Luchtschroef en vacuüm afstellen gsxf 600

HECA

Rookie
28 aug 2023
11
1
Even voorstellen ik ben Henk en het volgende probleem Hoe kan ik het beste mijn luchtschroeven afstellen?Krijg ik dan de motor óók beter vacuüm afgesteld? Van gsxf 600 Bedankt alvast
 
Die aan de onderzijde en bij inlaatspruitstuk de ene zegt 1 volle slag uitdraaien en de ander zegt bv 2 volle slagen.
Als die goed zouden staan krijg ik dan óók beter vacuüm afgesteld?
 
Dat zijn geen luchtschroeven maar mengselschroeven als ze aan die kant van de gasschuif zitten. :)

In principe staan vacuüm afstellen (je bedoeld denk ik dat je de carburateurs wilt synchroniseren?) en mengsel afstellen los van elkaar maar de twee processen kunnen elkaar wel in de weg zitten als ze totaal niet kloppen.

De motor zou al goed moeten lopen met de schroeven ergens tussen de 1 a 2 draaien uit als de synchronisatie een beetje klopt.
Je moet eerst de synchronisatie goed hebben voor je mengsel gaat afstellen anders kunnen ze buiten hun werkgebied zitten, en de boel moet van binnen echt wel goed schoon zijn anders kan je draaien wat je wilt, als je geen reactie hebt op het verstellen van een mengselschroef kan het ook daar aan liggen.
 
Is #2 niet de referentie carb?
Eén van de vier zal niet verstelbaar zijn, er zijn drie synch stelschroeven
klopt, maar dat verandert niks aan wat Clank gezegd heeft, tenminste als je het met maar 2 meters doet of ze tegen mekaar laat zuigen. heb je 4 meters zet je de 3 andere gelijk met de referetie carbu. wat voor TS dus wil zeggen dat zijn stationnair waarschijnlijk niet verg genoeg ingedraaid is en dat de 3 andere meer open moeten om hem mooi draaiend te houden, of omdat hij probeert de opgegeven vacuum-waardes te halen, wat totaal nergens voor nodig is, het moet gewoon gelijk zijn voor alle carbu's. Wat nog maar eens een reden is om te synchroniseren bij een verhoogd stationnair toerental.
 
Die aan de onderzijde en bij inlaatspruitstuk de ene zegt 1 volle slag uitdraaien en de ander zegt bv 2 volle slagen.
Als die goed zouden staan krijg ik dan óók beter vacuüm afgesteld?
wat staat erover in het werkplaatshandboek? Deze setting is meestal een goed uitgangspunt wat betreft in dit geval de mengselschroeven
 
1998-2002

Engine size:
599
Cylinders:
4
hp/kW:
86/63, 50/37, 34/25, 57/42
Vehicle weight (kg):
228
Seat height (mm):
785
Valve clearance (intake):
KALT 0,10-0,15 MM
Valve clearance (exhaust):
KALT 0,18-0,23 MM
Engine idle speed:
1200 ± 100 U/MIN
Carburettor air screw:
1,5-2,25 AUSDR.
Tyre pressure (front):
2,25 (2,5) BAR
Tyre pressure (rear):
2,5 (2,9) BAR
Spark plug 1:
NGK CR9EK
Electrode gap:
0,7 MM
Fork tube diam.:
41 MM TELEGABEL
Front/rear sprockets:
15/47 ZÄHNE
Chain/Final drive:
118 GLIEDER
 
Terug
Bovenaan Onderaan