luchtfilterhuis

wim57

MF'er
28 mrt 2014
82
5
ouderkerk
goedendag,
heeft iemand een tip om luchtfilterhuis weer aan te sluiten op carbs. van yamaha yx600 radian,ik heb met een hoop
gedoe de carbs,eraf gekregen maar er weer op krijgen is wel een uitdaging,iemand een how to do tip?
mvg.wim
 
het is zeker een hel ik vraag me af waarom ze het zo gemaakt hebben de ruimte is echt nul.
filterhuis zit nog in het frame,ik heb inlaatrubbers vernieuwd(haarscheuren) nu moeten de carbs.er weer tussen,mooi
zou zijn als het filterhuis wat naar achteren te bewegen zou zijn maar helaas dat gaat niet,vandaar mn vraag of iemand een tip heeft,
mvg.wim
 
Lastige carbs of luchtfilters warm ik altijd op met een föhn, langzaam, veel bewegen, geduldig zijn zodat ze niet smelten maar wel echt door en door warm zijn. Dan ploppen ze er wel weer op, zeker als je ook nog wat vet gebruikt.
 
Methode die ik tegenwoordig gebruik:

Eerst carburateurs op het luchtfilterhuis zetten, nog zonder de inlaatrubbers naar het blok erop.
Daarna de carburateurs en het luchtfilterhuis zoveel mogelijk naar achteren trekken, vastzetten met een spanbandje (niet te vast natuurlijk).
Dan als laatste de inlaatrubbers invetten met lagervet en terug er tussen zetten.

Als je dan het spanbandje los haalt plopt het vaak met wat richting geven wel vast.
 
Ik zal het geheim onthullen

Je kan de rubbers het luchtfilterhuis induwen, de rand van het huis zit in een rilletje, als je dat indrukt douw je de rubbers het huis in, je monteert de hele santemekraam en gaat verder bij regel 2 uit mijn voorgaande post:

(Ik denk trouwens dat bij mij keihard vloeken tieren en schelden, gooien met gereedschap en mijn vrouw de schuld van alles geven het beste werkt)
 
miss opgenomen in een plaatselijke inrichting :P

maar om nog een tip te geven, als je er figuurlijk echt gek van word, waarom dan niet die hele luchtfilterhuis er uit slopen en 4 mooie open luchtfiltertjes kopen. easy te monteren en klaar in no time en gaan
 
miss opgenomen in een plaatselijke inrichting :P

maar om nog een tip te geven, als je er figuurlijk echt gek van word, waarom dan niet die hele luchtfilterhuis er uit slopen en 4 mooie open luchtfiltertjes kopen. easy te monteren en klaar in no time en gaan

En dan helemaal knettergek worden omdat de boel niet meer fatsoenlijk afgesteld te krijgen is _O-
 
Inderdaad een moeizaam karwei. Tip: bij de Lidl regelmatig in de aanbieding: tube rubber verzorging. Werkt beter dan siliconen spray. Ook de inlaat rubbers weer beduidend soepeler.
In het huis zelf: nalopen, of er geen opstaande randen zitten, of andere oneffenheden.
Anders glad met schuurpapier.
Ook rubber tussen de 2 helfden, goed insmeren.
En voor verwarmen, goede tip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan