luchtfilter

schampie

MF veteraan
2 jun 2001
1.274
1
warnsveld
hoi
vraagje ikmoet er nu eens een nieuw luchtfilter in bouwen en welk lucht filter kan ik er het beste in douwen om nog wat pk,s winst te krijgen thnx
 
En toch levert dat dus niet altijd PK winst op... Als je meteen ook andere sproeiers neemt en de boel opnieuw laat afstellen e.d. eventueel ook nog een andere uitlaat dan kan je een PeeKaatje of 2 tot 5 winnen....
 
Ik verloor 2pk op vermogen MAAR kreeg 7pk winst in`t midden gebied met een kitje!!

Dus als je geld over hebt...kan je een kitje monteren + laten afstellen.

Denk dat je dan rond de Fl 600,= kwijt ben...voor een filter+kitje+afstellen
 
Zelfde verhaal, maar ik wil mezelf graag horen:

Luchtfilers in sportieve motoren zorgen standaard al voor een goede airflow... minstens zo goed als een "K&N" alleen met een minder mooi geluid.

Ga je "rommelen" aan luchtfilter, uitlaat en sproeiers dan moeten die dingen op elkaar zijn afgestemt, dus (vaak) alle tegelijk aanpassen en checken met een aantal vermogensbank-runs.

Ik heb er 5 PK's bijgekregen in ruil voor veel lawaai extra...
Dus verwacht er geen wonderen van, fabrikanten zijn nl niet gek.

600cc'tjes :} zitten al aan hun plafond tot kwa vermogen, ik kan me voorstellen dat met 1300cc choppers :j meer winst te halen is.



[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-22 11:36 ]
 
De meeste mensen kijken aleen naar winst op topvermogen, maar daar kan je niet makkelijk meer vermogen winnen.
Vaak kan er in het middengebied wel veel gewonnen worden, afhankelijk van type motor.

Oudere type fireblades kunnen tot 10 a 15 pk winnen in middengebied, heel veel dus.

Bij bijv R1 geen K&N filter plaatsen, niet nodig, standaard luchtfilter en huis schijnen perfect te zijn, alleen kit, maar laat je altijd adviseren door ervaren technici op dat gebied, zij advisren voor verschillende motoren zelfs verschillende merken filters ed.
 
Mijn winst zat (gelukkig) in het hele gebied.. van 2000 tot 13.000 was een een reepje van een krappe cm boven de originele lijn van de uitdraai.

Het zou later blijken dat er al sportieve sproeiers in zaten, vandaar dat alleen een andere uitlaat bij mij genoeg was.

Ik kreeg van de expert te horen dat de standaard YZF filters evengoed warren dan K&N filters...

_________________
Yamaha YZF600R Thundercat | getuned door Mobu | 105 PK | 400 meter in 11"3 sec @ 194.7 km/u

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-22 12:26 ]
 
precies, maar ze hebben altijd twee uitdraaien, laten we zeggen een van links onder naar rechtsboven, die jij bedoelt, en een dat je hem door de versnellingen heen ziet gaan, dus van beneden naar boven en weer naar beneden als je overschakeld.
Hoe hoekiger, hoe beter en daar winnen ze dan 10 a 15 pk, dat is dan bij het oppakken van het gas, dus zeeeeer bruikbaar vermogen.
 
nog even een vervolg, dat zal bij jouw nu dus ook het geval zijn, en dan win je het ten opzichte van een standaard uitvoerig dus makkelijk bijv. bij het uitkomen van een bocht, en dus meer dan de 2 a 3 pk die je in jouw grafiek ziet.

Dus die 2 a 3 pk lijkt misschien niet interessant, maar die 10 natuurlijk wel.
 
dit is wel interesant
ik heb er nu een bos uitlaat onder liggen die volgen het grafiekje van bos ook wel wat pk,s meer levert. aan de sproeiers is niks gebeurd dacht ik zat er namelkijk an op toen ik hem kocht.
waar ik ik zo,n kitje aanschaffen waar ze gelijk een run op zo,n testbank maken ik wil eigen lijk ook wel weeten hoeveel pk dat aperaat van mij nu heeft
 
sjessus schamperd, check your dutch man! :)

ik ben zelf naar http://www.mobu.nl geweest... behoorlijk ver van amersfoort, maar ik heb goede verhalen gehoord en ben zelf ook tevreden over de resultaten.

je kunt hier terecht voor je sproeiers + uitdraai, en ze draaien je geen poot uit.

(of in jouw geval alleen een uitdraai a 50,-)

_________________
Yamaha YZF600R Thundercat | getuned door Mobu | 105 PK | 400 meter in 11"3 sec @ 194.7 km/u

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-23 13:49 ]
 
Ik ben ook naar MOBU geweest, niks dan POSITIEF :] Heb op mij VFR een dynokit en sportuilaat zitten, over hele toerengebied beter trekken, en de motor loopt perfect!! Topgasten daaroo!!
Kwam er via een run achter dat een van m'n carburateurs kapot was (schroef vastgeoxideerd aan binnenwand) gelukkig was ie nog onder garantie!!
 
sjessus schamperd, check your dutch man! :)

ik ben zelf naar http://www.mobu.nl geweest... behoorlijk ver van amersfoort, maar ik heb goede verhalen gehoord en ben zelf ook tevreden over de resultaten.

je kunt hier terecht voor je sproeiers + uitdraai, en ze draaien je geen poot uit.

(of in jouw geval alleen een uitdraai a 50,-)

_________________
Yamaha YZF600R Thundercat | getuned door Mobu | 105 PK | 400 meter in 11"3 sec @ 194.7 km/u

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-23 13:49 ]

sorry dislectisc kan ik niks aan doen en geen zin om overal spellincontrole overheen te doen
zal er een beetje op proberen te letten
 
oke, heb nu al spijt van de opmerking... het ergste is als mensen gaan zeiken over d's en t's terwijl je gewoon begrijpt wat er bedoeld wordtd.

Het is hier immers gaan taal-forum maar een.... juist... :}

_________________
Yamaha YZF600R Thundercat | getuned door Mobu | 105 PK | risco nemen is immoreel in deze maatschappij

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-24 22:57 ]
 
maakt niet uit hoor
als ik echt dingen verkeerd tik door te snel typen dan is het gewoon stom en kan ik er naar kijken maar sommige woorden zie ik gewoon niet hoe ik die moet schrijven die schrijf ik gewoon iedere x anders
maar ja boeie zo heeft eidere gek z,n gebrek
 
Terug
Bovenaan Onderaan