Luchtfilter reinigen

5 sep 2007
121
0
België
Hallo

Heb eens gekeken op dit forum en elders, hoe je precies een luchtfilter reinigt.
Kon dit nergens vinden, vandaar deze topic.
Ik rij met een Suzuki Bandit GSF600N.
Ik had al het (chrome/spiegelend) plaatje losgemaakt waar de luchtfilter achter zit maar het blijkt meer ingewikkeld dan ik dacht. Je kan er niet onmiddellijk bij.

Hoe kan ik de luchtfilter bereiken ( tank en zadel los of,.. ) ?
In welke vloeistof zou je de luchtfilter laten weken om die te reinigen?

Alvast bedankt.
 
als t een standaard filter is vervangen.
is t bv een k&n heb je daar speciale kitjes voor waar reiniger en olkie in zit om m opnieuw in te olien na het schoonmaken.
die kosten bij de dealer ik meen 18 euro.
 
Filter moet je idd vervangen als die vol is, onder de buddy zitten twee schroeven achterop de luchtfilterkast als je die twee verwijderd kun je de deksel en de filter verwijderen.
 
Wat moeilijkheden met het losmaken van de tank.
Kan iemand me een goede werkwijze geven?
Het is nl zo dat als je de tank ervan haalt en dus het benzineslangetje losmaakt, er verspilling is van zwart goud. Opvangen? Of kan je erom heen...?
 
Hallo

Heb eens gekeken op dit forum en elders, hoe je precies een luchtfilter reinigt.
Kon dit nergens vinden, vandaar deze topic.
Ik rij met een Suzuki Bandit GSF600N.
Ik had al het (chrome/spiegelend) plaatje losgemaakt waar de luchtfilter achter zit maar het blijkt meer ingewikkeld dan ik dacht. Je kan er niet onmiddellijk bij.

Hoe kan ik de luchtfilter bereiken ( tank en zadel los of,.. ) ?
In welke vloeistof zou je de luchtfilter laten weken om die te reinigen?

Alvast bedankt.

Gewoon vervangen.. niet reinigen.

kost je misschien een paar tientjes (max 35 euro). En je kan er weer een heel aantal kilometers tegenaan.

Reinigen heeft weinig nut bij een standaard filter. De verontreiniging is zo fijn en dat krijg je er niet uit. De grove verontreiniging wel, maar het is het fijnstof wat een filter doet dichtslippen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan