luchtmengselschroef cb550

550fourpat

Rookie
31 aug 2004
12
0
Malle
Ik heb een vraag over het correct instellen van de luchtstelschroef onderaan de carburateur van een cb550 van 1978. Moet men deze indraaien om een rijker mengsel te bekomen (dus minder lucht) of uitdraaien. En heeft dit invloed op het toerental.

op voorhand dank
 
Als ik het goed heb dan moet je hem indraaien om minder lucht te krijgen. Uitdraaien geef je hem dus meer lucht.

Dit heeft weinig effect op je toeren, hij zal rustiger(lagere toeren) kunnen gaan lopen omdat hij nu beter afgesteld staat. Het loopt iets mooier als het goed is.
 
Voor je stationaire toeren moet je die grote ronde hebben die in de midden, of althans daar opgesteld zit waar je gaskabels de carb. bediening (instellen van de aanslag)
 
Ik heb een vraag over het correct instellen van de luchtstelschroef onderaan de carburateur van een cb550 van 1978. Moet men deze indraaien om een rijker mengsel te bekomen (dus minder lucht) of uitdraaien. En heeft dit invloed op het toerental.

op voorhand dank
Hangt er vanaf of je een K of een F model hebt.

F model: choke op de carbs: tegen de klok in is uitdraaien is meer lucht is armer. Schoef zit op de zijkant van je carbs
K model: choke op het stuur: tegen de klok in is uitdraaien is meer barandstof is rijker. Schoef zit onder op carbs.
 
...
Hangt er vanaf of je een K of een F model hebt.

F model: choke op de carbs: tegen de klok in is uitdraaien is meer lucht is armer. Schoef zit op de zijkant van je carbs
K model: choke op het stuur: tegen de klok in is uitdraaien is meer barandstof is rijker. Schoef zit onder op carbs.

En nog even het 'waarom' erbij om het helemaal kompleet te maken:

Onderin de carb zit peut, dus met de stelschroefjes onderin regel je de benzine. Boven de carb zit lucht, dus met de stelschroefjes bovenin regel je de luchttoevoer.

:P
 
ik heb een vraagbaak van peters liggen voor de cb550 f en k1 vor 15eurie
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan