Lukt dit ??

SRAD20

Die hard MF'er
30 jan 2007
363
0
Amsterdam
Hallo, ik heb jullie hulp nodig maybe dat jullie mij kunnen helpen

Zoals jullie hier kunnen zien (zover ik het kon naschetsen) moet mijn motor in mijn schuur maar de vraag is is dit mogelijk ??. Ik heb een suzuki gsxr750 uit 99 ik d8 dat ie bijna 2 meter lang was. Enig idee of dit me zou lukken.

Ik kan het natuurlijk gaan testen maar mijn motor stal ik nu ergens anders en hij is nog niet verzekrerd dus wil de risico niet nemen om hierheen te rijden

238852623.jpg


Thx alvast
 
als het leeg is zoals op de tekening lukt het je, anders word het : warme motor + een band die wilt slippen ;)
 
Ik gok dat de knik erg lastig gaat worden. Kan je hem niet in het eerste stuk stallen?
Ook zou ik het achteruit proberen; eerst de kont erin. Anders krijg je hem er wel in, maar nooit meer eruit :P

Er zijn trouwens dingen te koop voor tegen dit soort ellende. Zijn platen op wieltjes die je onder je (achter) wiel kan zetten geloof ik (of onder de middenbok, maar die zal je niet hebben denk ik). Dat manouvreert een stuk makkelijker.
 
Het is altijd leeg onze huismeester controleert vaak of er geen spullen buiten de boxen staan.

Als je dit patroon nou 1:1 op de stoep/straat/grond tekent krijg je al een redelijk goede indicatie lijkt mij.

daar heb je gelijk in maar heb haast geen tijd omdat allemaal te doen
 
Het is altijd leeg onze huismeester controleert vaak of er geen spullen buiten de boxen staan.
Als je dit patroon nou 1:1 op de stoep/straat/grond tekent krijg je al een redelijk goede indicatie lijkt mij.
daar heb je gelijk in maar heb haast geen tijd omdat allemaal te doen

Ik denk dat het je meer tijd en ellende kost als je er eenmaal in die ruimte achter komt dat ie écht niet past....
Maar je hebt gelijk, gewoon met een krijtje ff uittekenen gaat je zeker wel een minuut of 5 kosten.....
 
Ik denk dat het je meer tijd en ellende kost als je er eenmaal in die ruimte achter komt dat ie écht niet past....
Maar je hebt gelijk, gewoon met een krijtje ff uittekenen gaat je zeker wel een minuut of 5 kosten.....
:^ hehe zou het idd ff doen voor je erachter komt dat t toch net niet past...
 
denk dat de bocht je bok in nog wel eens de lastigste kan worden.

vriendin van mij in groningen heeft een vergelijkbare sytuatie en daar kreeg ik mijn vfr dus niet in
 
ik heb het even snel nagerekend.
de eerste hoek gaat je net lukken, (echt nét)
de 2e hoek geef ik je weinig kans.
misschien als je de motor op een trolley zet zodat je ie wat wendbaarder is. maar zelfs dan denk ik dat het niet gaat lukken.

óf je leent een hilti/ kangoo en maakt de deur wat groter ;)
 
Voor onder je bok heb je een soort stalen bakje op zwekwielen (heeft mijn pa ook)en die gebruikt hem in de schuur met een FJ1200, als je dan eers je kont naar binnen draait en je motor na de drempel op de bok in het bakje zet en dan met de draai je stuur ook nog kan draaien moet het lukken. het lijkt een moeilijk verhaal maar je zal zien dat het vrij makkelijk gaat. Het is een beetje manouvreren maar echt een uitkomst
 
De bocht in de "gang" zal het probleem niet zijn.
Met een motormover krijg je m daar wel omheen.

Alleen de bocht het hok in.
Door een deur van 80cm....
 
ik heb het even snel nagerekend.
de eerste hoek gaat je net lukken, (echt nét)
de 2e hoek geef ik je weinig kans.
misschien als je de motor op een trolley zet zodat je ie wat wendbaarder is. maar zelfs dan denk ik dat het niet gaat lukken.

óf je leent een hilti/ kangoo en maakt de deur wat groter ;)

De enigste kans is inderdaad zoals eerder werd vermeld de "motormover".

Marktplaats staat er vol mee.
 
Ik zit met hetzelfde probleem als ik straks een motor aanschaf, moet hem ook in de box plaatsen waarbij een paar rare bochten gemaakt moeten worden.
Ik zat ook al te denken aan een motormover.

Maar eerst ga ik proberen om van box te ruilen met een andere bewoner, die heeft er een tegenover de ingang en dan kan ik hem er zo recht inrijden. Is makkelijk wisselen, kan zo de deur overplaatsen. Slot kan ook overgezet worden , maar hele deur is makkelijker ivm het los moeten bikken van het boxnummer op de deur.
Misschien voor jou ook een mogelijkheid?
 
ik heb het ook een tijdje gedaan, het is wel te doen als je de achterkant een beetje opztilt en een beetje steken enzo. Kan je hem niet in de gemeenschappelijke hal zetten?
 
als je nou kijkt wat de draaicircel van je motor is en hoe breed 'ie is, kun je kijken of je 'm er in kunt rijden.
Al zal dat met paint moelijk worden *D. Moet ik 't even in AutoCAD zetten?
 
Ik zit met hetzelfde probleem als ik straks een motor aanschaf, moet hem ook in de box plaatsen waarbij een paar rare bochten gemaakt moeten worden.
Ik zat ook al te denken aan een motormover.

Maar eerst ga ik proberen om van box te ruilen met een andere bewoner, die heeft er een tegenover de ingang en dan kan ik hem er zo recht inrijden. Is makkelijk wisselen, kan zo de deur overplaatsen. Slot kan ook overgezet worden , maar hele deur is makkelijker ivm het los moeten bikken van het boxnummer op de deur.
Misschien voor jou ook een mogelijkheid?

Ik denk dat dat het beste is ruilen van box die precies tegenover de ingang is. Hoop dat het me lukt
 
De bocht in de "gang" zal het probleem niet zijn.
Met een motormover krijg je m daar wel omheen.

Alleen de bocht het hok in.
Door een deur van 80cm....
:^ helemaal als er nog een drempel is, zoals bij mij thuis, dan krijg je hem zelfs met motomover niet naar binnen -O-
 
Ik heb vorige week een soortgelijke situatie gehad. Ik heb een GSXR uit '91

Ik moest eerst door de fietsgoot over een lengte van 4 meter 2 meter omhoog terwijl de motor schuin stond. Hij kon niet rechtop omdat hij dan tegen de leuning komt. Vervolgens achteruit de motor door een deur steken van +- 1 meter, waarna ik achteruit door deuren ging die ook nét pasten, had aan beide kanten van de spiegels nog 1 cm over, om vervolgens de motor vooruit de kelderbox in de douwen.

Het duurt ff 10 minuten, maar hij stond er wel in. Of ik het elke dag zou willen doen, of bij 30 graden, of maar 1 keer in de week als ik een stukje ga rijden? :N

Ik heb thuis ook een motormover. Is echt superhandig! Je moet alleen wel oppassen dat je hem goed vastzet, anders staat je motor niet stabiel
 
Dit is mijn situatie:

488


De gang is ook 120 cm maar de deur is 90 cm. Ik krijg mijn cbr600F er met de motormover onder de middenbok redelijk makkelijk in. Ik hoef niet eens de spiegels in te klappen.

Volgens de specs is mijn motor ongeveer 200 cm lang en 70 cm breed (op het breedste punt). Als mijn motor rechthoekig geweest was, zou hij er niet in passen. Omdat het stuur draait en hij aan de achterkant bij lange na geen 70 cm is, past het wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan