LPG op een motor

TheZ

Rookie
15 jun 2001
7
0
Ik rijd nu 60000 km/jaar in de auto en wil een groot deel op de motor gaan doen. Ik wil weten wat hiervoor de meest geschikte motor is en graag ervaring van anderen mbt de in/opbouw van een LPG installatie.

[ Dit Bericht is bewerkt door: TheZ op 2001-06-15 22:15 ]
 
Kheb het tot op heden alleen gezien bij een Honda Goldwing... ( zat ingebouwd in de "kofferbak" van het zijspan...

Verder kan ik je niet helpen. Sorry.

Ik heb het ook gezien bij een aantal gasten van de MSG van de universiteit Twente. hadden ze zelf in hun brakke zijspannen geklust. Heel erg kewl die dingen, zag er lekker ranzig uit.
 
in ieder geval een motor waar je de gastank op kwijt kunt
kom je al gauw terecht bij een zijspan.
dan liefst nog waterkoeling (voor de verdamper)
en dan een klein probleem met de gas venturi, maar daarvoor kun je ook even naar een lpg inbouwer gaan.
wegenbelasting is niet hoger meer hij moet wel gekeurd worden.

suc7

jr

_________________
Al heb je nog zoveel pk's onder je kont een gek op een http://mailto:F@zer (F@zer) rij je er niet zomaar uit.

[ Dit Bericht is bewerkt door: F@zertje op 2001-06-15 23:47 ]
 
Wie wil er nu LPG op een motor? Kan mij er niks bij voorstellen. Heb inderdaad wel eens in motorbladen iets gezien over zijspanmotoren met een gastank.
Dat heeft volgens mij in twee opzichten niets met echt motorrijden te maken:
1. vanwege de LPG
2. vanwege meer dan 2 wielen

Maar ja, ieder zijn meug :]
 
60000 km per jaar in een koekblik, zoals ik nu doe of 60000 per jaar op twee wielen? ;) 60000 per jaar 2.75 per liter of 60000 per jaar voor 0.85 per liter, lijkt me toch niet zo moeilijk te beredeneren, alleen moet het goed uitvoerbaar zijn, dwz niet elke 100 bij de pomp en inderdaad niet zo'n plompe 60 liter tank achterop. Ivm wegligging en het oog wil ook wat.

8-) 8-)
 
In plaats van een topkoffer een bolletje gas achterop de bike?

Dieselen is ook een overweging. Er schijnt een dieseltje op de markt de zijn: Royal Enfield Taurus Diesel.
Voor goedkoop verbruik is dat de keuze!!!

Maar of het er uit ziet?



:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan