Lullig onhandigheidje

Duhhh, natuurlijk kan de TS dit zelf bedenken, iedereen heb dit immers tijdens lessen geleerd. Maarja, ik kan me voorstellen als je net op de motor zit dat je nog wat onzeker bent en daarom ff op een forum vraagd hoe anderen dat doen. Gewoon een kwestie van oefenen, zoek een leuke helling op en oefen het 10 keer. De volgende keer als er verkeer achter je staat word je niet meer zenuwachtig ;)
 
Je kan natuurlijk ook altijd nog een soort kartelsysteem maken:

Je rijd met je motor over de kartels, beetje hobbelig maar okee... en als je moet stoppen stop je gewoon. De klep onder je fiets klikt naar achter tijdens het rijden over de kartels. Zodra je moet stoppen kan je relaxt chillen op je fiets zonder je rem te moeten gebruiken omdat je geborgd zit dankzij de klep onder je fiets die maar 1 kant in kan vallen.
full
 
Je kan natuurlijk ook altijd nog een soort kartelsysteem maken:

Je rijd met je motor over de kartels, beetje hobbelig maar okee... en als je moet stoppen stop je gewoon. De klep onder je fiets klikt naar achter tijdens het rijden over de kartels. Zodra je moet stoppen kan je relaxt chillen op je fiets zonder je rem te moeten gebruiken omdat je geborgd zit dankzij de klep onder je fiets die maar 1 kant in kan vallen.[afbeelding]

_O- (die is echt goed)



je kunt ook bij de gemeente een aanvraag doen of ze die heuvel willen verlagen dan is je probleem ook verholpen.


of verhuizen...
 
Als ik uit mn straat wegrijd, moet ik een stukje omhoog rijden en daar vaak stoppen om het overige verkeer voor te laten gaan.

Dan sta ik daar in de eerste versnelling met mn koppeling in en mn hand of voetrem om te voorkomen dat ik achteruit rol. De helling is zo sterk, dat ik niet mijn rem los kan laten om de koppeling op te laten komen om weg te rijden.


Ik ken het probleem... woon ook op een 'berg' zegmaar. Hier hebben ze me aangeraden je voetrem te gebruiken... (heb gezien dat ze het jou ook aanraden). Goede tip... mr ik heb het er zelf nog steeds moeilijk mee... Stilvallen is me dus ook niet vreemd... Blijven proberen en je leert het wel... Maar voetrem dus... dan kan je altijd gas geven. Moeilijkheid eraan vind ik: het is moeilijker voelbaar met je voet hoe hard je ah remmen bent. Mr ik merk dat je het leert aanvoelen.

Succes!


@ Siroj... Geen toffe reactie hoor... Mag ik erop wijzen dat ik met de rijschool nooit autosnelweg heb gedaan, noch leen stilstaan en vertrekken op hellingen... jammer dat je zo reageert.
 
Laatst bewerkt:
euh hellingsproef iemand ??

Je koppeling op laten komen net op het moment dat je hem voelt trekken. Sta je gewoon stabiel zonder rem. Heb je je autorijbewijs ? Dit is naar mijn weten gewoon een verplicht onderdeel van je auto rijbewijs.
 
gewoon een keer naar luxemburg gaan daar sta je altijd op een helling bij een stoplicht daar heb ik het goed geleerd.
Je moet gewoon de techniek weten en dan bedoel ik niet de achterrem techniek die je met rijles krijgt want die is gewoon klote(subjectief).
Je moet zoals al gezegd de voorrem intrekken en dan gewoon de motor weg laten trekken met een beetje gas erbij als je heel onzeker bent laat je eerst gewoon rustig de toeren komen en als je de koppeling bijna wilt laten opkomen laat je de motor gaan.
 
gewoon een keer naar luxemburg gaan daar sta je altijd op een helling bij een stoplicht daar heb ik het goed geleerd.
Je moet gewoon de techniek weten en dan bedoel ik niet de achterrem techniek die je met rijles krijgt want die is gewoon klote(subjectief).
Je moet zoals al gezegd de voorrem intrekken en dan gewoon de motor weg laten trekken met een beetje gas erbij als je heel onzeker bent laat je eerst gewoon rustig de toeren komen en als je de koppeling bijna wilt laten opkomen laat je de motor gaan.
Klote :? het werkt perfect en subtiel. 8-)
 
Je voorrem met 2 vingers inknijpen, zodat je met de rest van je hand kan gasgeven.
En koppeling oplaten komen terwijl je gasgeeft en je rem loslaat ;)

Oefening baart kunst!

:^ iig niet door een slippende koppeling te blijven staan en vervolgens weg te komen, dan kun je waarschijnlijk iedere week je koppelingsplaten vervangen :+
 
euh hellingsproef iemand ??

Je koppeling op laten komen net op het moment dat je hem voelt trekken. Sta je gewoon stabiel zonder rem. Heb je je autorijbewijs ? Dit is naar mijn weten gewoon een verplicht onderdeel van je auto rijbewijs.

en dat terwijl je dus op kruisend verkeer staat te wachten ??
En dus soms korter maar soms ook langere tijd stil moet staan ??

:W koppelingsplaten.
 
Klopt, maar een Honda 450 Nighthawk barst natuurlijk niet van het vermogen en koppel ;)

Maar vast wel een achterrem. :P

Je moet het jezelf dus ook even aanleren op je eigen motor, ik ben er ook van overtuigd dat Paisley er over twee weken ook om kan lachen.

Da's inderdaad wel waar. :)

Na ja, het is inderdaad wel een beetje eng om nieuwe dingetjes te proberen als je zelf net je rijbewijs hebt. Alhoewel ik wel vind dat dit niet nieuw zou moeten zijn, maar da's misschien een andere discussie. :)
 
Deze reply deed mij besluiten eens te kijken wat voor topic's jij zoal aangemaakt had....

Bougiesleutel?
Koekblik = AUTO!
Het grote Weer-topic!
Defqon 2008
Cruisecontrol dmv Choke..


Mmjahh... ik snap je logica... :Y :N :Y :N


Haha prachtig _O-


Hellingproef heb ik nooit gedaan (ik rij ook geen auto) maar ik weet zeker dat ik het met mn lesmotor niet zo moeilijk had gevonden. De voorrem en gas bedienen tegelijk zal me niet makkelijk lukken. Ik heb kleine vrouwen handen en draag kinderhandschoenen _O- maar met de achterrem moet het wel lukken. Ik kom dr wel uit; ik ga het gewoon wat oefenen. Vóór ik het in mn hoofd haal om de ardennen op te zoeken.
 
Laatst bewerkt:
en dat terwijl je dus op kruisend verkeer staat te wachten ??
En dus soms korter maar soms ook langere tijd stil moet staan ??

:W koppelingsplaten.

Voorrem.
Bij het wegrijden hellingsproef. Zo doe je dat toch ook met de auto op een helling?
 
Terug
Bovenaan Onderaan