Lucht aan pomp niet langer gratis

Status
Niet open voor verdere reacties.

wizl

Die hard MF'er
29 okt 2002
458
0
boxmeer
Lucht aan pomp niet langer gratis

Uitgegeven: 1 juli 2004 14:14

WAALWIJK - Het is gedaan met het gratis oppompen van autobanden bij de benzinepomp. Steeds vaker moet er betaald worden voor een beetje water en lucht. "Ik betaal liever voor een goed toilet dan dat ik gratis op een smerige pot mag gaan zitten", reageert P. Kruissen. Hij heeft inmiddels zo'n tweehonderd benzinepompen voorzien van betaalde systemen.

Zo stappen onder meer Total en Texaco over. "Automobilisten willen wel betalen voor de stofzuiger. Perslucht voor in de banden is veel duurder", zegt Kruissen van het bedrijf Savan in Waalwijk. "Tegenwoordig moet je overal voor betalen, dus waarom niet voor water- en luchtsystemen die het ook echt doen."

In de meeste gevallen kost het 50 cent om de banden weer op spanning te brengen. Kruissen denkt niet dat consumenten weglopen. "Het gewoon een dienst waarvoor je moet betalen. Dat zullen ze snel accepteren, zeker als de kwaliteit goed is." Nederland kent ongeveer 3500 pompstations.

(c) ANP

Als ze dan tenminste zorgen dat die manometer tot op de 10e bar nauwkeurig is vind ik er wat voor te zeggen, anders :r
 
ja en als je nou gelezen had stond in een ander topic hierover nog beter uitgelegd waarom en ook dat ze dan geijkt moeten zijn enzo ;)
 
ja en als je nou gelezen had stond in een ander topic hierover nog beter uitgelegd waarom en ook dat ze dan geijkt moeten zijn enzo ;)
ai, [me]wizl gaat op zoek, hier mag een heeeeeeeeel groot schijfremslot op[/me]
 
whahah was iets met texaco bezopen?????? en in mijn post had ik getypt wat er in ons vakblad stond
 
Pfff... 50 cent voor (bij mij) vaak maar 0,1 bar das echt belachelijk.
Ik hou mijn motor banden goed op spanning en dus hoeft er bij mij meestal niet zo veel in. Maar 50 cent per keer vind ik wel super duur... :(

"Het gewoon een dienst waarvoor je moet betalen. Dat zullen ze snel accepteren, zeker als de kwaliteit goed is."
Kwaliteit goed ? het is gewoon wat lucht ? Bij mijn pomp is de kwaliteit altijd goed geweest (en gratis) Belachelijk. :(

edit: 10 cent zou ik wel mee kunnen leven maar 50 cent ? B|
 
Gelukkig heb ik thuis een pompje.
Het was mij ook al opgevallen trouwens. 50 eurocent voor 5 minuten lucht, bij een pomp waarvan je de drukmeter moet wantrouwen, en waarbij het uiteinde van de slang niet lekker op je banden past vanwege de rare vorm.

Weet iemand trouwens of er nadelen zijn aan het pompen van gewone buitenlucht (niet ontvochtigd) in plaats van perslucht (volgens mij wel ontvochtigd)?
 
ai, [me]wizl gaat op zoek, hier mag een heeeeeeeeel groot schijfremslot op[/me]


Zoiets :?

full
 
zelf een compressortje aanschaffen dan maar,haal je er wel uit als je bv 2 auto's en een motor hebt elke week banden spanning controleren keer 50 cent is 1,50 dan heb je naar 100 weken je compressor terug verdient .
 
even een ontvochtiger op mijn compressor bij bouwen en een goeie manometer en ik pomp thuis wel

tegen woordig moet alles geld kosten waar is de service :(
 
Dan toch maar je banden met stikstof laten vullen zodat je minder vaak je bandenspanning hoeft te controleren! :)

maja.....nederland op z'n smalst he! |(
 
Geen probleem, heb een compressortje gekocht op een accu die rustig aan m'n bandjes vult. Alsof ik nu al terecht kon bij de pomp... dat lukte dus niet, de stang kwam tegen m'n schijf aan.
 
ik verbaasde mij altijd dat je hier voor lucht moest betalen, maar dat doen ze nu ook al in nederland....dat vind ik nu zoiets stoms.








ben maar al te blij dat ik een onboard compressor heb op mijn supermooie Goldwing :+
 
mjah.. t was te verwachten...

in spanje is het trouwens bijna overal zo dat je ervoor moet betalen..

overigens... bij alle 'goedkope' tankstations bieden ze geeneens lucht aan!!

dus ik ga tanken bij de goedkope tankstations en voor 50 cent mijn banden oppompen bij de shell of zo, niet zoveel moeite mee :)

is denk ik ook een van de redenen dat ze er geld voor gaan vragen, dat mensen zoals ik banden oppompen zonder dat we voor de rest produkten kopen of andere diensten afnemen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan