"Loud pipes saves lives" ... of toch niet ...


Yups

Ga nou kijken naar die link van @Joosts, actiefront van motorrijders tegen herrie makende motorrijders
Verdeel en heers

Ondertussen kijk ik op dezelfde manier naar m'n motor als naar m'n shaggie en m'n lap vlees op m'n bord: "hoe lang nog?"

Want als ze het ene facet hebben verboden m.b.v. het beroep doen op je geweten, gaan ze aan het volgende lopen zagen

Zoals tot een maand of 2 geleden er nog rookruimtes waren in bedrijven, zo ook gaat het van je uitlaat tot het punt dat je op een veredelde elektrische fiets mag rond peddelen (maar niet harder als 30km p/u anders vind VVN je niet leuk en moet er weer een buurtonderzoek gedaan worden waar uiteraard uit komt dat het nog langzamer moet)
 

Ik weet niet of het filmpje werkt. Indien ja, zet de boxen luid open.
Het luidste waar ik ooit mee te maken had was de König van Hans De Wit. 122db statisch gemeten!! :+
Hier de "fluisterstille" versie in dit filmpje met einddempertjes. *O*
We raceten samen op Gedinne en ik herinner me dat ik tegen hem streed meer dan 10jaar geleden. In zijn buurt hoorde ik mijn 103db luide motor quasi niet meer. Ik moest voortgaan op de trillingen en mijn toerenteller om te schakelen. Zo luid en zo scherp toen ik recht op zijn tailpipes (= geen dempertjes) keek en in de slipstream zat.... 8)7 ( dat duurde niet lang, die slipstream, want hij had 30pk meer....)
 
Ondertussen kijk ik op dezelfde manier naar m'n motor als naar m'n shaggie en m'n lap vlees op m'n bord: "hoe lang nog?"
Dat denk ik ook weleens als ik de B12 start, koud op de choke. En eerlijk gezegd snap ik ook wel dat zo'n motor nieuw niet meer verkocht mag worden omwille van de uitstoot.

Aan de andere kant, als ik de motor inruil gaat iemand anders erop rijden en de productie van een nieuwe motor is ook belastend voor het milieu. Alles afgewogen rijd ik toch maar door (met db-killer uiteraard :+).
 
Dat denk ik ook weleens als ik de B12 start, koud op de choke. En eerlijk gezegd snap ik ook wel dat zo'n motor nieuw niet meer verkocht mag worden omwille van de uitstoot.

Aan de andere kant, als ik de motor inruil gaat iemand anders erop rijden en de productie van een nieuwe motor is ook belastend voor het milieu. Alles afgewogen rijd ik toch maar door (met db-killer uiteraard :+).
Ik snap dat niet om de uitstoot, domme gezeur over uitstoot.
 
stikstof misschien
:N

Stikstof is juist hele goede plantenvoeding. Kijk maar naar een gemiddelde meststof, 99% kans dat er stikstof in zit.
Het probleem is juist dat schrale, kale, slecht voedzame grond (zoals de stuifzanden, heide en dergelijke) te vruchtbaar wordt door onze stikstofuitstoot. Er gaan planten groeien die er 'niet horen' omdat we de schrale, onvruchtbare grond zo willen houden.

(geen mening hier, gewoon informatief!)
 
:N

Stikstof is juist hele goede plantenvoeding. Kijk maar naar een gemiddelde meststof, 99% kans dat er stikstof in zit.
Het probleem is juist dat schrale, kale, slecht voedzame grond (zoals de stuifzanden, heide en dergelijke) te vruchtbaar wordt door onze stikstofuitstoot. Er gaan planten groeien die er 'niet horen' omdat we de schrale, onvruchtbare grond zo willen houden.

(geen mening hier, gewoon informatief!)
Dat komt van de hondendrollen.
 
Om eerlijk te zijn ik snap van co2/ stikstof geen bal van…..ik woon in een dorp met veel bossen in de omgeving, en zie veel flora en faun….vooral ‘’s avonds op stap met de camera….kortom, ik zie het probleem niet…..:?

69B438D7-BA1C-4EBD-8680-C6ADC4BAAF2F.jpeg
 
Ik snap dat niet om de uitstoot, domme gezeur over uitstoot.
Wat ik niet wil inademen wil ik zelf bij voorkeur ook niet uitstoten. Simpele regel die ik voor mezelf hanteer, los van of Co2 goed is voor de bomen.
 
Gisteren nog, met originele uitlaat, 40 in de derde versnelling: nog steeds zure koppen van bewoners. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die gekwelde grimas permanent zo is blijven staan. :P
Ik zie dijkweggetjes ongeveer als de lekdijk, lange oprijlanen om bij de boerderijen te komen. Dat zijn tevens de stukken die verboden worden. Staan die mensen dan 150 meter bij hun huis vandaan, aan het begin van hun oprit zuur te kijken?
 
Ik zie dijkweggetjes ongeveer als de lekdijk, lange oprijlanen om bij de boerderijen te komen. Dat zijn tevens de stukken die verboden worden. Staan die mensen dan 150 meter bij hun huis vandaan, aan het begin van hun oprit zuur te kijken?
Er zijn nog andere dijkweggetjes: langs de Vlist, Meije, Kromme Mijdrecht etc., die zijn smaller en worden veel gebruikt door locals.
Een groot deel van Nederland bestaat uit dijkjes, die de mensen als voetpad en later als weg zijn gaan gebruiken.
 
Er zijn nog andere dijkweggetjes: langs de Vlist, Meije, Kromme Mijdrecht etc., die zijn smaller en worden veel gebruikt door locals.
Okee, maar die zijn weer niet verboden? Ik weet het ook niet echt want ik mijd die dijken als de pest. Daarom kan ik me er totaal geen voorstelling bij maken. Wat ik hierboven omschreef was echt een naieve voorstelling van hoe ik dat zag. Ik zie ook helemaal die boer op klompen in een blauwe overall die naast de varkensstal met een riek naar de nauwelijks te horen motorrijder staat te zwaaien... 🤷‍♂️
 
Wat ik niet wil inademen wil ik zelf bij voorkeur ook niet uitstoten. Simpele regel die ik voor mezelf hanteer, los van of Co2 goed is voor de bomen.

Ik vind dat een vreemde regel. Wat je als mens uitstoot daar is toch ook iets anders in de natuur weer goed mee?
Meststof voor planten en eten voor insecten.
 
Ik heb al eerder laten blijken dat als het op mijn pad komt mij zo'n verbodsbord geeen enkele belemmering zou zijn om zo'n dijkje te nemen, uiteraard met een standaardfiets en verder aan de regels houdend...
 
Ik vind dat een vreemde regel. Wat je als mens uitstoot daar is toch ook iets anders in de natuur weer goed mee?
Meststof voor planten en eten voor insecten.
Zou niet weten waar die vette walm uit een koude SACS een positief effect op zou kunnen hebben, maar goed. _O-
 
Mee eens RobRd.

Als ik er per ongeluk één tegenkom rij ik gewoon door. Maar ik hou me aan de max snelheid en rij niet in een groep.

En dan veroorzaak je nauwelijks overlast. Praktijkervaring, ik woonde vroeger ook aan zo'n leuk weggetje waar regelmatig oldtimer clubs en motoren langreden in het weekend.
 
Wat ik niet wil inademen wil ik zelf bij voorkeur ook niet uitstoten. Simpele regel die ik voor mezelf hanteer, los van of Co2 goed is voor de bomen.

Dan heb ik slecht nieuws voor je: maar 1/3e van wat je inademt is zuurstof
3x raden wat de rest is
 
Terug
Bovenaan Onderaan