"Loud pipes saves lives" ... of toch niet ...

Dit kan alleen de reactie van iemand zijn die met een open uitlaat rondrijdt voor zn plezier en niet de gevolgen daarvan inziet, slim kun je dat in ieder geval niet noemen.
Er bestaat ook nog een verschil tussen een luide uitlaat en een open uitlaat, het is allemaal niet zo zwart/wit.
Ik ben gek op motorgeluid, zowel van auto's, motoren. boten, etc.. IK kan dat echt mooi vinden en fijn vinden om naar te luisteren.

Echter heb je ook overdreven hard. Inderdaad een open bocht naar een Ali-pijp is vaak niet normaal hard. Wanneer je met een uitlaat van een gerenommeerd merk rijdt en zonder demper erin, is het niet té hard. En ja, uiteraard als er een groep van 25 man langskomt of iemand in de straat staat te rev'en snap ik dat het overlast veroorzaakt.
Wanneer je als eenling langskomt rijden en een beetje rekening houdt in woonwijken en plekken waar het heel druk is loopt het allemaal wel los.

En nee hoor ik ben niet dom, vind het geluid gewoon mooi en kan me prima in andere mensen inleven.
Deden diezelfde mensen die zo'n "last" van motorgeluid hebben dat ook maar eens andersom met hun schreeuwende kinderen of honden die de hele dag door blijven blaffen, etc.
O nee wacht, dat komt niet uit en past niet in hun straatje, dus dat moet iedereen maar accepteren en leuk vinden en vooral niet zo zeuren. ;)

Leef en laat leven en hou wat rekening met elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Zolang ik midden in de nacht wakker word van vechtende katten die hun baasjes verdommen onder controle te houden
Nee hoor, mijn kat is altijd binnen 's nachts.😸
Oke, het beestje is nu 5 jr en er is 1 nacht geweest dat ie 's avonds nergens te bekennen was. Toen heeft ie buiten moeten slapen.
 
Je grappige onderschrift zegt al hoe de werkelijkheid is of in ieder geval hoe je er over denkt.
[Mivv GP - making deaf people smile]

En is dat niet een kenmerk van karakter? Een toppunt van empathie?

Iets willen, maar het niet doen wegens de mening van het gros om me heen, ookal vind ik het zeikstralen?

Wat wil je nog meer? Dat ik een luid geluid niet mooi vind?

Denk toch eens na wat je zegt man
 
Begrip tonen voor de 'zeikers' is uiteindelijk de enige manier om van de motorhobby te kunnen blijven genieten.
enerzijds helemaal waar. :Y
anderzijds zijn er zeikerds die dan denken ¨hé, zeiken helpt, we krijgen onze zin ondanks de feiten!!¨. B|
tegen die laatste groep is correctie van hun boodschap, of een beetje recalcitrant zijn eerder goed dan slecht...
 
Begrip hoeft niet eindeloos te zijn. Maar zo lang er nog onbegrip is aan weerszijden, kan je je daarop niet beroepen. Je moet eerst begrip tonen om een grens te kunnen stellen.
 
Op een dijk komen nou eenmaal gemiddeld een ander soort mensen: vogelspotters, oude baasjes, natuurgenieters, skeeleraars.
Dat volk leeft over het algemeen anders dan de motorrijder, staat anders in het leven. Geldt ook voor de dijkbewoners

De hoeveelheid gezeik van mensen op een dijk over motorrijders is dan ook niet representatief.

Helaas leven we in een landje waar we extreem leven naar 'de minderheid moet bijna net zo veel gehoord worden en te zeggen hebben als de meerderheid', en dat is lastig: iedereen met verschillende normen en waarden tegemoet komen.
 
Wat een braaf gedoe allemaal hierzo.
Iedereen heeft wel eens met een motor met een open uitlaat gereden of geprobeert een db killer eruit te halen of iets dergelijks.
En nu doen ze allemaal alsof iemand met een herrie uitlaat niet slim is.
Daarbij vergeten ze hun eigen geschiedenis lekker.
Dat heet verandering van inzicht, net als verstand komt met de jaren. Die jaren die wij hadden zijn voorbij. Nu kun jij zeggen dat dat hypocriet is maar vergeet niet dat wij het niet bedacht hebben. En daar waar wij alleen op een bepaalde feestdag de demper eraf haalden doen die paupers nu het hele jaar door een teringherrie maken. Dan ben ik liever iemand die dan z’n verstand laat spreken dan met het sociale inzicht van een natte zak hooi vasthouden aan het idee dat mij iets afgepakt word terwijl dat watje doet ook echt wel overlast veroorzaakt.


Het is dus maar net hoe je het bekijkt.
 
Cavia's en katten. Gaat dat samen?
Mijn zoon heeft een cavia.
Hij ging samenwonen bij een meisje met een kat.

In het begin eventjes gekeken of het wel goed zou gaan.
Het gaat supergoed! :t Tegenwoordig slapen die 2 beestjes tegen elkaar aan. (net als die andere 2)

Je ziet maar..................je zou 't niet denken maar kan toch wel samen!
 
Mijn zoon heeft een cavia.
Hij ging samenwonen bij een meisje met een kat.

In het begin eventjes gekeken of het wel goed zou gaan.
Het gaat supergoed! :t Tegenwoordig slapen die 2 beestjes tegen elkaar aan. (net als die andere 2)
Welja lekker knus🧦leuk
 
Begrip tonen voor de 'zeikers' is uiteindelijk de enige manier om van de motorhobby te kunnen blijven genieten.
Probleem is dat die zeikers dan weer wat anders gaan zoeken om over te zeiken (iets van ‘je geeft ze een vinger, en ze pakken de hele hand’). Het enige wat je kunt doen is de zeikers minder/geen munitie geven om te zeiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: JHW
Helaas leven we in een landje waar we extreem leven naar 'de minderheid moet bijna net zo veel gehoord worden en te zeggen hebben als de meerderheid', en dat is lastig: iedereen met verschillende normen en waarden tegemoet komen.
Bedoel je met die minderheid nou de motorrijders of de vogelzoekers? :P
 
De gemene deler ervan is ook nog dat de dijkbewoners van nu vaak dezelfde (hippies) zijn die in de jaren 70/80/90 met open bler pijp rondreden, al vertellende dat alles vroeger beter was, die nu bang zijn dat hun te goedkoop gekocht huisje minder waard word... en een ander het licht niet in de ogen gunnen, maar wel ook op elke verjaardag vertellen hoe stoer ze wel niet waren met hun opgevoerde minimaal 90km/u rijdende puch zonder remmen in de bebouwde kom, al appels jattend, kannonen zat naar huis toe rijdend want ze kenden de dorps-veldwachter.... Hypocriet is daar een goede beschrijving voor.
 
kortom: wat in hun straatje past moet iedereen wel gewoon accepteren.
wat in andermans straatje past en niet in die van hen moet met alle geweld verboden worden....

nog korter: ikke ikke ikke, en de rest kan...
Dat geldt dus andersom ook....
 
We leven in een wereldje waarbij we zo beetje alles willen (gaan) reguleren, volgen en sturen. Verdraagzaamheid en elkaar iets gunnen lukt nagenoeg niet meer.
Misschien moeten we nu ook de dag van de motor afspreken of meerdere dagen van de motor waarop lawaai gemaakt mag worden. Net zoals de lawaaidagen voor het TT Circuit in Assen.
 
Dat geldt dus andersom ook....
yup, en omdat heel erg veel mensen zo denken in het voordeel van zichzelf, kunnen wij topics volschrijven over de conflicten, meningsverschillen en ruzies (om over de onvrede dat men hele topics vult over conflicten, meningsverschillen en ruzies maar te zwijgen)
:X

:+

We leven in een wereldje waarbij we zo beetje alles willen (gaan) reguleren, volgen en sturen. Verdraagzaamheid en elkaar iets gunnen lukt nagenoeg niet meer.
+1 en als iemand een ander niets gund, is de reactie gelijk ook extreem... de zelfbeheersing (en vooral zelfreflectie) lukt ook steeds minder :N
Misschien moeten we nu ook de dag van de motor afspreken of meerdere dagen van de motor waarop lawaai gemaakt mag worden. Net zoals de lawaaidagen voor het TT Circuit in Assen.
tja, de vraag is wat er dan van onze mooie hobby overblijft... -O-
aan de andere kant kan dit concept wel werken m.b.t. de klagers. :Y
dus niet meer dag aan dag bléren in de media, maar slechts op een paar dagen per jaar, wat een rust! :+:t:+
 
Laatst bewerkt:
We leven in een wereldje waarbij we zo beetje alles willen (gaan) reguleren, volgen en sturen. Verdraagzaamheid en elkaar iets gunnen lukt nagenoeg niet meer.
Misschien moeten we nu ook de dag van de motor afspreken of meerdere dagen van de motor waarop lawaai gemaakt mag worden. Net zoals de lawaaidagen voor het TT Circuit in Assen.
Ik ben bang dat de ‘zeikers’ ons dat niet eens gunnen :/.

Ik heb het al eens eerder gezegd: motorrijders zijn geen groep die veel sympathie opwekt bij buitenstaanders: die zien alleen rare, enge mensen in leren kleding die een beetje nutteloos op herriemakende voertuigen rondrijden. Veel mensen hebben daar niks mee, dus alle beperkende motormaatregelen boeit ze ook niet. We zijn geen aaibare, knuffelbare groep die gered hoeft te worden 🤗.
 
Terug
Bovenaan Onderaan