Luchtfilter wordt nat.

Waarschijnlijk vuil in de carb(s). Een flesje wynn's in de tank doet wonderen.

Een paar simpele checks maar erg belangrijk. Meet je oliepeil of er mèer in zit dan normaal en check of je olie naar benzine ruikt. Het is mogelijk dat je vlotter blijft hangen en de carb dus benzine richting het luchtfilter pompt en ook het blok in. Als dat geval is, niet te lang wachten met olie aftappen.

Ik heb het zelf eens extreem gehad met m'n vn800. Ik merkte niets tijdens het rijden totdat ik thuis kwam en het erg naar benzine stonk. Na een paar minuten kwam de benzine gewoon m'n uitlaat uitlekken. Ik heb toen de luchflterdeksel eraf gehaalt en werd gelijk getrakteerd op een halve liter benzine over me heen. Daarna olie afgetapt en mijn 10 liter opvangbox zat bijna vol..
 
Laatst bewerkt:
Een paar simpele checks maar erg belangrijk. Meet je oliepeil of er mèer in zit dan normaal en check of je olie naar benzine ruikt. Het is mogelijk dat je vlotter blijft hangen en de carb dus benzine richting het luchtfilter pompt en ook het blok in. Als dat geval is, niet te lang wachten met olie aftappen.

Ik heb het zelf eens extreem gehad met m'n vn800. Ik merkte niets tijdens het rijden totdat ik thuis kwam en het erg naar benzine stonk. Na een paar minuten kwam de benzine gewoon m'n uitlaat uitlekken. Ik heb toen de luchflterdeksel eraf gehaald en werd gelijk getrakteerd op een halve liter benzine over me heen. Daarna olie afgetapt en mijn 10 liter opvang box zat bijna vol..
Bedankt voor de uitleg maar dat heb ik bij mij niet.
Ik moet (vindt ik) vrij regelmatig olie bijvullen omdat het lampje gaat branden als hij op de zijstandaard staat.
En een benzine lucht ruiken als ik stop met rijden is ook niet het geval.
 
Het zou goed kunnen dat er een kunststof opvangvaatje tussen de slang zit van het carter naar luchtfilterhuis.

Die kan een keer volraken.
 
Bedankt voor de uitleg maar dat heb ik bij mij niet.
Ik moet (vindt ik) vrij regelmatig olie bijvullen omdat het lampje gaat branden als hij op de zijstandaard staat.
En een benzine lucht ruiken als ik stop met rijden is ook niet het geval.

Je luchtfilter was nat en dat was wellicht benzine, zei je..
 
Ja maar na dit allemaal gelezen te hebben begin ik toch te denken dat het met de olie te maken heeft.
Omdat het allemaal vrij vettig aanvoelt.
 
Ja maar na dit allemaal gelezen te hebben begin ik toch te denken dat het met de olie te maken heeft.
Omdat het allemaal vrij vettig aanvoelt.
Als je handig bent en er zelf aan kan klussen, gewoon doen, kijk alles na op lekkage, filters checken en natuurlijk de carburateur eens goed checken. Schoonmaken en wellicht ook pakkingen vervangen en goed afstellen, of afstellen even bij een motorzaak laten doen, zo duur is dat niet, zij doen dat regelmatig en goed.
 
Als je handig bent en er zelf aan kan klussen, gewoon doen, kijk alles na op lekkage, filters checken en natuurlijk de carburateur eens goed checken. Schoonmaken en wellicht ook pakkingen vervangen en goed afstellen, of afstellen even bij een motorzaak laten doen, zo duur is dat niet, zij doen dat regelmatig en goed.
Als het een import Californian model is kan een motorzaak er ook niet veel mee.
Daar hebben ze tegenwoordig geen verstand meer van.
De kennis van carburateurs word ook steeds minder.
 
Er staat een sticker op het achterlicht Osage, City, Ks.
En ja klussen gaat aardig. Ik heb het startertandwiel, koppelingsplaten en voorvering met olie keringen al vervangen.
Soms met een beetje hulp van het forum maar dan komt het ook goed.
 
Screenshot_20201019-222745_Maps.jpg
 
Kan het niet zijn dat de boel zo versleten is (klepstelen, zuigerveren) dat je uitlaat vol zit met kool van verbrande oliedeeltjes? Dan gaat-ie namelijk terugblazen.

Ook omdat-ie olie verbruikt..
 
het is geen 2-takt, een 4-takt uitlaat geraakt niet zo snel verstopt, de kleinste diameters zijn "een beetje" groter ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan