Lumigrids: gaaf?

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.502
183
Oss
Ik kwam deze verlichting tegen:
1348812599_pdt_26302.jpg


Natuurlijk, in dit plaatje op een fiets, maar zou zoiets voor op de motor niet ook werken? Het voordeel is dat je door het scherpe grid goed hoogte verschillen op het wegdek kunt zien, dus veel meer informatie in een keer?

Zie hier: Lumigrids
 
Laatst bewerkt:
Leuk voor offroaden in het donker, verder zie ik het nut er niet van in. Met de motor kijk je toch verder voor je uit, dit zorgt alleen maar voor ongelukken.
 
De lichtopbrengst van zo'n ding is nooit genoeg om fatsoenlijk te kunnen fietsen/rijden. Dus moet je er een lamp bij gebruiken. Maar die lamp zorgt er weer voor dat je grid waardeloos is.

Leuk idee, onmogelijk te gebruiken lijkt me
 
De lichtopbrengst van zo'n ding is nooit genoeg om fatsoenlijk te kunnen fietsen/rijden. Dus moet je er een lamp bij gebruiken. Maar die lamp zorgt er weer voor dat je grid waardeloos is.

Leuk idee, onmogelijk te gebruiken lijkt me


Waarom zou de lichtopbrengst niet genoeg zijn? Je kunt toch zo krachtig gaan als je wil? Laser stralen ofzoiets?
 
De lichtopbrengst van zo'n ding is nooit genoeg om fatsoenlijk te kunnen fietsen/rijden. Dus moet je er een lamp bij gebruiken. Maar die lamp zorgt er weer voor dat je grid waardeloos is.

Leuk idee, onmogelijk te gebruiken lijkt me

Toch wel. De lichtbundel naar voren toe is zichtbaar als "verlichting" dus perfekt om gezien te worden. De lichtbundel op de grond verlicht de grond niet als een conventionele lamp, maar het laat veel beter de ondergrond zien waardoor het misschien wel effectiever is dan een gewone lamp.
 
Ik kwam deze verlichting tegen:
[afbeelding]

Natuurlijk, in dit plaatje op een fiets, maar zou zoiets voor op de motor niet ook werken? Het voordeel is dat je door het scherpe grid goed hoogte verschillen op het wegdek kunt zien, dus veel meer informatie in een keer?

Zie hier: Lumigrids
Zou handig kunnen zijn voor die geweldige verhoogde rijstrookscheidingen op rotondes.
Die je soms zo goed ziet omdat ze altijd in onopvallend grijs zijn uitgevoerd.
 
Het zorgen voor een extra attentiewaarde, echter meer dan dat moet het niet worden.
Echt fel maken voor lange stukken is ook niet handig, dan krijg je een soort tunnelvisie.
 
Het concept is prima. Op foto's werkt het perfect, alleen vraag ik me af hoe de bruikbaarheid is als je beweegt. Zeker als je sneller gaat dan fiets-snelheid.
 
Vet, maar op de motor haal je dat licht natuurlijk zo in...

Maar het zou eigenlijk best gaaf zijn als ze putdeksels zo zouden verlichten :o Dat was het eerste waar ik aan dacht, toen ik de foto zag.
 
dacht waar ken ik dat nou toch van... ;)
images


als aanvulling van bestaande verlichting misschien best een goed idee, niet als vervanging denk ik.
volgens mij wordt het een probleem zodra er meerdere tegelijk iets dergelijks gaan gebruiken.

lopen al die "grids" door elkaar... erg verwarrend lijkt me dat.
kan me ook voorstellen dat het enorm afleid.
 
Dit zou wel handig zijn, maar dan zou het raster automatisch groter moeten worden als mijn snelheid verhoogt.

Het raster zou op de grond moeten afbakenen waar de 2 seconden veiligheidsafstand voor mijn voertuig eindigt. (misschien ook achter mij).

1. Ik zou kunnen filmen als een ander voertuig naar mijn baanvak opschuift en binnen mijn 2 seconden zone komt (het raster zal op het andere voertuig vallen)
2. De andere weggebruikers kunnen "zien" waar mijn 2 seconden zone eindigt en kunnen dan met het maken van hun manoeuvre wachten zodat ze mij niet hinderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan