Die staan niet altijd goed zichtbaar opgesteld...Tja ... wie is dan zo dom om door rood te rijden als er een camera hangt of als er overige verkeers deelnemers zijn.
Doe eens melden dan.In Enschede zit ook zo een lus waar je kunt wachten tot je een ons weegt of tot er een auto achter je gaat staan
Een magneet er aan hangen gaat geen invloed hebben. Meer metaal aan je motor gaat wel helpen. Maar wat in de praktijk veel makkelijker is is met een wat hoger snelheid over de lus rijden. M.a.w. je gas pas lossen als je op de lus rijdt. Het systeem werkt op basis van inductie en daarin zijn twee dingen van belang, de hoeveelheid metaal en de snelheid.
Mijn rijinstructeur heeft het me ook zo geleerd, rem pas af vlak voor de stopstreep. Ik heb dan ook nog nooit mee gemaakt dat een detectielus mij niet opmerkt.
Kijk eens in de lijst, heb er toevallig een paar aangemeldIn Enschede zit ook zo een lus waar je kunt wachten tot je een ons weegt of tot er een auto achter je gaat staan
Kijk eens in de lijst, heb er toevallig een paar aangemeld
Welk stoplicht is dat?Deze stond er niet bij, ik heb hem aangemeld
Welk stoplicht is dat?
Ah, dat stoplicht pak ik nooit. Heb wel het idee dat er erg veel stoplichten in Enschede problemen hebben. Er zijn er hiervoor ook al een paar gedaan die nu van de lijst af zijn.Kruising Zuiderval - Wethouderhouder Beverstraat rechtsaf vanaf de stad, ik ben al gebeld door een medewerker van de MAG, die zijn erg proactief bezig hoor. *overweegt een lidmaatschap
Kijk eens in de lijst, heb er toevallig een paar aangemeld
Bij de kruizing Auke Vleerstraat -> Twekkeler Es is het rechtdoor die problemen geeft, rechtsaf zou ik niet weten.Goed bezigIk rijd zelf met de motor zeer regelmatig op alle kruisingen die je noemt maar nog nooit problemen gehad. Ik merk alleen dat de eerste serie lussen mij nooit opmerken op de motor en ik moet doorrijden tot het verkeerslicht en hij dan pas op groen springt. Bij de auto heb ik dit probleem nooit (
Auke Vleerstraat -> Twekkeler Es en Auke Vleerstraat -> Ingenieur Hanlostraat)
even updaten: dit lijkt dus te werken. Ik rij nu sneller door de lus en dan pas op de stopstreep tot stilstand komen - dus voorbij de lus- en tot nu toe word ik opgepikt door het systeem.Een magneet er aan hangen gaat geen invloed hebben. Meer metaal aan je motor gaat wel helpen. Maar wat in de praktijk veel makkelijker is is met een wat hoger snelheid over de lus rijden. M.a.w. je gas pas lossen als je op de lus rijdt. Het systeem werkt op basis van inductie en daarin zijn twee dingen van belang, de hoeveelheid metaal en de snelheid.
Mijn rijinstructeur heeft het me ook zo geleerd, rem pas af vlak voor de stopstreep. Ik heb dan ook nog nooit mee gemaakt dat een detectielus mij niet opmerkt.
Lees ik dat nou goed??? Het moet zo afgesteld worden dat (lichte) motorfietsen NIET worden gedetecteerd.
Dat kan toch niet waar zijn?
Er zijn er wel die voor de motor wel goed werken.
Ik heb een eigenaardig probleem. Hier in de buurt zijn een aantal verkeerslichten die werken met zo'n lussen in de grond om de verkeerslichten te regelen. Het probleem is dat m'n motor daar niet door wordt herkend. Dus ik moet altijd wachten tot er een auto achter mij komt staan.
Jullie begrijpen dat dit best lastig is, zeker als je soms ook 's nachts op de baan bent. Dan heb ik de keuze tussen een eeuwigheid wachten, door het rood rijden of om rijden. :p
Is er iemand die een oplossing weet voor dit probleem? Iemand heeft gezegd om een magneet onderaan de motor te plaatsen, maar dan is de vraag welke. Ik zag op pepper dit passeren: 2.57 extra korting op sterke magneet voor magneetvissen! - Pepper.com Zou dit werken of bestaat er het gevaar dat ik iets ontregel?