Luchtfilter vervangen door 4 Sportfilters

Vlugge_japie

MF'er
17 apr 2004
128
4
Kerkrade
Hallo mensen ik heb Van mijn yamaha xj 700 4cilinder het originele luchtfilter afgesloopt (met beleid uiteraard)en deze vervangen door 4 sportluchtfilters ook wel paddestoeltjes genoemd,Ik had hem net een week van te voren weer netjes afgesteld (vacuum,en brandstofmengsel)maar toen kreeg ik een briliante ingeving;
Ik wilde wat meer geluid horen maar het liefst niet continue.Alleen als ik flink het gas opentrok.dus zogezegd zo gegezegd ik naar polo motorsport en effe 4 paddo's gehaald voor een klein bedragje en meteen ook de olie voor in te spuiten.
Starmotor eraf,carburateurs eraf (4x) om even plaats te maken, paddo's inspuiten met speciale olie monteren en klaar!!!! het was effe een gok voor hetzelfde geld moest ik alles opnieuw afstellen maar nee hij loopt als een zonnetje!ik ben ook wel tevreden over het resultaat.Bij halfgas of meer maakt hij een lekker donker brulgeluid het enigste wat ik mis is het extra vermogen bij 6000 toeren en meer maar dat verdeelt zich nu wat meer onderop maar verder is het wel een aanradertje hoor...
 
Ja echt een aanrader, zonder je carburateurs aan te passen losse luchtfilters monteren.
Hij loopt nu waarschijnlijk veel te arm door de grotere hoeveelheid lucht die ze doorlaten.
Met een beetje pech zo arm dat je straks een mooi gat in een of meer van je zuigers hebt zitten.
Trouwens, rij je ook wel eens in de stromende regen? O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan