Luster Lace, makkelijk voor je spaken

Ton

MF'er
24 sep 2001
143
0
Rijswijk
Luster Lace...het werkt! N.a.v. een artikel in een oude Promotor die ik onlangs zag heb ik een bestelling gedaan en ontvangen. Even snel proberen en inderdaad ging het vuil van de spaken. Het wordt wél een karwei. Ik heb een Dragstar 1100 Classic met twee schijfremmen aan het voorwiel (Zou dié niet willen missen overigens!). Ze maken de bereikbaarheid van de spaken er echter niet makkelijker op. Ik overweeg om een kleine motorlift aan te schaffen. Kan ik in ieder geval de wielen makkelijk draaien en hoef ik niet op de grond te zitten. Iemand ervaring met zo\'n lift? Ook wil ik weten of iemand ervaring heeft met het gebruik van een hoge drukreiniger voor het schoonmaken van je motor.
Groetjes,
Ton
 
Ik wou even reageren op het schoonspuiten van je motor, ik maak mijn fiets wel vaker schoon in een wasbox met een hogedruk spuit, en daarna met de hand droogwrijven en oppoetsen natuurlijk.

Ik heb daar nog geen problemen mee ondervonden eerlijk gezegd.

[offtopic]
Leuk icoon, die-hard Floyd-fan?
[/offtopic]
 
Laatst bewerkt:
Zo\'n lift is ideaal. Ik gebruik de karcher voor m\'n mtb en de offroad, maar durf hem niet te gebruiken voor de vfr. De straal kan olie, vet maar ook (bijgewerkte) lak van bv kuip, remklauwen, frame e.d. verwijderen, is me al eens gebeurd.
 
Ook wil ik weten of iemand ervaring heeft met het gebruik van een hoge drukreiniger voor het schoonmaken van je motor.
Groetjes,
Ton

als je die hogedruk \'Kärger\' gebruikt dan moet je echt voorzichtig zijn, m.n. de radiateuren olie/koeling, 110bar komt eruit (als ik goed heb)maar die hogedrukspuit in die autowascabine hebben een veel lagere druk en die geven geen schade.
eerst afspoelen,s100 totaalreiniger, inbortelen, afspoelen.
 
Zo\'n lift is ideaal. Ik gebruik de karcher voor m\'n mtb en de offroad, maar durf hem niet te gebruiken voor de vfr. De straal kan olie, vet maar ook (bijgewerkte) lak van bv kuip, remklauwen, frame e.d. verwijderen, is me al eens gebeurd.

Tsja bijgewerkte lak heb ik niet, en ik heb een scott-oiler erop zitten.

Al moet ik zeggen dat ik meestal na het schoonspuiten wel even de kraan opendraai van scott-je, waardoor de ketting even de volle laag krijgt, anders issie inderdaad redelijk vetvrij , en dan rijdt ik heel rustig even naar huis.
 
ik laat de mijne altijd schoonregenen

Ben niet zo\'n poetser...


Vooral de velgen is teringwerk maar daar
hebben we de fles WD40 van pa voor...
 
Zo\'n lift werkt perfect.
Koop er dan wel een met zo\'n krukje op wielen.
Kan je onderin mooi je bier en je shag leggen.
Ja die spaken das ff een k#twerk maar als je dat een beetje bijhoud valt \'t wel mee.
Ik heb een VS-1400 met spaken.
Anders kijk je ff op www.motorradschuppen.de en schaf je voor een \"paar\" euro andere wielen aan.
 
Op zaterdag 09 februari 2002 19:28 schreef twisted Paul het volgende:
{...} Vooral de velgen is teringwerk maar daar
hebben we de fles WD40 van pa voor...

euhh... WD40, dat is toch kruipolie? Lijkt mij niet lekker door de bochten gaan, als dat van je velgen op je banden loopt.
 
euhh... WD40, dat is toch kruipolie? Lijkt mij niet lekker door de bochten gaan, als dat van je velgen op je banden loopt.

WD40 = wondermiddel

Je kan er mee:
-schoonmakel
-losmaken
-smeren
-vocht verdrijven
en nog heel veel meer!

WD 40 :}

Maar op de banden zal het wel niet zo lekker zijn nee, aan de ene kant ben ik toch wel blij dat m\'n cb nog niet de weg op kan ;)
 
euhh... WD40, dat is toch kruipolie? Lijkt mij niet lekker door de bochten gaan, als dat van je velgen op je banden loopt.

Ja, ik giet geen fles leeg over mijn velgen :P
gewoon een beetje op de velg, veel op een doek
en ff wrijven.... klaar!


Leuk icoon, die-hard Floyd-fan?

HHmmm...volgens mij meer Isaac Newton fan! :+

 
Laatst bewerkt:
WD-40
officieel:
Water Displacement 40th attempt,
40ste poging dus om een waterverdrijfmiddel te maken.
Tis gelukt dus en met vele andere toepassingen.

Overigens alle spuitbusdingetje waar een vluchtig middel inzit (behalve verf) zijn zo'n beetje geschikt om mee schoon te maken, Teflon spray, multi-spray, contact-spray, Starthulp (ether), kruipolie en ook met wasbenzine is het redelijk veilig schoonmaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan