Luidste kwalitatieve uitlaat met DB killers en E-keuring

VFooR

Rookie
7 jan 2002
18
1
Belgiė
Welke type uitlaat maakt het mooiste/luidste geluid MET db-killer en E keuring?
Zou gaan voor een driecylinder (mt09).

Ik weet dat een akrapovic met DB killer voor zo een Yamaha amper luider is als standaard. Dus lijkt me de dure meerkost amper waard.

Btw...verlies je veel pk's met de killer erin invhl met killer eruit?
 
Welke type uitlaat maakt het mooiste/luidste geluid MET db-killer en E keuring?
Zou gaan voor een driecylinder (mt09).

Ik weet dat een akrapovic met DB killer voor zo een Yamaha amper luider is als standaard. Dus lijkt me de dure meerkost amper waard.

Btw...verlies je veel pk's met de killer erin invhl met killer eruit?


Misschien jezelf eens afvragen wrm een vervangingsuitlaat met dB killer nauwelijks meer geluid maakt?

Tipje van de sluier. Heeft iets met typegoedkeuring te maken
 
Wat bedoel je hiermee juist? Kan je het concreter maken?
Ik veronderstel dat hij het een nogal rare vraag vindt,zoals de meesten.
Aangezien een uitlaat alleen een E-keur krijgt als hij aan de normen voldoet,is het logisch dat die nauwelijks meer geluid maakt dan een originele demper.
Een luide uitlaat zal nooit een E-keur krijgen.
 
Welke type uitlaat maakt het mooiste/luidste geluid MET db-killer en E keuring?
Zou gaan voor een driecylinder (mt09).

Ik weet dat een akrapovic met DB killer voor zo een Yamaha amper luider is als standaard. Dus lijkt me de dure meerkost amper waard.

Btw...verlies je veel pk's met de killer erin invhl met killer eruit?
De Akra is goedgekeurd voor jouw motor. Alle andere, die nog meer geluid produceren, zijn dat waarschijnlijk niet.

CE keuring zegt hier helemaal niets. In Duitsland misschien.
Hier kijkt men enkel naar hoeveel decibel er gemaakt mag worden en dat wordt gemeten. C E A G Of X keur of niet.
 
Ik veronderstel dat hij het een nogal rare vraag vindt,zoals de meesten.
Aangezien een uitlaat alleen een E-keur krijgt als hij aan de normen voldoet,is het logisch dat die nauwelijks meer geluid maakt dan een originele demper.
Een luide uitlaat zal nooit een E-keur krijgen.
Onzin!

Typegoedkeuring gaat het hier in NL om en niet E keur.

Nog belangrijker, de decibels gaat het om.
 
Op menne cb zit een aftermarket dempert met nen homolegalisatie certificaat voor menne bike. Deze maakt zelfs met de bijgeleverde db killer een peut meer geluid, zonder db killer vind ik m zelfs storend.
Als je motor bij een meting meer geluid maakt dan toegestaan, krijg je gewoon een boete, certificaat of niet.
 
Zien we dan wel weer. Met db killer is het echt veel meer dan het origineel, toch op het aangegeven toerental vind ik het wel meevallen
Ik had op mijn vorige motor een SC Project demper met certificaat, en die maakt zo'n herrie dat ik de originele demper weer terug zette. Gelijk ook weer een voelbare PK winst met die originele demper.
 
Ik herstel gedeeltelijk mijn vraag:

Ik wil een mooier en voller geluid op de motor dan de standaard, maar wil geen herrie ook in Duitsland, aangezien ik er wel eens kom.

Dus geen asso-pijp maar wel voller en mooier en voor de meting ok, alsook in Duitsland.
 
Ik dacht zelf aan het volledige systeem:
Racing Line (Titanium)
S-Y9R8-HEGEHT
Omdat ik wel een uitlaat wil die is goedgekeurd. Deze is wel vrij prijzig, daarom twijfel ik over meerwaarde. Heb hem ook nog niet gezien/gehoord 'live. Daarom was ik even benieuwd naar ervaringen
 
Ik dacht zelf aan het volledige systeem:
Racing Line (Titanium)
S-Y9R8-HEGEHT
Omdat ik wel een uitlaat wil die is goedgekeurd. Deze is wel vrij prijzig, daarom twijfel ik over meerwaarde. Heb hem ook nog niet gezien/gehoord 'live. Daarom was ik even benieuwd naar ervaringen

Ik heb deze, maar dan onder een MT-07. Het geluid is iets luider dan standaard en wat voller.
 
En bouwjaar 2017 en verder? Begrijp nl. dat uitlaten moeten voldoen aan euro4 ipv euro 3, dus qua geluid wat minder. Verder goede ervaringen met deze uitlaat?

Nouja, wat zijn ervaringen met een uitlaat? Hij zal er niet spontaan onder uitvallen, ik ga er niet harder door dus wat wil je precies er over weten?
 
Terechte vraag! Ik merk gewoon dat ik zelf nog twijfel over de aanschaf, qua kosten 1200 euro tov de meerwaarde. Maar ik moet denk ik gewoon deze uitlaat een keer live bekijken. Dank voor het meedenken
 
Kwalitatief zit je met een Akra zeker goed.
Het oude volledige titanium model past ook op de nieuwere motoren,maar dan is de E-keur feitelijk niet meer geldig zoals gemeld.
De nieuwe met carbon eindkap zijn stiller.
 
Terechte vraag! Ik merk gewoon dat ik zelf nog twijfel over de aanschaf, qua kosten 1200 euro tov de meerwaarde. Maar ik moet denk ik gewoon deze uitlaat een keer live bekijken. Dank voor het meedenken

Je betaalt uiteraard voor het merk Akra. Wat ik zelf ook mooie uitlaten vindt zijn Termignoni en SC-Project. Beide ook uitstekend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan