Lullige boete's

Nick Name

MF veteraan
12 apr 2002
18.706
801
Op het forum komen we vaak meldingen tegen van MF'ers die met een veel te hoge snelheid zijn geflitst, (100km te hard komt ook wel eens voor).

Ik zelf heb echter al 2 boete's met een overtreding van 4 km boven max. snelheid. Wel met de auto weliswaar.. maar toch.

Dat vind ik eigenlijk nog erger dan 100km te hard.

Zijn er nog meer MF'ers die van dit soort lullige boetes hebben gekregen??
 
Elke boete is lullig :(

Ik heb 2 jaar terug (wellis waar met de auto)
4x in een maand gehad 60 gulden omdat je 2 of 3 km na correctie te hard rij. :(
 
Ik heb toch liever die van 4 km te hard. Afgelopen twee weken twee keer geflitst met 100 en 120 op 80 km weg :( Was ik toch liever met 85 geflitst.
 
Eentje, maar mams kreeg hem. Ik zat achter het stuur, zij ernaast.
Bleek dat we 3km te hard reden (na correctie) |(
Net de bebouwde van Groningen in.
 
Tot nu toe nog maar 2 boetes gehad, ogen waarschijnlijk nog iedere keer goed open gehad.
Ik reed een keer 90-100km/h te hard op de frieslandroute (Emmen-Drachten) waar 80 toegestaan is. Ik zag plots een menneke in de bosjes zitten en heb zo als ik kon op de rem gestampt, 13km/h te hard 8-) ..

En de roodlichtflitsers hier in de stad reageren ook op snelheid. Tja, al doende leert men zeg maar.. 6km/h te hard
 
Jaja, 76 waar ik 70 mocht op de snelweg! (En geen werkzaamheden, dit was bij Vianen, en m'n snelheidsmeter deed het niet... :) ) :r
 
Tot nu toe nog maar 2 boetes gehad, ogen waarschijnlijk nog iedere keer goed open gehad.
Ik reed een keer 90-100km/h te hard op de frieslandroute (Emmen-Drachten) waar 80 toegestaan is. Ik zag plots een menneke in de bosjes zitten en heb zo als ik kon op de rem gestampt, 13km/h te hard 8-) ..

En de roodlichtflitsers hier in de stad reageren ook op snelheid. Tja, al doende leert men zeg maar.. 6km/h te hard

Daar ben ik dus ook al twee keer op gepakt...op deze foto's reed ik 15 km/h te hard, 85 ipv 70. Zag het licht op oranje springen, dus dacht dat ik er met een beetje gas geven nog wel op tijd langs zou kunnen komen. Oranje heb ik gehaald...kostte me na correctie wel 80 gulden :(

FLITS.jpg
 
Ik vind elke boete waar de omstandigheden het toelieten om harder te rijden dan de maximum snelheid lullig, of dit nou 4 km of 100 km te hard is.

Men zou eens naar omstandigheden moeten kijken ipv regeltjes.

Vaste regels kan nooit geschikt zijn voor zoiets variabels als verkeer.
 
Op dinsdag 14 mei 2002 15:36 schreef Revolution het volgende:
Ik vind elke boete waar de omstandigheden het toelieten om harder te rijden dan de maximum snelheid lullig, of dit nou 4 km of 100 km te hard is.

Men zou eens naar omstandigheden moeten kijken ipv regeltjes.

Vaste regels kan nooit geschikt zijn voor zoiets variabels als verkeer.

Wat probeer je hier goed te praten Rev? ;)
 
Ik vind elke boete waar de omstandigheden het toelieten om harder te rijden dan de maximum snelheid lullig, of dit nou 4 km of 100 km te hard is.

Men zou eens naar omstandigheden moeten kijken ipv regeltjes.

Vaste regels kan nooit geschikt zijn voor zoiets variabels als verkeer.

Het probleem is alleen dat mensen "omstandigheden" op hun eigen manier interpreteren. Wie heeft er dan uiteindelijk gelijk. Daarom zijn er dus regels.

Gatver. een moment, ik ga even :r om mijn eigen tekst
 
Ik vind elke boete waar de omstandigheden het toelieten om harder te rijden dan de maximum snelheid lullig, of dit nou 4 km of 100 km te hard is.

Men zou eens naar omstandigheden moeten kijken ipv regeltjes.

Vaste regels kan nooit geschikt zijn voor zoiets variabels als verkeer.
Ik geloof dat iemand z'n tekst voor woensdag aan het oefenen is ;)
 
Op het forum komen we vaak meldingen tegen van MF'ers die met een veel te hoge snelheid zijn geflitst, (100km te hard komt ook wel eens voor).


Dat vind ik eigenlijk nog erger dan 100km te hard.

Zijn er nog meer MF'ers die van dit soort lullige boetes hebben gekregen??
Ja , hoor..Dat komt wel eens voor > Ik heb laatst een "lullige" boete gekregen (>90).. Jij vind 4 kilometer erger dan 100 kilometer te hard ?

Ik zal morgen even vragen aan de rechter of jij misschien mijn plekje mag innemen :+

Maar ik snap je wel..Frustratie is bij jou erger bij 4 km te hard. Ik kan je vertellen dat met 90 km te hard er hele andere frustraties naar boven komen. Dus hou het svp bij 'tot 30 te hard'..
 
Ja , hoor..Dat komt wel eens voor > Ik heb laatst een "lullige" boete gekregen (>90).. Jij vind 4 kilometer erger dan 100 kilometer te hard ?

Ik zal morgen even vragen aan de rechter of jij misschien mijn plekje mag innemen :+

Maar ik snap je wel..Frustratie is bij jou erger bij 4 km te hard. Ik kan je vertellen dat met 90 km te hard er hele andere frustraties naar boven komen. Dus hou het svp bij 'tot 30 te hard'..
:^

Snap je wel een beetje meneer topicstarter maar men mag mij komen uitleggen wat er gevaarlijk is aan 210 op een lege snelweg.
 
Ja , hoor..Dat komt wel eens voor > Ik heb laatst een "lullige" boete gekregen (>90).. Jij vind 4 kilometer erger dan 100 kilometer te hard ?

Ik zal morgen even vragen aan de rechter of jij misschien mijn plekje mag innemen :+

Maar ik snap je wel..Frustratie is bij jou erger bij 4 km te hard. Ik kan je vertellen dat met 90 km te hard er hele andere frustraties naar boven komen. Dus hou het svp bij 'tot 30 te hard'..

OK ( :j naar de rechter morgen, sterkte)
 
Ja, Rev :? Is dat je betoog voor morgen :? :)

Denk dat ik deze gebruik > En jij weet > Ik mag eerst. En rechters horen niet graag hetzelfde verhaal binnen 30 minuten :) :)
Ik bedreig die rechter gewoon, als je nou niet snel me rijbewijs teruggeeft dan... }) :P

Naah, moet maar niet. Zal wel een kwestie worden van sorry zeggen, zal het niet weer doen blabla, het spijt me etc. |(

Lijkt me nu nog geen tijd om het huidige verkeersbeleid te bekritiseren bij die rechter. :(
 
Ik bedreig die rechter gewoon, als je nou niet snel me rijbewijs teruggeeft dan... }) :P

Naah, moet maar niet. Zal wel een kwestie worden van sorry zeggen, zal het niet weer doen blabla, het spijt me etc. |(

Lijkt me nu nog geen tijd om het huidige verkeersbeleid te bekritiseren bij die rechter. :(
Ik mag eerst morgen..Dus ik zal tegen de rechter zeggen dat 'de stunters' ná mij langs komen :) :)

Maar Rev > Stel dat het rijbewijs terug komt morgen. Dan gaan er overmorgen wel wat brieven de deur uit ivm die meting.
En ik knal direkt 's middags nog even de afsluitdijk over, denk ik })
 
M'n zus is in onze familie winnaar!!

boete gekregen omdat ze maar liefst 36 km per uur reed.. :}

niet 36 kmpu te hard.. maar gewoon 36 kmpu in een 30kmpu zone... |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan