Luchtstelschroef instelling R1100RT

hasbmw

Rookie
9 jun 2004
15
0
omg Breda
Wanneer ik m'n RT stationair afstel en sychroniseer moet ik allebei de luchtschroeven volledig indraaien, dan kom ik net aan de 1100RPM (voorgeschreven toerental). Synchroniseren is dan best lastig want je hebt bijna geen speelruimte. Zodra ik ze ook maar iets uitdraai (kwartslag) gaat het toerental gelijk naar zo'n 1500rpm.
Normaal gesproken moet je de schroeven een paar slagen uitdraaien om een goede afstelling te krijgen, maar dat gaat dus niet omdat ie dan te hard gaat lopen.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Zou het kunnen zijn dat de vlinderkleppen te hoog staat afgesteld?
 
Vlinderkleppen die niet helemaal terugkomen, bv door een zwaar punt oid in de bediening.

Maar check ook even voor valse lucht in het inlaattraject, zowel bij spruitstuk/gasklep zelf, als bij eventuele slangetjes die er aan zitten.

Een spuitbus remmenreiniger is doorgaans een handig hulpmiddeltje in de zoektocht naar spruitstuklekkage.
 
Vlinderkleppen die niet helemaal terugkomen, bv door een zwaar punt oid in de bediening.

Maar check ook even voor valse lucht in het inlaattraject, zowel bij spruitstuk/gasklep zelf, als bij eventuele slangetjes die er aan zitten.

Vlinderkleppen komen volgens mij wel helemaal terug, je hoort ze tikken, vandaar dat ik dacht dat ze misschien te hoog staan.

Valse lucht heb ik al op gecontroleerd, lijkt in orde.

Kan het eventueel vervuiling zijn?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan