Loze slang op m'n kawa

Pedûh

MF'er
11 aug 2004
146
0
39
de lier
www.daap.tk
Vandaag ff m'n motor wezen poetsen en tot mijn verbazing kwam ik 2 "loze" slangen tegen, weet iemand waar die voor zijn?? zie ook de foto's.
Ik heb hier weleens gelezen dat die slangen voor de carberateurs zijn, maar deze heeft injectie (toch?).

Max_Kool

Die hard MF'er
25 jul 2003
988
1
Delfgauw
Een loze slang is pas een loze slang als beide einden los zitten. Zoals mijn bovenbuurman reeds zei, ontluchting van tank, koelvloeistofexpansievat, dat soort dingen.

gs450l

MF'er
9 sep 2004
144
0
37
Leiden
1 is je accu ontluchtingsslang, tijdens het opladen ontstaan er gassen en die moeten eruit. Als dit niet gebeurt dan knalt je accu uit elkaar.... vandaar die ontluchtingsslang.
En de andere is je bezinelekkage slang. Bij je tank zit een klein opvangbakje zeg maar en mocht ie gaan lekken dan loopt het niet over heel je motor....

Pedûh

MF'er
11 aug 2004
146
0
39
de lier
www.daap.tk
Dan is het maar goed dat ik ze niet verwijderd heb ;)

Vond het een beetje raar op een motor waar elke kilo telt, maar nu is het duidelijk waar het voor dient *D

Max_Kool

Die hard MF'er
25 jul 2003
988
1
Delfgauw
Sinds wanneer telt elke kilo? Als je het zo bekijkt kan ik het beste beginnen met minder brood eten. Om van mijn motor 10 kg af te halen wordt een (dure) klus, om 10 kg van mezelf af te halen niet.

GasNaald

Die hard MF'er
17 sep 2003
376
0
Sinds wanneer telt elke kilo? Als je het zo bekijkt kan ik het beste beginnen met minder brood eten. Om van mijn motor 10 kg af te halen wordt een (dure) klus, om 10 kg van mezelf af te halen niet.
Dit is helemaal waar. Ooit een MotoGP coureur gezien van meer dan 80 kilo?

Orpheus

MF veteraan
Donateur
9 jul 2002
26.658
0
42
Lienden
www.motor-forum.nl
Ik denk dat ie het eerder had over het streven van de fabrikanten tegenwoordig om de motor zo licht mogelijk te maken en dat het dan onlogisch is als er loze slangen op zitten.