LPG in Spanje

BandY

MF veteraan
17 apr 2008
39.838
12.319
Hoorn/Lelystad
Eigenlijk moet ik bij R&T zijn, maar deze topic wordt het meest bekeken, gelezen en beschreven.

Ik heb in mijn Virago 750 niet een LPG instalatie gebouwd, maar ga deze keer met de auto naar Spanje. Nu wil het geval dat ik met blik op LPG rij en in Spanje minder makkelijk te verkrijgen is.

Er zijn menige motorrijders welke op LPG rijden (uit mijn Goldwing tijd) en mij vast kunnen helpen aan LPG stations in de buurt van de Costa Brava, toch?

Alvas bedankt :W
 

Hai straycat bedankt, weet dat het er niet veel zijn en 100 km omrijden voor 45 ltr LPG zou niet slim zijn. Ik ga naar Rosas en dat is denk ik 80 km over de grens en dan is de eerste GPL in Frankrijk dichterbij. :W
 
Hey leuk, Rosas. Waar precies?

Hai Magna,

Wij gaan al jaren (mn vr en ik) naar de Costa Brava met de LPG blik. Huren voor een week een luxe vila met veel prive en prive zwembad op een berg met uitzicht op de Middelandse zee in de buurt van Roses zoals Cristina d`Aro en Palau Salvedera.
Dit jaar gaan wij voor het eerst 2 weken en zal af en toe misschien moeten tanken in Spanje, hoeft niet perse LPG te zijn want benz. is daar een stuk goedkoper. *O*
Ben er ook vaak geweest toen ik nog de Goldwing reed.
 
mijn oma heeft er gewoont tot zo'n 20 jaar geleden, veel op vakantie geweest. dit jaar voor het eerst terug geweest (door omstandigheden helaas met het blik), we verbleven in hotel Univers, bij de haven.
Veel dingen feest der herkenning, maar ook veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veranderd.
Als kind speelde ik in het fort, nu is het museum _O-
 
mijn oma heeft er gewoont tot zo'n 20 jaar geleden, veel op vakantie geweest. dit jaar voor het eerst terug geweest (door omstandigheden helaas met het blik), we verbleven in hotel Univers, bij de haven.
Veel dingen feest der herkenning, maar ook veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veranderd.
Als kind speelde ik in het fort, nu is het museum _O-

Bedoel je het kasteel/kerk in Empuria brava? Eigenlijk zijn wij vakantie gangers voor de rust. Wij komen aan, wij halen vlees voor de BBQ, wij halen bier, wij halen wijn (zoete witte) wij pakken ligstoel en zonne brand liggen de hele week bij "onze" prive zwembad. En gaan dan weer naar huis. Dit jaar gaan wij zoals geschreven 2 weken en willen wij wel even de omgeving verkennen. :) Dus als je nog tips hebt.
 
1 dag zijn we naar figueras geweest, het museum van Salvador Dali, ERG mooi
1 dag naar Barcelona, naar de Sagrada Familia, deze wilde ik al erg lang zien, ERG indrukwekkend, verder hebben we met de auto nog wat rondgetoerd in de bergen, watervalletje bezocht (je moet 'm weten, anders vind je 'm niet)
Wij kijken en toeren liever wat rond en dan 'smiddags nog een paar uurtjes aan het zwembad, met alleen maar niksen ga ik me ongeloflijk vervelen. ;)
ow ja, het fort ligt links aan de toegangsweg als je Rosas binnen rijdt, dat kun je eigenlijk niet missen :p
 
Veel motoren op lpg?
Voorlopig niet, dacht ik zo. :N
Maar ik kan je misschien wel helpen. Kijk eens op www.gas-tankstellen.de
Is ook in het nederlands, en met een beetje zoeken vind je lijsten van alle lpg-stations in Europa. Wordt regelmatig geactualiseerd, dus echt wel goed.

greetz
 
Veel motoren op lpg?
Voorlopig niet, dacht ik zo. :N
Maar ik kan je misschien wel helpen. Kijk eens op www.gas-tankstellen.de
Is ook in het nederlands, en met een beetje zoeken vind je lijsten van alle lpg-stations in Europa. Wordt regelmatig geactualiseerd, dus echt wel goed.

greetz

Goed alleen sommige bankstellen en zijspanners, maar bedankt voor je reactie.
:)
 
1 dag zijn we naar figueras geweest, het museum van Salvador Dali, ERG mooi
1 dag naar Barcelona, naar de Sagrada Familia, deze wilde ik al erg lang zien, ERG indrukwekkend, verder hebben we met de auto nog wat rondgetoerd in de bergen, watervalletje bezocht (je moet 'm weten, anders vind je 'm niet)
Wij kijken en toeren liever wat rond en dan 'smiddags nog een paar uurtjes aan het zwembad, met alleen maar niksen ga ik me ongeloflijk vervelen. ;)
ow ja, het fort ligt links aan de toegangsweg als je Rosas binnen rijdt, dat kun je eigenlijk niet missen :p

Wij houden wel van kunst maar die man met die snor is voor ons niet de je van het. Gewoon relaxen na een jaar hard werken ff verdiend rusten is ons motto. het ford ga ik zeker zien want kastelen, oude kerken en gebouwen enzo is mijn passie. Groet uit Hoorn :W
 
Wij houden wel van kunst maar die man met die snor is voor ons niet de je van het. Gewoon relaxen na een jaar hard werken ff verdiend rusten is ons motto. het ford ga ik zeker zien want kastelen, oude kerken en gebouwen enzo is mijn passie. Groet uit Hoorn :W
niet te veel verwachten hè, ruine is een betere omschrijving, maar wel interessant :Y
Voor mij was het extra leuk om te zien. als kind heb ik er veel gespeeld, je kon er toen zo (enigszins illegaal, over muurtje klimmen) binnen. jaren later was het al gedeeltelijk "opgeknapt" en kon je er via de poort naar binnen, daar stond een bewaker/portier, en nu was het echt cultuurhistorisch terrein, met museum.
 
niet te veel verwachten hè, ruine is een betere omschrijving, maar wel interessant :Y
Voor mij was het extra leuk om te zien. als kind heb ik er veel gespeeld, je kon er toen zo (enigszins illegaal, over muurtje klimmen) binnen. jaren later was het al gedeeltelijk "opgeknapt" en kon je er via de poort naar binnen, daar stond een bewaker/portier, en nu was het echt cultuurhistorisch terrein, met museum.

Als je in een ruïne bent, dan moet je je fantasie gebruiken, en daarmee terug gaan in de tijd en dan is die ruïne een kasteel, toch. Heb jij daar menige jaren van jou jeugd vertoeft?
 
zie het "maar wel interessant" gedeelte ;)
ik heb daar van de 2 weken die we er per keer waren ongeveer 3 weken doorgebracht in m'n jonge jaren :P
Toen waren alle gangetjes, ramen, poortjes, openingen e.d. waar nu stalen traliehekken voor zitten ook nog toegangkelijk *O* je kon op plaatsen komen die nu totaal verboden zijn , IN de muren bijvoorbeeld
 
zie het "maar wel interessant" gedeelte ;)
ik heb daar van de 2 weken die we er per keer waren ongeveer 3 weken doorgebracht in m'n jonge jaren :P
Toen waren alle gangetjes, ramen, poortjes, openingen e.d. waar nu stalen traliehekken voor zitten ook nog toegangkelijk *O* je kon op plaatsen komen die nu totaal verboden zijn , IN de muren bijvoorbeeld

Ik probeer je ook een album te sturen maar weet niet hoe, ik ben beter in treinen rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan