low budget zijspanrijden

Ik heb deze week een ouwe GL1200 gekocht met schade in de gedachte er met der tijd een zijspan aan te zetten. Iemand ervaring met het aanbouwen aan dit type goudvink.

Het ophalen ging trouwens al vreemd bij het eerste benzinestation dat ik aandeed om de terugweg te aanvaarden bleek plots de rechterzijkap weg te zijn. De voetsteun was omlaag terwijl die eerst omhoog zat. Kennelijk was de bak koffie na het vastzetten van de motor op de aanhanger het moment om de zijkap te laten verdwijnen want iets anders kan ik haast niet bedenken. ;(

Maar wat voor bak past een beetje in verhouding. en moet er een hulpframe komen of heeft het GW frame al voldoende aanknoopingspunten van zichzelf. :o

Om met het laatste te beginnen, een GW frame is van zichzelf stevig genoeg.

Omdat het nogal een lompe motor is moet daar ook een flinke bak aan. Een Ural bak is het minste. Maar netter is natuurlijk een zware polyesterbak van EML of EZS.
 
Bedankt voor de link.

Ik kende het artikel van Ed Pols en daarbij Ed zelf ook nog in de tijd dat hij in de Van der Hoopstraat in Amsterdam zijn motorzaak had.

In die tijd had ik een Moto Guzzi V7 en heb bij Ed nog eens de Amalcarbs kunnen vervangen door de Dellorto's waardoor de fiets van 1:12 naar 1:20 ging rijden. :+
Een EML span lijkt mij wel passen bij de goudvink.

Wilde alleen even weten of het frame nog extra aandacht nodig heeft.

daarnaast zien om een schommelvork en een stuurdemper en dan ben ik een heel eind lijkt me. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan