luchtfilter probleem

koosiieee

Rookie
2 mei 2008
4
0
langezwaag
ik heb een suzuki rm 125 en heb laatst eens me luuchtfilter verskoond maar nu rijdt ie voor geen meter meer als ik niet rij en ik geef gas doet ie het super maar zodra ik rij en trek gas open hapert ie ;( ik heb dat luchtfilter schoongemaakt met diesel en late droge en toen in de filter olie uitknijpen en erop zette. zou het door de diesel komen?
ik wil eigelijk wel weer scheuren 8-) 8-)
 
Tja...

Kennelijk is Suzuki dus toch niet "the power of dreams he?" Had je maar een Kawa moeten kopen. :P

Nee, maar zit je luchtfilter er wel op de juiste manier in? Je luchtfilter met diesel insmeren? Hmmm ik had dat iig niet gedaan... Het kan evt. ook zijn dat je luchtfilter nu zo een goede doorlaat heeft dat je mengsel verkloot wordt.
 
Komt er nog wel lucht door? Heb je luchtfilterolie gebruikt of heb je er 20W40 ingegoten?

Vreemd dat hij neutraal wel op toeren komt want ook dan vraagt hij lucht, net zoals hij het rijden.

Bij volgas heeft ie wel even iets meer lucht nodig... ;)
zal wel verkeerd gegaan zijn met t filter idd
anders pak je dat eruit en rijd je een stukje zonder.
heb je dan geen probleem, dan weet je waar het aan ligt.
 
TEnzij je een K&N filter hebt moet je hem niet schoomaken maar vervangen.
Heb je wel een K&N dan zijn daar speciale kits voor en daar zit geen diesel bij.
Conclusie:
Geen K&N = weggooien en een nieuwe erin
Wel K&N = opnieuw schoonmaken en behandelen met de goeie middelen
 
Misschien sluit het filter niet meer goed aan en "trekt" de motor nu valse lucht; hierdoor kan de motor te arm gaan lopen (extra warmte, onvoldoende brandtsof bij hogere toeren). Het kan ook zijn dat de schoonmaak beurt iets te drastisch is uitgevoerd en het materiaal is aangetast, met het zelfde gevolg als valse lucht.
 
anders moet ik kijken voor nieuwe filters maar die moeten ook weer in de olie denk ik weet iemand een site waar ik filters op kan vrinden? of moet ik gewoon filters nu in benzine schoonmaken en opnieuw proberen?
 
ik heb een suzuki rm 125 en heb laatst eens me luuchtfilter verskoond maar nu rijdt ie voor geen meter meer als ik niet rij en ik geef gas doet ie het super maar zodra ik rij en trek gas open hapert ie ;( ik heb dat luchtfilter schoongemaakt met diesel en late droge en toen in de filter olie uitknijpen en erop zette. zou het door de diesel komen?
ik wil eigelijk wel weer scheuren 8-) 8-)

Misschien gewoon een nieuw luchtfilter erin zetten?
ipv schoonmaken?
 
anders moet ik kijken voor nieuwe filters maar die moeten ook weer in de olie denk ik weet iemand een site waar ik filters op kan vrinden? of moet ik gewoon filters nu in benzine schoonmaken en opnieuw proberen?

je moet gewoon een nieuw filter voor je motor kopen.
die hoef je dan niet in te olien oid want die zijn kant en klaar.
ff erin kiepen en rijden
of je gaat voor een k&n, die kan je dan wel schoonmaken en olien met een set die je er voor kan kopen.
voordeel is dat die nooit vervangen hoeven worden. maar die filters zijn wel aanzienlijk duurder.
 
Klinkt mij net als Bobbel als valse lucht, lucht/brandstofverhouding klopt dan niet meer, advies is om de bevestiging en de afsluiting te controleren of die niet lekt. Kan evt doen met een bus deo, rondspuiten bij afdichtpunten en luisteren of het toerental veranderd.
 
ik vervan ghem ook niet ieder uur heb een hele tijd gereden en dacht kijk er eens naar zat beste laag stof op.
eerste keer had ik er wel te veel olie in en toen liep ok de olie gewoon uit de box '( zal wel effe kijke of ik een nieuw filter kan krijge.
 
ik vervan ghem ook niet ieder uur heb een hele tijd gereden en dacht kijk er eens naar zat beste laag stof op.
eerste keer had ik er wel te veel olie in en toen liep ok de olie gewoon uit de box '( zal wel effe kijke of ik een nieuw filter kan krijge.
Ik neem aan dat je er mee gaat crossen.
Als het stoffig is moet hem toch wel na een uur vervangen voor een schone.
Je moet de filter inolieen en daarna uitknijpen in een doek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan