Luchtweerstand

PeeJay

MF veteraan
Donateur
13 aug 2001
8.925
57
Onder een steen
Scheelt het veel als je een leren jas aan hebt of een textielen jas?
Op topsnelheid bedoel ik dan. Of scheelt dit maar heel erg weinig?
 
Ik rij liever met leer 250 dan als met textiel dat trekt als een bezetene aan je door al het geflapper
 
Ja, scheelt enkele kilometers op top, dacht max iets van 10 km.

Ooit eens een test gestaan in een of ander motorblad.

Je noemt tenslotte je regenpak ook niet voor niets remparachute.

Ze waren zelfs met zo'n gorillapak op de moter gaan zitten, welke, verbazingwekkend, een goede stroomlijn gaf, waarschijnlijk omdat de haren van het pak je windrichting aannemen.

De beste houding was trouwens niet zitten en wegduiken achter je kuip, maar wegduiken achter je kuip, maar wel een beetje blijven staan, zodat je rug horizontaal is.

succes met je gorillapak.
 
Scheelt het veel als je een leren jas aan hebt of een textielen jas?
Op topsnelheid bedoel ik dan. Of scheelt dit maar heel erg weinig?

Nou, ik heb een vrij ruim zittende leren jas en die werkt behoorlijk tegen boven de 300kmh. :)
Ik heb wel het idee dat textiel altijd wat meer fladdert, wat dus weer snelheid kost...
 
[me]BertV ging na de recordpoging direct rechtop zitten... (250) t-cat
[/me]


|(

Das ff goed vasthouden... })
 
Bij m'n SV scheelt het we degelijk. Winterpak gaat ie net over de 200. In het leer (en weggedoken) is 230 à 240 te halen.
 
Spiegels en richtingaanwijzers eraf keel de kuip inspuiten met WD40 en gassen maar
we wonnen op mijn neef zijn gix 1100 15km/u daardoor :P :P :P
 
Heb ik ook wel es gedaan, kop boven ruitje uitsteken met 250 km/u, volgende dag voelde ik m'n nek nog. :P
 
Bij 230 kun je gerust je kop boven het ruitje uitsteken. Wel tegelijk beginnen met remmen.
 
Bij hoge snelheid je kop uitsteken scheelt heel wat in remafstand (kijk naar de gp rijders die doen dat ook)
 
Terug
Bovenaan Onderaan