LPF komt op voor de veiligheid van de motorrijder

Crawl

MF veteraan
13 jan 2002
9.542
27
Haarlemmermeer
Bron: De Telegraaf 19-10-2005
Door Joost Ruempol

Betere bescherming voor de motorrijder.

De veiligheid van motorrijders op de weg moet worden vergroot door de vangrail van onderen helemaal dicht te maken en lantarenpalen alleen in de binnen bochten te plaatsen.
De LPF eist dat minister Karla Peijs (verkeer) de verkeersveiligheid van deze groep kwetsbare weggebruikers zo flink verbetert.
LPF-kamerlid Max Hermans vindt dat er bij nieuw aangelegde wegen “geen rekening gehouden wordt met motorrijders”.
Om het aantal slachtoffers in de bochten en bij op- en afritten terug te dringen, moet de verlichting langs de kant van de weg alleen nog maar in de binnenbocht worden neergezet.
Hermans meent dat op dit moment de veiligheid van motorrijders nog onvoldoende is.
Volgens het kamerlid worden lantaarnpalen te vaak in de buitenbocht geplaatst met alle gevaarlijke consequenties tot gevolg.
Ook de vangrail moet veiliger. “Deze werkt als een soort guillotine op het moment dat een motorrijder hier onderdoor schuift”, aldus het LPF-kamerlid.
De vangrail moet omgebouwd worden tot een gesloten geleidingswand waar een motorrijder zich niet aan kan verwonden of achter kan blijven haken, zo stelt Max Hermans voor.
Het aantal verkeersongevallen met dodelijke afloop is voor de LPF’er een bevestiging dat er meer rekening met motorrijders moet worden gehouden.
“het kost wel wat geld, maar er is een boel winst te behalen”, aldus Hermans.
Het aantal verkeersongevallen met dodelijke afloop in zijn totaal nam met 29,6 procent af ten opzichte van 1996.
Voor bestuurders van motoren daalde dit percentage slachts met 7 procent.

Eindelijk eens positieve aandacht voor ons motorrijders uit Den Haag. *O*
Nu maar afwachten of er ook nog iets concreets uit voort komt. :X
 
goed initatief, Jammer dat het de LPF is en niet een grotere partij, zo duurt het nog 3 jaar voordat er iets gaat gebeuren.

Maar er is iig aandacht voor, hulde voor de politiek :9
 
Pim is dood

En verder doet de LPF niets anders als hard schreeuwen en overal tegen aan schoppen :Z



Maar goed, het is fijn dat de discussie weer eens opgerakeld wordt in Den Haag
 
Ik zag dat die agent zijn motor onder de vangrail lag, daar zal zijn been wellicht ook mee in aanraking gekomen zijn :N hoedanook, zouden ze daardoor wakker zijn geschud?
Wel chill dat ze voor ons opkomen, ondanks dat alle motorijdende stemmen nog geen zetel opleveren (toch? :X ).
 
Ik zag dat die agent zijn motor onder de vangrail lag, daar zal zijn been wellicht ook mee in aanraking gekomen zijn :N hoedanook, zouden ze daardoor wakker zijn geschud?
Wel chill dat ze voor ons opkomen, ondanks dat alle motorijdende stemmen nog geen zetel opleveren (toch? :X ).

:^

Maar ik denk dat die doos* van een peijs het allemaal teveel geld vind kosten en dat ze dat beter kunnen gebruiken om nog meer (snel)wegen aan te leggen :r

* dat is wat ik van haar vindt
 
Fijn


De LPF heeft een nog niet aangeboorde bron stemmers ontdekt :X

[me]Sjoske gaat er bij politici bij voorbaat van uit dat ze voor hun eigen belang bezig zijn. Laat ze het tegendeel maar bewijzen[/me]
 
*O* Op zich is dit fantastisch nieuws, de woorden 'veiligheid' en 'motorrijders' in 1 zin en dat zelfs in de 2de kamer!! Mijn dag kan niet meer stuk!! *O*

Nu nog de eis dat de max snelheid voor motorrijders omhoog moet en de LPF heeft er een stem bij!!
 
Fijn


De LPF heeft een nog niet aangeboorde bron stemmers ontdekt :X

[me]Sjoske gaat er bij politici bij voorbaat van uit dat ze voor hun eigen belang bezig zijn. Laat ze het tegendeel maar bewijzen[/me]
Nou en? Als ze allemaal de nog niet aangeboorde bron stemmers ontdekken, doen ze er misschien iets aan! :Y
 
Nee, dan beloven ze een heleboel en doen ze net alsof ze heel betrokken zijn totdat de stemmen binnen zijn en vervlogens gaan ze weer lekker door met wat ze zelf belangrijk vinden.

En heb maar niet de illusie dat dat de veiligheid van motorrijdend nederland is
 
Nee, dan beloven ze een heleboel en doen ze net alsof ze heel betrokken zijn totdat de stemmen binnen zijn en vervlogens gaan ze weer lekker door met wat ze zelf belangrijk vinden.

En heb maar niet de illusie dat dat de veiligheid van motorrijdend nederland is
Wel als dit voor hun finacieel voordelig is.
Ongelukken kosten veel geld en als ze het motorrijden zouden verbieden dempen ze een onuitputtelijke geldbron (denk aan het CJIB en belastingen).
Maar door het motorrijden nu veiliger te maken behouden en bevorderen ze zelfs juist deze geldbronnen ;)
:+
 
Laatst bewerkt:
Nee, dan beloven ze een heleboel en doen ze net alsof ze heel betrokken zijn totdat de stemmen binnen zijn en vervlogens gaan ze weer lekker door met wat ze zelf belangrijk vinden.

En heb maar niet de illusie dat dat de veiligheid van motorrijdend nederland is

SO true '(

gewoon een kwestie van tot een grote groep appealen, tot ze hun stemmen binnen hebben. dan geven ze geen thuis. :r
 
Wel als dit voor hun finacieel voordelig is.
Ongelukken kosten veel geld en als ze het motorrijden zopuden verbieden dempen ze een onuitputtelijke geldbron (denk aan het CJIB en belastingen).
Maar door het motorrijden nu veiliger te maken behouden en bevorderen ze zelfs juist deze geldbronnen ;)
:+

Je hebt met politici te maken. Die zijn niet zo praktisch :N
 
Er zijn 500.000 motoren -> dus minder motorrijders, een zetel is about 70.000/80.000
Er valt dus wel wat te pakken.


*gebaseerd op google resultaten, ff snel ;)
 
Maar ik denk dat die doos* van een peijs het allemaal teveel geld vind kosten en dat ze dat beter kunnen gebruiken om nog meer (snel)wegen aan te leggen :r
* dat is wat ik van haar vindt
Ze kunnen toch ook beter geld stoppen in extra snelwegen dan in HSL lijnen, betuwelijnen, carpoolstroken, rekeningrijden, 80 km stukken, stroken afsluiten op de A5 en ga zo maar door?
 
Terug
Bovenaan Onderaan