Luchtfilterhuis FJ1100

Ruud_FJ

Rookie
19 jan 2004
4
0
Amstelveen
Hallo allemaal,

Ben sinds kort een rijder van een FJ1100.
Heb de carburateurs voorzien van nieuwe onderdelen. Bij het verwijderen van de c's heb ik het luchtfilter huis kunnen laten zitten, echter bij montage moet het er wel uit. Tja en daar zit je dan, de c's zitten erop maar hoe krijg ik het huis terug op z'n plek.
Heb in Haynes boek gekeken, daarmme kom ik niet ver: "Verwijder het luchtfilterhuis". Bij installatie hou omgekeerde "demontage omschrijving aan".

Heeft iemand een tip voor me?

Gr. Ruud |(
 
tip helaas, ik heb een fj 1200 toevallig als zijspan.
nu heb ik gisteren avond van mijn gpz de carb. gedemonteerd en daarna het luchtfilterhuis en daar zit dus geen speling in om het ons gemakelijk te maken, ik ben, en ik denk jij ook, verplicht om eerst het luchtfilterhuis op z'n plaats te wringen en daarna de carb, er tussen te frotten en dat wordt bij mij zeere vingers en vloekwerk.
maar veel plijzier met je fj.
ps waarom moet bij jou het benzienenfabriekje eruit. als de carb. zuiver gemaakt moeten worden kijk dan eens bij ZOEKEN hierboven en dan CARB ingeven ik denk wel dat je daar iets aan hebt. en nu kijk ik verder. *D
 
Ruimte gebrek is inderdaad iets waar ik mee te maken heb.
Heb het ook geprobeerd, om het filter te plaatsen (zonder rubber tussen huis en carb's om ruimte "te winnen"). Hielp niks, want je krijgt later de rubbere buizen tussen carb's en filterhuis niet meer op z'n plek.
Maar bedankt voor je tip, zal ff gaan neuzen....
:)
 
Ruimte gebrek is inderdaad iets waar ik mee te maken heb.
Heb het ook geprobeerd, om het filter te plaatsen (zonder rubber tussen huis en carb's om ruimte "te winnen"). Hielp niks, want je krijgt later de rubbere buizen tussen carb's en filterhuis niet meer op z'n plek.
Als je dat luchtfilterhuis als laatste gedemonteerd hebt zal het er weer als eerste in moeten.
Die rubbere buizen worden na verloop van tijd een stuk stugger, met nieuwe lukt het al een stuk beter (tip van P.H.C. Ritzen) maar wat bij mij ook lukte was ze eerst een tijdje in een bak met warm water leggen (elke buis pas net voor bevesteging uit het water halen) snel afdrogen en eventueel de randjes wat invetten met zuurvrije vaseline.
 
Meld je hier eens aan en vraag het eens: www.fj1200.nl
Als mijn geheugen me niet in de steek laat (maar ik kan het niet checken want ik heb een ander subframe achterop) kun je het luchtfilter er net uit halen door de bovenste bout, links en rechts van je subframe (waar je accubak aan vast hangt) er uit te schroeven en het subframe naar beneden te duwen. Krijg je net wat meer ruimte.

Zo zou hij er dus ook weer tussen moeten kunnen. Staat me tenminste iets van bij.
Succes ennuh....mooie fiets!
 
Ik had hetelfde probleem bij mijn FJ1100. Eerst het luchtfilter, dan de carberateurs. Het was bij mij veel vloeken en bloedende vingers.
Daarna heb ik ook besloten om een motor met meer werkruimte te kopen. :)

Maar ik denk dat de tip van warm water en vaseline misschien wel helpt.
Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan