Luchtfilter plaatsen GS 850 van 1980

mobell

MF'er
17 sep 2010
48
6
Eerbeek
Help help
Ben al 2 dagen bezig om het luchtfilter weer op zijn plek te krijgen maar krijg het gewoon niet voor elkaar. Rubbers in warm water, met de föhn etc maar de rubbers schieten er elke keer weer af of krijg ze niet alle 4 goed voor de carburateur. Wordt er helemaal gek van.
Wie weet een oplossing?
 
Help help
Ben al 2 dagen bezig om het luchtfilter weer op zijn plek te krijgen maar krijg het gewoon niet voor elkaar. Rubbers in warm water, met de föhn etc maar de rubbers schieten er elke keer weer af of krijg ze niet alle 4 goed voor de carburateur. Wordt er helemaal gek van.
Wie weet een oplossing?
Kan je er ook vanaf de binnenkant van het luchtfilterhuis bij toevallig? Dat heeft me weleens gered bij lastige rubbers.
Aan de andere kant is het soms ook geen doen meer als ze te oud en hard zijn en moet je gewoon nieuwe kopen.
Ik had een setje van een GSX1100 die waren zo gekrompen dat de buitenkant de diameter had die de binnenkant hoorde te zijn. :X
 
Ja ik ken het probleem ook, was wel op een gs 450 van 1980. Kei hard was dat plastic geworden, was ook niet echt rubber. Ik heb toen een andere luchtfilter in laatbox geplaatst, van een later type, deze had wel rubbers er op zitten ipv dat harde plastic. Daar na nooit geen last meer gehad.
 
Een 1.5 mm plaat tussen de spruitstukken en carbs , en tussen de luchtfilter rubbers en carbs.
De bedoeling is dan om de carburateurs tussen spruitstukken v.d. kop en het luchtfilter te schuiven , dan heb je die in elk geval er recht tussen zitten. Een potje silconenvet erbij en misschien heb je geluk. Mij lukte het in elk geval op die manier , maar het blijft kloten. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan