luchtfilter leuk,........maar welke?

Chesner

MF'er
30 jul 2002
140
0
Rhoon
Ik wil graag een nieuwe luchtfilter voor mijn honda cbr 900 rr "tiger" uit 1994. Weet iemand welke filter het beste is voor mijn motor? Of heeft iemand ervaring met filters die je er dus absoluut niet onder moet doen?
Ik wil zelf gaan kijken voor een K&N,....?
 
Heb er zelf ook niet veel verstand van maar wat ik zou doen is ff in de motobase van www.motozoom.nl of www.louis.de kijken om te zien welke filters je voor jouw motor kan kopen en dan staat er meteen een beschrijving bij meestal.

edit:
K&N luchtfilter HONDA (CBR 900 RR '92-'99 )
K&N hoogrendements luchtfilters zijn gemaakt van katoen in plaats van papier. In tegenstelling tot papieren luchtfilters, gaan K&N hoogrendementsfilters hierdoor een leven lang mee. Een levensduur van 1,8 Miljoen Km! De K&N hoogrendementfilters hebben onder normale omstandigheden de eerste 100.000 KM geen onderhoud nodig! K&N hoogrendementfilters worden eenvoudig in plaats van de originele filter gemonteerd. Verder hebben de K&N hoogrendements-filters nog de volgende belangrijke pluspunten, 1. veel beter oppakken van de motor, 2. vermogenswinst van ca. 5%, 3. lager benzineverbruik. K&N filters zijn bovendien millieubewust. Door het gebruik van K&N-katoenfilters hoeven er geen bomen meer gekapt te worden. Er onstaat bovendien minder papierafval door wegwerpfilters. Alle K&N hoogrendementsfilters worden geleverd incl. speciale onderhoudsinstructies, met rondefilter
€ 125,-

edit2: ik zou wel eens willen weten of die vermogenswinst e.d. ook bij mijn er-5 met 25 kw te merken zou zijn.. misschien dat ik dan ook maar eens zo'n filter aan moet schaffen..
 
Laatst bewerkt:
Heb er zelf ook niet veel verstand van maar wat ik zou doen is ff in de motobase van www.motozoom.nl of www.louis.de kijken om te zien welke filters je voor jouw motor kan kopen en dan staat er meteen een beschrijving bij meestal.

edit:
K&N luchtfilter HONDA (CBR 900 RR '92-'99 )
K&N hoogrendements luchtfilters zijn gemaakt van katoen in plaats van papier. In tegenstelling tot papieren luchtfilters, gaan K&N hoogrendementsfilters hierdoor een leven lang mee. Een levensduur van 1,8 Miljoen Km! De K&N hoogrendementfilters hebben onder normale omstandigheden de eerste 100.000 KM geen onderhoud nodig! K&N hoogrendementfilters worden eenvoudig in plaats van de originele filter gemonteerd. Verder hebben de K&N hoogrendements-filters nog de volgende belangrijke pluspunten, 1. veel beter oppakken van de motor, 2. vermogenswinst van ca. 5%, 3. lager benzineverbruik. K&N filters zijn bovendien millieubewust. Door het gebruik van K&N-katoenfilters hoeven er geen bomen meer gekapt te worden. Er onstaat bovendien minder papierafval door wegwerpfilters. Alle K&N hoogrendementsfilters worden geleverd incl. speciale onderhoudsinstructies, met rondefilter
€ 125,-

edit2: ik zou wel eens willen weten of die vermogenswinst e.d. ook bij mijn er-5 met 25 kw te merken zou zijn.. misschien dat ik dan ook maar eens zo'n filter aan moet schaffen..
Leuk reclamepraatje vooral over die bomen die niet meer gekapt hoeven te worden !
 
Als je per se meer vermogen wil kan je beter de begrenzer eruit laten gooien, denk ik
Daar zijn al genoeg discussies over geweest :+ Maar ik doe dat dus niet.. rij liever verzekerd+legaal rond. Ik heb overigens niet gezegd dat ik per se meer vermogen wil :P Maar alle positieve beetjes extra zijn mooi meegenomen natuurlijk
 
Daar zijn al genoeg discussies over geweest :+ Maar ik doe dat dus niet.. rij liever verzekerd+legaal rond. Ik heb overigens niet gezegd dat ik per se meer vermogen wil :P Maar alle positieve beetjes extra zijn mooi meegenomen natuurlijk
Als je door die luchtfilter meer vermogen krijgt rij je natuurlijk ook niet meer legaal rond.

btw: groot gelijk trouwens dat je die begrenzer erin laat zitten
 
Koop lekker een K&N, altijd goed.

Nooit meer vernieuwen, lekker alleen schoonmaken.

En als je aan een dynokitje gaat denken ben je al voorbereid.

Je zal absoluut geen spijt krijgen.

K&N = nr 1 :}

vermogenswinst nauwelijks zonder open pijp en Dynojetkitje, je zal het absoluut niet merken.
Loopt wel iets lekkerder (soepeler), want hij ademt iets makkelijker.
Verwacht geen wonderen.....en al zeker niet op een 25 K-w-er.

niet vragen , maar gewoon doen.
 
Laatst bewerkt:
Als je je motor verder niet wil veranderen, heeft k&N absoluut geen zin. Het kan goed uitvallen en dat ie genoeg benzine krijgt. Maar meestal moet je een andere sproeierbezetting plaatsen omdat ie teveel lucht krijgt. En als je hem dat dan niet geeft loopt je kop te warm (en de rest kan je zelf wel invullen) Waarom meer geld in zo'n ding pompen als noodzakelijk. Straks wil je toch een andere!. En als je dan iets vind, wat de moeite is doe dat dan daar mee. en zet dan ook meteen een Dynojet of een factori kit erin. Pas dan heeft het zin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan