Lucht filter

pth

Die hard MF'er
13 jan 2006
314
5
Ik denk er over na om een k&n luchtfilter aan te schaffen voor mijn xj600s diversion. Hij zou er meer vermogen door krijgen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft hij is nl niet goedkoop. :}
 
Een K&N filter laat meer lucht door, als je de carburatie en uitlaat daarop aanpast dan heb je kans op wat meer vermogen.
Als je alleen het filter vervangt gaat hij in principe alleen armer lopen.
Een voordeel is wel dat je nooit meer een luchtfilter hoeft te vervangen, alleen reinigen en opnieuw inoliën.
 
Een K&N filter laat meer lucht door, als je de carburatie en uitlaat daarop aanpast

oke wat moet ik dan aanpassen en is dat ook zelf te doen. Ga je niet meer problemen krijgen door meer vuil in je carbs? Want het eerste wat ik wil is probleemloos rijden. :Y
 
Luchtfilter alleen goed voor betere "ademhaling"....en je bent meteen klaar.
Verdere aanpassingen op carburatie kun je doen door er een Stage-1 pakketje tegenaan te gooien..... , daarna zijn er verdere stage's maar dan komt er ook een vervangings-uitlaat e.d. om de hoek kijken....( kort gezegd)
 
Ik zou in ieder geval gaan voor een K&N in plaats van je originele filter in de filterbak, en niet voor van die losse kelkjes.
Daarmee heb je bij nat weer en bij flinke temperatuurverschillen altijd ellende.
Als je het op die manier doet en de rest origineel laat dan valt het wel mee met opnieuw afstellen, om het perfect te krijgen zal je naar iets grotere hoofdsproeiers moeten meestal. (maar dat kan je beter niet op de gok gaan doen)
Problemen door vuil krijg je niet hoor. Bij een gewoon filter wordt alle lucht door het papier of schuim heen gezogen en zo gefilterd.
Bij een K&N blijft het vuil aan de olie in het filter plakken, maar kan de lucht veel makkelijker door het doek heen.
 
hmmz ik heb nu dus een ook een K&N filter besteld en heb wel een open demper op me fazer..

nu is het zo dat hij..

3500-4500 iets te arm loopt
5500-6200 iets te rijk
rond de 7000 weer iets te arm

de rest is hij perfect


maar nu is me vraag... door een K&N filter erop te zette gaat hij dus in t algemeen armer lopen. is dit te verhelpen door gewoon de gasnaalden een standje hoger te zette zodat hij weer wat rijker loopt?? of werkt dat niet zo??

edit: ik bedoel met K&N filter een filter in t originele luchtfilter huis
 
hmmz ik heb nu dus een ook een K&N filter besteld en heb wel een open demper op me fazer..

nu is het zo dat hij..

3500-4500 iets te arm loopt
5500-6200 iets te rijk
rond de 7000 weer iets te arm

de rest is hij perfect


maar nu is me vraag... door een K&N filter erop te zette gaat hij dus in t algemeen armer lopen. is dit te verhelpen door gewoon de gasnaalden een standje hoger te zette zodat hij weer wat rijker loopt?? of werkt dat niet zo??

edit: ik bedoel met K&N filter een filter in t originele luchtfilter huis

En dat weet je zo precies door belast de uitlaatgassen gemeten te hebben?
Zoiets lijkt me alleen op te lossen door grotere hoofdsproeiers voor het gedeelte bovenin, en andere naalden om de rest van het gebied optimaal te krijgen.
 
En dat weet je zo precies door belast de uitlaatgassen gemeten te hebben?
Zoiets lijkt me alleen op te lossen door grotere hoofdsproeiers voor het gedeelte bovenin, en andere naalden om de rest van het gebied optimaal te krijgen.

ik weer de waardes zo precies omdat ik een dyno uitdraai heb..maar verhogen van de gasnaalden heeft dus geen effect???
 
Een K&N 'vervangingsfilter' laat net zoveel lucht door als een nieuwe papieren filter.
Dus je zit niet met je ''gasfabriek'' te kloten integendeel je ''gasfabriek'' loopt contstant net als met een nieuw papieren filter.

Ik heb zelf nu zo'n half jaar een K&N 'vervangingsfilter' in mijn CBR maar echt vermogenswinst merk ik niet :N

Alleen heb ik nu wel een iets zwaarder inlaat geluid en hij hoeft pas om de 50.000 een keer gewassen en opnieuw geolied te worden.

PSAirFiltersl.jpg
 
Een K&N 'vervangingsfilter' laat net zoveel lucht door als een nieuwe papieren filter.
Dus je zit niet met je ''gasfabriek'' te kloten integendeel je ''gasfabriek'' loopt contstant net als met een nieuw papieren filter.

Ik heb zelf nu zo'n half jaar een K&N 'vervangingsfilter' in mijn CBR maar echt vermogenswinst merk ik niet :N

Alleen heb ik nu wel een iets zwaarder inlaat geluid en hij hoeft pas om de 50.000 een keer gewassen en opnieuw geolied te worden.

(Afbeelding)

is dat ook in combinatie met vervangingings demper??? of met de originele demper?
 
Een K&N 'vervangingsfilter' laat net zoveel lucht door als een nieuwe papieren filter.
Dus je zit niet met je ''gasfabriek'' te kloten integendeel je ''gasfabriek'' loopt contstant net als met een nieuw papieren filter.

Ik heb zelf nu zo'n half jaar een K&N 'vervangingsfilter' in mijn CBR maar echt vermogenswinst merk ik niet :N

Alleen heb ik nu wel een iets zwaarder inlaat geluid en hij hoeft pas om de 50.000 een keer gewassen en opnieuw geolied te worden.

(Afbeelding)

Als een K&N 'vervangingsfilter' net zoveel lucht doorlaat als een nieuw papieren filter, waarom zou je er dan een K&N 'vervangingsfilter' in zetten? Waarom verwacht je een vermogenswinst van een filter dat net zo veel lucht doorlaat?
 
een vervangings filter is leuk het nadeel uis dat je echt wel ff naar de bank moet om hem af te laten stellen.
naalden een of twee standjes helpt wel wat maar is niet optimaal.
meten is weten.
een vervangingsfilter in combinatie met demper en goed afstellen kost best wel wat vermogen op leveren.
tussen de 5 en 8 pk.
plus dat als hij goed afgesteld is de vermogens afgifte wat meer liniair wordt
injectie is gemakkelijk en kost zo'n 114 euro.
maar carb afstellen ff wat duurder ben je zo 2 a 3 uur mee bezig.
alles moet er elke keer weer af om wat te veranderen.
dus je haalt best wel wat op je nek.
maar de sound is super en het dubbel en dwars waard.
})
 
t mooie is ..is dat ik al een hele mooie lineaire vermogens curve heb...maar ik ga dus maar t filter erin gooie en dan op de dynobank gooie...en dan maar hope dat me curve er nog mooi uit ziet en dat ik alleen me gasnaald een trapje hoger moet zette..

dit is me curve met open demper en origineel luchtfilter

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan