luchtfilter vol benzine motor doet niks meer als die warm is

Thieze88

Rookie
29 mei 2011
10
0
Leeuwarden
Hallo motorrijders,

Sinds kort ben ik trots eigenaar van een suzuki gsx r uit 1992.
Vorige week heb ik (heel slim) een stuk of 10 kilometer op de pri stand gereden ipv de reserve.
Toen ik een uur nadat ik de motor geparkeerd had weer keek lag er een redelijke hoeveelheid benzine onder de motor.
Ik alles los en uit elkaar gehaald bleek dit uit mijn luchtfilter te komen.
Dus netjes tank eraf gehaald luchtfilter schoongemaakt enz enz.
Dag later weer benzine in de motor gedaan in een keer starten en rijden.
Echter na een kilometer (als de motor warm is) houdt hij verschrikkelijk in en kan ik hem niet meer op toeren houden.
nadat ik eenmal stil stond kreeg ik hem met warm blok ook niet meer aan.
Later weer geprobeerd met een koud blok starten en hop, hij pakt hem in een keer tot hij weer warm werd en hij het er weer mee op hield.

Wat kan ik doen?
Ben wel een klein beetje technisch maar zeker geen monteur;)

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten Thijs
 
Lijkt alsof je luchtfilterbak volloopt met brandstof. Controleer je oliepeil eens, zou kunnen dat de brandstof via de carterontluchting in je blok loopt, waarna de motor weer even goed loopt omdat de luchtfilterbak leeg is gelopen (in het blok).
 
- carb(s) vervuild,
- vlotterNAALDJE(s) versleten;
- "overloop"/vlotterkamerventilatie .... misschien daarvan iets slang/pijp-achtigs vervuild of beklemd, dat spul moet volkomen vrij ademen tussen vrije lucht en het binnenste van de vlotterkamer
 
Als z'n oliefilter nog zeiknat is van de benzine en de motor wordt warm, dan verdampt die benzine en dan krijgt ie verdampende benzine ipv lucht aangezogen? :P

Okee, dit is wel heel erg ver gezocht Maar probeer het eens zonder luchtfilter :+
 
Laatst bewerkt:
Olie of water gekoelde GSXR?
Kijk eens of een van de twee benzineslangen niet geknikt zit onder de tank dit gebeurt veel vaker en geeft de door jouw beschreven problemen

Zit de vacuumslang weer op de benzinekraan? (dunste slangetje van de drie)

Die ene kilometer dat de motor wel loopt........loopt de motor dan echt goed?
 
Start de motor eens en zet dan de kraan op PRI.....blijft de motor gewoon netjes doorlopen dan zijn de vlotternaalden goed en sluiten goed af en de vlotternaaldjes doen hun werk en hoeven de carbs niet nog eens uit elkaar

Zitten er nog hele lange veren om de benzineslangen? (worden vaak weg gehaald/vergeten omdat het lastig monteren is (is een truckje voor) maar zijn bij een gsxr echt nodig om het knikken van de benzineslangen te voorkomen)
De slangen mogen ook niet te lang zijn (juiste lengte is dat ze nog net op de benzine kraan gaan)
 
Kijk wel eerst hoe je vlotternaaldzittingen zijn, als dit er losse zijn deze dan demonteren en de o-ringen errond vervangen, de benzinne loopt dan niet door de vlotternaald heen maar rond de vlotternaaldzitting, ik heb het juist ook gehad met de mijne....., Als je losse zittingen hebt trouwens hé, weet ik niet van buiten. Zie op dit forum " carburator probleem bandit 1200"

Succes ermee
 
Laatst bewerkt:
Voordat je je carberrateurs uit elkaar gaat schroeven, kun je eerst een keer proberen om met een rubberen hamer tegen de vlotterbakjes van je caberateurs aan te tikken. Het kan zijn dat je vlotternaaldjes dan weer goed vallen. Dit kun je controleren door je benzinekraantje op pri te zetten als je stilstaat.
Als er dan nog steeds benzine uit je overloopslangentjes van je caberateur komt lopen (of in je luchtfilter komt), zul je ze wel uit elkaar moeten halen.
Als hij dan geen benzine lekt:
Olie + filter vervangen en lekker rijden.
Van de andere kant, je carberteurs een keer goed schoonmaken is ook niet verkeerd aangezien je overloop waarschijnlijk ook dicht zit, anders was er geen benzine in je luchtfilter gekomen, maar was het gewoon uit je overloop gelopen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan