luchtfilterhuis monteren

KwaSuz

MF veteraan
Donateur
20 aug 2006
10.053
10.033
Het mooiste stukje Friesland
Help, ik wordt zometeen gek of vreselijk agressief :(
Tijdens demonteren van luchtfilterhuis en carb wist ik het al....... Dit wordt een K*Tklus om weer te monteren.
Het gaat om het luchtfilterhuis van gsx 1100 uit '81, iemand nog tips om alle vier de rubbers gelijktijdig op de carbs te drukken?
Ze hebben ietwat zijdelingse speling in de behuizig en heb ze iets ingesmeerd met vet.
Maar als ik links redelijk heb zitten gaat rechts niet en viseversa alle vier tegelijk en wat wiebele en wobbele wordt ook niks.

Heb op zich wel ervaring met de- en monteren van carbs van z900-cb400-gpz750-fzr1000 maar zo'n geklooi heb ik nog niet meegemaakt :N
 
Wat bij mijn twee-cylinder soesje helpt is ff het luchtfilter er uit vissen en met de handjes van binnenuit wat extra duwwerk uitoefenen op strategische plaatsen.

Maar ik heb geen flauw idee hoe de airbox er bij jou uit ziet ;)
 
Zo, halve dag verder. De kat heeft het moeten ontgelden, gat in de deur getrapt en heb mezelf zojuist opgegeven voor een teleac spoedcursus "Hoe behoud ik mijn innerlijke rust, deel 1 voor beginners".

We zijn weer een stap terug, de carbs zijn er weer tussenuit en gaan kijken wat nu het probleem is dat het luchtfilterhuis er niet op wil. maar dan ff zonder frame of motorblok eromheen.

Bij de gsx bestaat het luchtfilterhuis eigenlijk uit twee delen, gedeelte waarin zich luchtfilter bevind en het verzamelgedeelte wat op de carbs komt.
Dit laatste moet je als eerste op zijn plek houden waarna je de carbs tussen dit verzamelgedeelte en inlaatrubbers op je cyl.kop door moet frommelen.
De ruimte die je hiervoor hebt is eigenlijk -10mm, vervolgens(als je de carbs relatief op z'n plek heb) kantel en wederom frommel je de carbs in je inlaatrubbers.............
En nu het verzamelgedeelte van het luchtfilterhuis............ tot zover :N

Rubbers verwarmen is misschien wel een optie :Y

WAAROM HEB IK GEEN 1 CYL GEKOCHT ?????!!!!!!! B|

Aandrukken vanaf binnenzijde is geen optie, te grote klauwen....... of te kleine opening
:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan