Luchtfilter schoonmaken

El_Sayal

Die hard MF'er
13 dec 2008
392
0
Nieuw-Lekkerland
Kan je je luchtfilter schoonmaken met sop en wd 40?

T is het enige wat ik in huis heb op het moment, het is een K&N luchtfilter (geen papieren filter)
 
Waarmee spuiten jullie hem dan weer in, om in te oliën?
Voor mijn crosser gebruik ik natuurlijk TwinAir luchtfilterolie, maar dat is niet geschikt voor een K&N filter (heb er 1 in mijn auto) neem ik aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik K&N reiniger en K&N olie voor mijn K&N filter.

Er zal vast wel weer een goedkoper (identiek) alternatief zijn, maar ik wil het risico niet lopen om mijn relatief dure filter te slopen, of het risico dat mijn motor niet helemaal goed loopt, en al helemaal niet omdat de kosten van de reiniger en olie niet al te hoog zijn.

klik
 
Ik zou orginele K&N filterolie gebruiken. Dat is verkrijgbaar in een spuitbus. Het is wel belangrijk dat je luchtfilter de juiste hoeveelheid lucht doorlaat en als je de originele olie gebruikt dan kun je ervan uitgaan dat het allemaal klopt. Met andere olie neem je een gok. Volgens mij heeft K&N ook schoonmaakmiddel in het assortiment. Het gebruik van WD40 lijkt me niet zo'n goed idee.
De spullen van K&N zijn te koop bij de beter gesorteerde motorzaak en mogelijk ook wel via internet.
 
Ik ben het met Soesko eens!

Gewoon schoonmaken zoals het hoort met de originele middelen.

Die olie van K&N heeft een bepaalde kleverigheid waar rommel aan blijft hangen, en dat heeft WD40 niet of minder!
Er is ook een kleverige olie voor crossers, maar dat is weer veel te kleverig en verstoort de luchtdoorstroming.

Dus, gewoon het originele schoonmaakspul gebruiken!!
 
goede dag.
ik heb een k&n luchtfilter.
ik hem hem net schoon gemaakt.
door een emmer met dreft te vullen en daar ff in te laten ligen.
nauw is tie bijna droog ,maar heb ik geen olie .
ik heb het wel bestelt moet dus binnekort binne komen.
zau het erg zijn om er al mee te rijden zonder te olien ?
hij is al geolied geweest .
en over een week ofos heb ik de olie .
 
zonder olie werkt het filter niet goed.
je beter kunnen wachten met schoonmaken tot je alle benodigdheden had.
een vuil K&N filter werkt waarschijnlijk beter dan een K&N filter zonder olie.
 
ja papier.. het is een soort wattenspul. Ik kan er ook wel voorzichtig een compressortje op zetten inderdaad. Maar vroeg me eigenlijk meer af of het ook met water kan en het belangrijkste; of het nog ingeolied moet worden?
 
ja papier.. het is een soort wattenspul. Ik kan er ook wel voorzichtig een compressortje op zetten inderdaad. Maar vroeg me eigenlijk meer af of het ook met water kan en het belangrijkste; of het nog ingeolied moet worden?
Alleen met lucht vanaf de goede kant, olie is alleen voor K&N en motorcross filters. ;)
 
ja papier.. het is een soort wattenspul. Ik kan er ook wel voorzichtig een compressortje op zetten inderdaad. Maar vroeg me eigenlijk meer af of het ook met water kan en het belangrijkste; of het nog ingeolied moet worden?


Geen water, geen olie, geen spuug.

Alleen perslucht, van binnenuit (andersblaas je fijne rommel het filter in).

Vervangen is beter, als je echt je filter moet schoonmaken.
Preventief is het wel een goed idee, dat bijhouden.
 
Ik weet niet hoe dat bij een Suzuki SV zit, maar bij een Suzuki VX komt al het vuil via de buis binnen in het filter samen, daar uitspuiten dus via de buitenkant van het filter. :)
 
Laatst bewerkt:
ah oke :)

danku voor de hulp, zo kom ik er wel uit

het is inderdaad maar preventief. Filter zit er pas 6000km in maar gaan straks een grote motorvakantie houden en dan vind ik het wel een prettig idee als hij mooi schoon is :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan