LPG installatie op een suzuki gsx

SoloMotard

MF veteraan
20 apr 2004
5.553
19
Mechelen (Vlaanderen)
Wie oh wie kan mij helpen aan een LPG tank voor in mijn suzuki gsx zijn tank te verwerken? Voor de leidingen enzo zal ik wel wat loodgieterij toepassen en de aanpassingen aan de motor moet met wat kunst en vliegwerk ook wel lukken. De vraag is alleen waar vindt ik een echte lpg tank met nog een beetje inhoud voor op de motor weg te mofellen...
 
Ik heb wel het een en ander aan ervaring met gas. Niet alleen met het rijden er van, maar ook over de techniek en de do-dont's. LPG is fantastisch om op te rijden, zeker bij de grote benzinemotoren. Ik wil het liefst nooit meer een diesel. M'n 6cylinder loopt zo lekker stil en soepel, daar kan echt geen diesel tegen op (noujah er zijn een paar die wel leuk zijn maar die kosten héél erg veel).

Oudere auto's lopen soms alleen op gas. Modernere auto's, zeker injectie, starten op benzine en gaan bij voldoende bedrijfstemperatuur over op gas. Dat is vastgelegd in de euronorm. Je wil ook niet anders, omdat je injectiesysteem aan de gang moet blijven.

Ik weet eerlijk gezegd niet of het wel loont om met de motor over te stappen op gas. Als je ervan uitgaat dat je een injectiefiets ombouwt met een sequentiële installatie ben je al snel 2000 euro kwijt bij de 4 cylinder.

Met die motor rij ik 20 a 30 000 km per jaar. Heb geen auto + het is een carbu dus geen schrik hebben voor injectie dingen :p Alhoewel dat ik er wel een semi injectie van wil maken. Zelf lambda sonde inbouwen met microcontroller zodat mijn motor een zelfdiagnose doet tijdens het rijden. Weet ik wanneer de carbu's weer mank lopen of de kleppen gesteld moeten worden of. ...
 
Bij mij op school moet je dan is met die van pneumatica gaan praten :p Die mannen zijn soms met 800 bar bezig. Als daar iets loskomt, werkt dat zoals een kogel. 1 kant erin, andere kant eruit

Maar die vullen vast geen grote luchttanks met die druk ;).

Hoe zit het eigenlijk met de wettelijke eisen voor een voertuig op LPG? Ik heb eens gehoord dat de installatie altijd horizontaal moet staan en dat het daarom nogal lastig was om een motorfiets te keuren :?.
 

Je typegoedkeur komt te vervallen. Je moet opnieuw keuren voor de brandstofsoort LPG. Dat maakt dat de installatie moet voldoen aan de inbouwvoorschriften en de onderdelen allemaal een recent E-keur moeten hebben.
Mocht je serieus door willen gaan, zou ik het zo simpel mogelijk houden qua gasinstallatie. Wellicht is het mogelijk om een centraal systeem te bouwen met een gascarburateur van Impco. Je carburateurs komen dan wel te vervallen. Andere mogelijkheid is om per carburateur(koppel) een gasring te laten draaien.
 
Je typegoedkeur komt te vervallen. Je moet opnieuw keuren voor de brandstofsoort LPG. Dat maakt dat de installatie moet voldoen aan de inbouwvoorschriften en de onderdelen allemaal een recent E-keur moeten hebben.
Mocht je serieus door willen gaan, zou ik het zo simpel mogelijk houden qua gasinstallatie. Wellicht is het mogelijk om een centraal systeem te bouwen met een gascarburateur van Impco. Je carburateurs komen dan wel te vervallen. Andere mogelijkheid is om per carburateur(koppel) een gasring te laten draaien.

Ja ik heb een cnc dus. Maar in België is er geen keuring he...
 
Je typegoedkeur komt te vervallen. Je moet opnieuw keuren voor de brandstofsoort LPG. Dat maakt dat de installatie moet voldoen aan de inbouwvoorschriften en de onderdelen allemaal een recent E-keur moeten hebben.
Mocht je serieus door willen gaan, zou ik het zo simpel mogelijk houden qua gasinstallatie. Wellicht is het mogelijk om een centraal systeem te bouwen met een gascarburateur van Impco. Je carburateurs komen dan wel te vervallen. Andere mogelijkheid is om per carburateur(koppel) een gasring te laten draaien.

ik heb hier drie motorfietsen staan.
op geen van de kentekens staat de brandstofsoort vermeld.
volgens mij redeneer je vanuit de autobranche.
 
nos flesje :?

heb je in verschillende afmetingen in iedergeval...


succes ermee in iedergeval :Y
idd, ga eens kijken op de site van bossnoss

http://www.boss-noss.com (www.boss-noss.com)

vrod_cutout.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan