Luchtfilter(huis) zzr250 verwijderen

B@rt#89!

Die hard MF'er
14 feb 2008
577
0
Groningen
Hallo,
Het klink misschien een beetje als een domme vraag, maar hoe haal ik mijn luchtfilter(huis) van mijn zzr250 af. Ik heb em al wel helemaal los, maar het lukt niet om em gewoon er van boven uit te pakken, en ook niet van de zijkant. Voordat ik het subframe eraf zou halen dacht ik, eerst maar even hier vragen. Wat doe ik verkeerd :? ?
Daag *D
 
De carburateur moet er namelijk af want de motor heeft 3 jaar stilgestaan en nu wil ik dat even schoonmaken, om de carburateur eraf te halen moet dan toch ook het luchtfilter want veel ruimte zit daar niet tussen.
 
om de carburateur eraf te halen hoeft het subframe er toch niet af?
en voor het luchtfilter al helemaal niet.
binnenkant luchtfilter huis kun je ook wel schoonmaken als het luchtfilter eruit is.
 
De carburateurs wil ik er even afhalen om die schoon te maken, om de carburateurs eraf te halen moet het luchtfilter er wel af want anders zit daar veel te weinig ruimte. Of kan ik beter gewoon wat nieuwe benzine in de tank doen (nadat ik die ik heb schoongemaakt), accu opladen, en dan maar zien wat ie doet. Dat hele subframe eraf lijkt me namelijk wel heul veul werk :/
 
dat je weinig ruimte hebt om de carbs te demonteren is op heel veel motoren het geval.
probeer eerst de rubberen aansluitingen van filterhuis naar carb er tussenuit te halen.
alleen de bouten van het subframe eruit en een beetje naar achter trekken, zodat je een cm ruimte krijgt.
alles demonteren hoeft niet.
 
De carbs kunnen er 100% zeker vanaf zonder de filterbak te verwijderen.
Ik dacht dat onder de accu 2 boutjes zaten die wél ff los moeten, waardoor de filterbak wat verschoven kan worden.
Ook heb je een grote kans dat je de carb->luchtfilter aanzuigrubbers moet vervangen, deze zijn zeer vlug uit model waardoor je ze niet meer gasdicht op de carbs krijgt.
Het is gewoon een klote karwei........
 
Inderdaad, rotkarweitje maar het moet wel kunnen. Alle bouten van luchtfilterhuis los, die zover mogelijk naar achter, en eventueel de rubbers tussen carbs en luchtfilter verwijderen indien mogelijk.
 
Ok, zal ik daar morgenmiddag wel even mee gaan kloten, hopen dat dat een beetje lukt. Die filterbak kan je inderdaad maar een klein beetje verschuiven maar dat zal dan wel genoeg zijn om de carbs eraf te halen. Zijn wel klote rubbers trouwens, ipv gewone slangenklemmen die je aan kan draaien zit hier gewoon een lange veer omheen. Naja, zal wel lukken morgen :Z . Maar daarna weer lekker :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan