Low Budget Gs500e Project

Reptielenfreak

Die hard MF'er
9 jan 2008
822
1
yo mensen,

mijn naam is Luuk, 20jaar en eigenlijk al sinds lange tijd groot fan van motoren :)
begon uiteraard met scooters en nu de opvolger ervan de motor!
begon uiteraard bij het halen van een rijbewijs, alles ging goed behalve die f*cking theorie B| dat duurde nogal voordat ik die had. maar toen ik hem dan eindelijk binnen had gehaald ging het allemaal vrij vlot. al snel dagen lopen zoeken naar motoren maar de enige die in aanmerking kwam en er naar mijn smaak goed uitzag is de gs500e. ik zoeke zoeke tot ik uiteindelijk deze tegenkwam en vrijwel meteen gekocht.
hier bij aankomst thuis :)


maar hte duurde niet al te lang tot ik weer begon te polijsten ( verslaving :P) bij mijn scooter had ik ook al al het polijstbare gepolijst (bijnaam daaraan te danken polijsthoer :9 ) dus begon ik maar is met de voorvorken.




uiteraard bleef het niet bij en werd het remvloeistofdekseltje, de remhendels de kroonplaat en ook de beugel achterop slachtoffer van mijn polijst kunsten.


hierna duurde het een tijdje voordat er wat gebeurde. ik zat er alleen wel mee dat ik die kont van mijn motor niet zo tof vond. ik vond hem nogal blokkerig. dus ging ik nadenken over oplossingen. eerst kwam ik met het idee om een 2de orginele kap te halen en die met pur enzo te bewerken, maar hier had ik achteraf toch niet zo goed gevoel bij dus besloot ik maar om een R6 kont erop te beunen.
inmiddels is alles compleet en is het geheel in tegenstelling tot de motor zwart gespoten. (dit moet later nog maar een keer dezelde kleur gespoten worden.)
Het enige probleem is dat de ophanging van het R6 frame aan de onderste twee nogal uitsteekt. Hier heb ik inmiddels een oplossing voor, 1 blokje van staal moet aan beide kanten ertussen gezet worden. dit is ook het enige probleem, het erop laten lassen van die 2 blokjes. dus hier ben ik nogwat mee aan het rommelen.




Uiteraard zit ik in de tussentijd niet stil en ben ik begonnen met het polijsten van de velg randen. dit is overigens best nogwel een karwei.. de spaken moeten eigenlijk nog een keer wit gespoten worden want er zitten nogal wat lelijke plekken op.
ook heb ik de banden letters gewit en neon erop gebeund 8-) ( je moet ervan houden )
helaas duurt het nogwel even voordat die achterkant erop zit. ik ga a.s. maandag eerst naar Barcelona en daarna moet ik kijken of die kerol eindelijk eens tijd heeft. -O- B|
inmiddels uitlaat besteld met open demper, dus ik ben zeer benieuwd hoe of wat O-)
foto's komen zometeen en na volgende week foto's met de nieuwe auspuffe

dingen die ik heb verander/gedaan:
gepolijst velgrand, kroonplaat, remhendels, remvloeistofbakdekseltje :9 en de spoiler.
r6 kont geregeld en gespoten
Shin Yo digi teller erop gefixed
banden letters gewit

plannen:
kont erop fixen
kont prof painten
stikkers erop fixen
velgen een keer overpainten
andere remklauwen? -of orginele deze rood maken.
uitlaat polijsten en erop beunen
K&N powerfilter

verder kom ik vast nogwel is wat tegen

verwacht geen grote dingen, ik heb helaas geen geld boom en ik hou 't wat klein.. het duurt ookwel even voordat ik alles eindelijk gedaan heb dusz.

greetsz 8-)
 
heb hier nog een achterwiel van een Gs500E staan, daarvan zijn de randen al gepolijst....

scheelt je een hoop werk :)

interresse? hoeft niet veel te kosten, 30 a 40 euro dacht ik aan...


gr. Remco
 
ja die moeten nog komen maar ga over enkele uurtjes naar barcelona dus heb nog niet echt de tijd ervoor. zodra ik terug kom knal ik wat nieuwe erop goed? ;)

edit: nog wat foto's van gister heb nog wat tijd over :9

Shin Yo teller 8-)



nog wat pic's van motor hoe hij er nu bij staat







nou ik ga, tot over een week :W
 
Laatst bewerkt:
Je mooi kontje erop, kuipje eraf, en fighterren !

Kan mooi worden, heb hier op MF al mooie exemplaren zien paseren laatste tijd !
 
zo, terug uit barcelona! was erg lekker daaro. ik ga maandag kijken of ik iets kan regelen met het lassen en het erop beunen van het subframe. dus dan horen jullie dan wel hoe of wat!

Groetjesz
 
zoals jullie misschien al hebben gelezen, had ik een blok dat vast gelopen was. -O- |( .. en toen, dankzij een man uit het noorden een donor motor op de kop kunnen tikken voor 300 euro met wat leuke extratjes! Ook heb ik een FAS racing demper erbij en er inmiddels op gebeund.

Hier een foto van de donor motor :] opzich een prima ding, alleen het frame was hier en daar behoorlijk roestig en roze en paars is toch niet echt mijn kleur :X :/



en toen begon het gebeun en gelijk maar de kans genomen om alles is flink schoon te maken want op sommige plekken was het echt ernstig :/
Het strippen van motor 1


en na wat geduuw, getrek en gestuntel kregen we eindelijk het overleden hartje eruit en stond hij er zo bij.


de motor weer naar binnen gebeunt en alweer lekker opgefrist :P


toen was motor 2 aan de beurt


en het hart van het beesje *O* overigens was deze een stuk lastiger om eruit te beunen :/ hij bleeft klemmen aan alle kanten, maargoed het is toch gelukt *O*


enn toen was het weer tijd om de donorhart in het nieuwe oude beestje te stoppen :)


en de boel weer wat op te bouwen


en ook even gekeken hoe ik de achterkap er nou is op kan beunen... ik heb wat problemen met het vast zetten van de passagiers zadel.. pics van motor met R6 kap
uiteraard is hij zo nog niet af.. het is even om te kijken hoe alles vast moet komen te zitten, hij heeft nu weer de orginele kappen erop alleen wel de FAS open demper erop!





FAS racing demper wat een meesterlijk geluid geeft dat ding ! *O* *O*



tot de volgende update ! :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan