low budget bikes ?

faraway

Rookie
28 mei 2004
6
0
de meern
Hallo allemaal

Ik ben op zoek naar een forensen motor (100k per dag)voor weinig ;)
Nu zie ik in de diverse bladen best mooie machines staan voor rond de €1000,-
(bijv. honda 750 magna uit '85 met 50k op de teller voor 1000 euri's of
kawa ltd 450 '86 met 45k voor 1350 euri's)
Is dit verstandig of kan ik dan volgend jaar op zoek naar een andere ? Is het een kwestie van mazzel hebben ? Bestaat er iets als een anwb keuring voor motoren of moet ik een kenner meenemen ? Wat is het verschil in verbruik van een 500 of 1000cc ?

Of moet ik een jaartje geduld hebben en mijn budget verdubbelen ?

Hoop vragen alvast bedankt voor de moeite....

Hoe dan ook: ik wil een motor :9

Rik

persoonlijk denk ik dat je gewoon een 2ehands lowbudget bike kan kopen hoor. Zeker in deze tijden van economische (recessie) dieptepunten. Gezinnen zullen eerder een bike wegdoen dan de kiddo's in de onderboxem naar school sturen :+ Sla je slag!

En een jaar niet rijden? Ben je nou motorrijder of niet ;)

het blijft altijd een gok.
je weet immers niet hoe dr mee is omgegaan(rijstijl + onderhoud)
en de binnekant kan je ook niet zien.

Neem in iedergeval een kenner mee!

Hallo Rik,
1000 of 2000 euries maakt niet zoveel uit als je een brik zoekt, er zijn barrels van 3000 en prima fietsjes van 1000 euries, zoek naar een niet te zware (500cc)toerfiets die er netjes uitziet, als banden en ketting er goed uitzien, start(koud) snel en rammelt en tikt niet( koud en warm)is de kans groot dat het een prima motor is, mits je er lief voor bent.
gr HAns
8-)

euh, voor ong. 1000E heb je een legerguzzi v50, maar veel sneller dan 100 moet je er niet mee willen. verder zijn er oudere jappanners zat, voor weinig geld in redelijke staat, maar japanse onderdelen zijn wel weer vrij duur..

als jij een a naar b motor moet hebben die goedkoop en betrouwbaar is zou ik opzoek gaan naar een 1 cilinder motor...

1) zeer makkelijk te onderhouden
2) zuipen niet, zin zuinig
3) kunnen veel km's hebben

als een simpele goedkope fiets wilt hebben zouk voor een soes gn 250 (250 c --> 1:28) gaan of voor een schopper model een savage (650cc--> 1:18)

of je zou kunnen gaan voor een honda xl 500 ofzoiets ... das een "all road" achtige motor... 1 cilinder. niet kapot te krijgen
suc6

Laatst bewerkt:
als jij een a naar b motor moet hebben die goedkoop en betrouwbaar is zou ik opzoek gaan naar een 1 cilinder motor...

1) zeer makkelijk te onderhouden
2) zuipen niet, zin zuinig
3) kunnen veel km's hebben

als een simpele goedkope fiets wilt hebben zouk voor een soes gn 250 (250 c --> 1:28) gaan of voor een schopper model een savage (650cc--> 1:18)

of je zou kunnen gaan voor een honda xl 500 ofzoiets ... das een "all road" achtige motor... 1 cilinder. niet kapot te krijgen
suc6

al deze fietsen lijken mij juist niet echt geschikt voor elke dag 100k

zou dan eerder voor een ntv 650 gaan, dus een naked fietsje van tussen de 500 en 1000 cc

daar kun je vast iets goeds vinden onder de 2000 euri

Ik zou eens rondkijken voor een Honda CB.
Er zijn plenty CB's te krijgen, ik alle vormen, kleuren, maten, en cilinders.
Over het algemeen zijn dit lekker betrouwbare fietsen waar genoeg (imitatie/sloop) onderdelen voor te krijgen zijn.

Ik ben het met Gijs eens: een custompje leent zich niet echt voor elke dag 100km.
(en anders je rug niet... :( )
Kijk eens naar eind jaren '70/ begin jaren '80 beesjes: die zijn er nog zát en ze rijden nog steeds!(zegt wel iets over duurzaamheid niet?!).
Mag ik voorbeelden aandragen?:

-Honda CB 550F en hoger,
-Suuz GS 550 en hoger,
-Kawa Z's of GPZ (niet dat rare twinnetje,de four!),
-Yamma XS 650 en hoger

Vaak voor een appel en een ei te koop, prima allyearround-commuters, eenvoudig en goedkoop onderhoud blablabla.
Er zijn zoveel fietsen dat het een zeer lange lijst zou worden, kijk voor aankoop goed naar algemene staat en luister bij proefrit naar vreemde geluiden.
Succes met je aankoop!

ik zag voor 1700 euries en zxr750 uit 91 of 92 staan op marktplaats.

beetje kuipschade (50 eurie andere kap) (henk pel in grotegast heeft nog genoeg 2de hands kappen voor allerlij motoren)

Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon een oud lessertje pakken, cb500 of er5. Kost weinig in het onderhoud en verbruik, en snelwegkilometers met weinig schakelen etc zorgen ook voor beperkte slijtage lijkt me.

Het motortje dat ik nu rij (cb500) is prima geschikt voor woon-werk verkeer. Je kan er prima mee uit de voeten op de snelweg en ding verbruikt ongeveer 1:19/1:20.

Maar je ziet ze niet voor 1000 euro. Tussen 1500 en 2500 euro moet je zeker eentje kunnen vinden. Dealers bieden ze aan voor circa 2900.

ik zag voor 1700 euries en zxr750 uit 91 of 92 staan op marktplaats.

beetje kuipschade (50 eurie andere kap) (henk pel in grotegast heeft nog genoeg 2de hands kappen voor allerlij motoren)

ik durf 100k per dag eigenlijk niet aan met een zxr750.
vriend van mij heeft ook een zxr en anderen zeggen het ook dat zo'n zxr nogal onderhoudsgevoelig is. :X

Magna e.d. zijn geen echte motoren om als woon-werkverkeer te gebruiken. Daarvoor kun je beter een toermotor hebben. Is een diversion of zo niets voor jou (zijn er ook al vanaf niet al te veel euries) en als je wat meer hebt kun je een BMW kopen (zelf geen ervaring met BMW maar ik hoor er goede verhalen over ;) ).

Koop gewoon een shadow vt500 heb ik ook gehad en voor 1000euri heb je er best wel 1.
Heb hem 9 jaar gehad en hij heeft me nooit in de steek gelaten en als je het gas open trek dan vraag je je in hemels naam af wat voor shopper je onder je reed heb met 6 versnellingen en kardan aandrijving. Koop geen magna want die hebben veel blok problemen en olie slurpen.
Een ascot kan ook das dezelfde motor maar dan in toer uitvoering. :]
Heb de vt verkocht met pijn in mijn hart maar rij nu een wing 1200 gl en da's ook best fijn om te rijden :}
sukses

Bedankt voor alle reactione

Niet dat het makkelijker wordt .............

Heb nu een kawa ltd454 gereden ;(
Geen power, wind en onrustig..
Ik denk dat een chopper te windgevoelig is en dan stap ik toch in de auto.

Ik moet gewoon iets vetter hebben. Ga rustig door met suggesties, ik kijk alles na. Kijk stiekum richt k100, maar gaat niet voor weinig.

Motorrijden is leuk, het uitzoeken een lange rit ;)

Dan misschien toch best kijken voor een iets zwaardere toermotor. Ik ken het aanbod in Nederland niet, maar in België kan je zoiets zeker vinden voor 1000 à 1500 EUR.

Voorbeeldje voor 1000 EUR :

Merk: Yamaha
Type(nummer): fj1100
Soort: Toermotor
Kleur: rood
Cylinderinhoud: 1001 - 1200cc
Aantal cylinders: 4-cilinder
Bouwjaar: 1984
Kilometerstand: 40.000-50.000 km
Kenteken: ...........
fj 1100 moet helaas weg wegens plaatsgebrek

5703200.jpg