luxe dilemma : yam fzr1000 of kawa zxr750 ???

Torre

Rookie
3 apr 2002
14
0
regio Gent
Door omstandigheden heb ik voor het ogenblik een fzr1000 en een zxr750 staan. Twee motorfietsen vind ik toch te veel en dus moet er 1 weg. Het probleem is dat ik echt niet kan kiezen en hoop dus op wat meningen van jullie.

Fzr is van 94 en heeft al flink wat km, nl 45000. Toch is de motor op zich nog heel proper omdat ie is ingevoerd uit Zuid-Italië en hoogstwaarschijnlijk nooit geen regen of strooizout heeft gehad.

Zxr is van 96 en heeft slechts 9000 miles. Is werkelijk in prachtstraat (gespoten in donkerpaars)maar heeft naar t schijnt slechts 100 pk.

Qua rijgedrag vind ik de fzr superieur, oa door zijn zeer sterk vermogen in lagere toeren, zithouding en wendbaarheid.
Voor zover ik ondervind is het vermoeiender met de kawa te rijden en lijkt de voorkant heeel licht, vooral dan met mijn vrouwtje achterop. In de bochten lijkt het soms of ik het voorwiel heel miniem contact heeft met het wegdek. Er zit nochtans een nieuwe, goede band op. Is de vering bij de zxr instelbaar of heeft dit hiermee niets te maken?
Qua uiterlijk is de kawa natuurlijk sportiever en dat speelt bij een motorrijder toch ook wel een belangrijke rol, niet ?

Graag had ik jullie ervaringen met deze 2 motorfietsen om mij mee te helpen beslissen welke ik zal verkopen.

met groeten
torre
 
de fzr heeft 145pk en exup; de kawa 100 pk. Dus die 750 gaat wel een stuk trager qua snelheid en zeker op gebied van optrekken.

toch bedankt voor je mening :-)
 
Zoals ik je eerste post lees, zou ik voor de Yamaha gaan....rijdt, lijkt me, veel fijner. Ik vind rijplezier toch een belangrijkere factor dan uiterlijk.

P.S. Als je die Kawa verkoopt, heb je vast nog wel een leuk prijsje voor een M-F collega he ;)
 
Die Kawa ziet er iig sneller uit ;) . Naar mijn smaak heel wat mooier dan de FZR. En met een ZXR750 kan het probleem ook niet zijn dat ie te langzaam is toch :?
 
wel, het gaat hem eigenlijk niet om de topsnelheid, maar wel over het vermogen in lage en midden toeren. Bij de fzr schiet je onmiddelijk vooruit, bij de kawa moet je eerst een half uur wachten :-(

Is het mogelijk om de kawa meer vermogen te geven in lage toeren zonder mijn spaarvarken al te veel te moeten verkrachten ? :-)
 
Je zeg het eigenlijk zelf al, de Yamaha houden en de Kawa weg. De Yamaha loopt veel fijner, en een motor is toch om op te rijden, niet?
 
FZR houden. Meer vermogen en koppel, dus wat geschikter om met twee personen de weg op te gaan. Bovendien vindt je zelf dat hij ook prettiger rijdt.
 
nog niemand :?

Pickies!! :+

De zxr heeft (als hij niet geknepen is) 121 pk. De fiets is lichter, wendbaarder, en (m.i.) mooier.

Ik zou het wel weten, de zxr! Ik heb er een gehad, en vond het een wereld fiets..
 
He Torre/Franky,

Zeker de ZXR houden, vermogen is ook niet alles. Het oog wil ook wat en als je de motor in de 121pk staat krijgt, is daar toch ook niets mis mee?
Nog bedankt voor het sturen van je foto's, ze staan te pronken op mijn site!!

Groeten,

ZXRené
 
Hai iedereen

Eerst en vooral bedankt voor de reacties. En René, ik heb mijn bike al dikwijls bewonderd op je site :-)

Jullie argumenten zijn dus identiek aan de mijne :-) fzr voor de power, zxr voor de sportieve look.

En ik heb ze sinds gisterenavond ook allebei te koop gesteld. Ik heb ze allebei eigenlijk even graag en zie dus wel welke eerst wordt verkocht. Ik kan dan nog steeds de overblijvende ook verkopen of inruilen bij een dealer voor een ander model. Alhoewel, zo ver zijn we nog niet en ik kan dus nog steeds van mening veranderen...

Torre
de eeuwige twijfelaar |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan