luchtfilterolie spray van de Shell..

VV

MF'er
28 mei 2006
96
0
ben op dreef, m'n derde technische Q binnen t kwartier...

ik heb zo'n schuimluchtfilter in mijn Suzuki zitten, dat je telkens kan reinigen, olieen, en terugplaatsen.

nou is het bekend dat dit over t algemeen gewoon in de motorolie gedompeld wordt en dan licht uitsqueezen, en laten drogen/afdruipen.

maar...ik was dus laatst bij Safe Z'meer en legde de kwestie voor aan de bediende van de onderdelenshop (aardige gasten trouwens aan die balie), en die adviseerde mij om beter met een spuitbusje filter-olie het erop te spuiten. ik kreeg een fles Sheel Advance Foam Filter Oil mee, en moest dat dan "lichtjes inspuiten, enkel aan de 'buitenzijde' van het filter".

nou komt de vraag, aangezien het spuit-goedje nogal kleverig is...: kan je van dit spul ook teVEEL op je filter spuiten zodat ie verstopt raakt met deze filterolie? de man bij Safe zei "lichtjes inspuiten aan een kant"., terwijl op de spuitbus staat "geheel inspuiten en laten afdruipen en drogen".

wie weet hoe het zit met luchtfilter-olie in een spuitbusje? :?

EDIT: oh, en bedenk me opeens nog iets: een luchtfilter schijn je dus te moeten reinigen met een 'oplosschoonmaakmiddel'. ik ben zelf niet zo thuis in de wereld van de schoonmaakmiddelen, dus heb geen idee wat dit is. (zelfs mijn moeder wist het niet, en dat zegt wat! :W :Y _O- :Y )

ik heb maar gewoon afwasmiddel (Dubro/Dreft) gebruikt om het filter te reinigen. is dat ook goed?


bedankt voor de hulp alvast

vv
 
Laatst bewerkt:
bedankt JB. maarre, betekent dat dat ik nu mijn filter grondig moet uitwassen en in standaard 10w40 blok-olie moet dompelen? of kan de spuitbus-olie niet zo'n kwaad? (of kan het toch voor 'verstopping' zorgen?).

("Suzuki" betreft een luchtgekoelde RV 125 VanVan 2005, 12pk). het is idd geen crosser......
 
Terug
Bovenaan Onderaan