Luchtfilterbak problemen Husqvarna TE449/511 modelen

FastClep

MF'er
13 sep 2011
102
0
Heel verwegiestan
LUCHTFILTERBAK PROBLEMEN, ik heb twee motoren van husqvarna een 449 en een 511.
de 511 heb ik gekocht in 2013 en heb weinig in het zand gereden.

maar nu heb ik twee keer na het rijden op een crossbaan zand gevonden aan de binnenzijde van de luchtfilter, ook in de slurf naar de cillinder.

Ik heb bij het monteren van deze filterbak elke keer drie dubbel gecontrollerd of deze goed zat en toch vind ik zand.

Het lijkt erop dat het een fout in de bak is, heeft iemand anders hier ook wel eens problemen mee gehad...
 
Valt wel op zo met HOOFDLETTERS hahahaha maar schreeuw niet.

Olie voldoende, ding start normaal niet, zo vol doe ik de filter. 24uur wachten en alles oke..
Dus daar ligt het niet aan.
 
Valt wel op zo met HOOFDLETTERS hahahaha maar schreeuw niet.

Olie voldoende, ding start normaal niet, zo vol doe ik de filter. 24uur wachten en alles oke..
Dus daar ligt het niet aan.
Te veel olie dus. Doorstroming te zwaar. Je blok probeert uit alle macht om lucht aan te zuigen langs het luchtfilter.
 
Laatst bewerkt:
Te veel olie is ook niet goed idd. Ik doe ook nog altijd een extra netje over me filter. Scheelt weer filters vervangen. Zo'n ding:
TwinAirFilterCover-500x500.jpg

Die was je dan elke keer uit en je blaast de filterbak ff uit met de compressor. (wel eerst je afdekkapje erop schroeven)
 
Heb zelf een uitlekemmer voor de geoliede filters, bij voorkeur meer als een week uitlekken is mijn ervaring.
 
Doe zelf altijd filters helemaal onder dompelen, daarna goed uitknijpen. Dagje oid laten liggen en da pak ik ze in in plastic zakjes. Daarna voor het monteren doe ik nog keer wrijven zodat de vlekken die er nog in zitten er ook uit zijn. Nooit problemen.
 
Ik rol ze altijd in kranten, die nemen het overtollige spul op. Werkt perfect en gelijk gebruiken. Gewoon goeien handel.
 
Ik breng ze altijd even weg naar Laurense motoren in Boekel, €3,50 en je hebt ze gewassen en geolied terug :] *O*

Zijn wel meer (cross)motor zaken die dat doen.
Geen gezeur met die plak olie en schoonmaakmiddelen end
 
Terug
Bovenaan Onderaan