Luxemburg / Duitsland DB killer

KawaKip

MF'er
28 okt 2014
75
10
Poortugaal
Ik heb een vraagje over de ervaringen over DB killers in luxemburg/duitsland. Ik weet dat ze verplicht zijn, maar inprincipe is dat in nederland ook.

Rijdt iedereen hier met zijn DB killers in als ze naar luxemburg/duitsland gaan?

Ik hoor verschillende verhalen dat ik rustig zonder kan rijden, en andere hebben weer horror verhalen erover.

Ik zal hem waarschijnlijk erin zetten, vroeg me alleen af wat de ervaringen waren.
 
Laatst bewerkt:
Meerdere keren in Dld en Lux gereden en nooit politie-contact gehad. Vorige maand in de Harz viel me zelfs op dat er wel bijzonder weinig politie op straat te zien was. Met 1000 gereden km in Duitsland heb ik maar 1 patrouille-wagen gezien. Geen contact? Nou ja, bijna dan...... Onderweg ben ik nog wel enkele keren (voor voor) op de foto gezet. Die agenten zijn niet meer op straat want die zitten het foto-album vol te plakken op het bureau!

Voor uitlaten blijft het dus altijd een gok.
Hebben ze toch een keer een gerichte actie op motor-uitlaten, dan ben je gewoon de SJAAK!
Snelheidsboetes vallen aardig mee in Dld, maar hard geluid wordt minder gewaardeerd!
 
De vraag is - waarom wil je die db-killers eruit hebben - lekker motorrijden en dan zit je in je eigen teringherrie ;)
 
Meerdere keren in Dld en Lux gereden en nooit politie-contact gehad. Vorige maand in de Harz viel me zelfs op dat er wel bijzonder weinig politie op straat te zien was. Met 1000 gereden km in Duitsland heb ik maar 1 patrouille-wagen gezien. Geen contact? Nou ja, bijna dan...... Onderweg ben ik nog wel enkele keren (voor voor) op de foto gezet. Die agenten zijn niet meer op straat want die zitten het foto-album vol te plakken op het bureau!

Voor uitlaten blijft het dus altijd een gok.
Hebben ze toch een keer een gerichte actie op motor-uitlaten, dan ben je gewoon de SJAAK!
Snelheidsboetes vallen aardig mee in Dld, maar hard geluid wordt minder gewaardeerd!

Hahaha wie wil er niet een foto-album vol met motoren.

De vraag is - waarom wil je die db-killers eruit hebben - lekker motorrijden en dan zit je in je eigen teringherrie ;)

Een lekker motor geluidje is voor mij muziek voor de oren. :9
 
Een lekker motor geluidje is voor mij muziek voor de oren. :9

Jaaaaaahhh :)
Maar er is wel verschil tussen herrie en een mooie klinkende uitlaat ;)

Daarom een 6 cylinder :+ *O*

Maar die klinkt van zichzelf al muzikaal al loopt er wel een akrapovic wens (wel gewoon street-legal) maar de prijs :N
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt helemaal aan je zelf, zou ik zeggen. Elk jaar ga ik op vakantie naar Luxemburg en rij ik zonder de killer erin. Maar ik neem hem wel mee in de tas. Wat ik bedoel met "ligt helemaal aan je zelf", hoeveel gas ga je geven. Ik weet wanneer de mijne veel geluid gaat maken en wanneer die heerlijk klinkt, maar ik weet ook wanneer die het minst geluid geeft. Dan rij ik meestal door de stad heen of dorpen en natuurlijk als ik langs een politie auto rij. Dan pas ik daar het geluid op aan. Zo doe ik dat in Duitsland ook.

Zolang je niet te veel aandacht trekt, zal er niet zo snel iets gebeuren. En ja tuurlijk als er ergens controle is en je rijd er precies heen en je mag stoppen. Tja, daar heb ik geen ervaring mee. Weekend van Hemelvaartsdag in Luxemburg geweest. De zondag was er controle samen met de Nederlandse politie. Er zal altijd wel een controle zijn. LuxSpeed is een app die in de play store te vinden is. Wel handig ;)
 
Gewoon normaal doen, en als het geluid niet te extreem is zal je waarschijnlijk weinig last hebben. Ik kom al jaren in Luxemburg en ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit een grote politiecontrole heb gezien. Natuurlijk zie je ze wel rijden, maar fuiken ofzo nog nooit gezien. Zolang jij ze dus geen aanleiding geeft om je te controleren zal het allemaal wel meevallen. Duitsland zijn ze wel iets moeilijker. Maar als je op safe wil spelen, dan stop je die killers en toch gewoon in?
 
Laatst bewerkt:
Er zijn 3 dingen waar een duitser een hekel aan heeft
franse auto's,nederlanders met een trekhaak en Krawall-Tüten _O-
 
Toch heb ik een aantal verhalen gelezen van Duitsland, waar men speciaal op DB Killers controleert, ik kan me een verhaal herinneren van een MFer die heb vast geschroefd er in had zitten, maar hem ter plekke kon vastpoppen of anders afstappen.

Maargoed, wat zoveel mensen zeggen hier: als je normaal doet zal het allemaal wel los lopen.
 
Gewoon eruit laten of je hele uitlaat eraf halen , zodat straks alle mooie wegen afgesloten worden voor motorrijders.
Van mij mogen ze al die herriemakers meteen in beslag nemen .
 
Waarom zo vreselijk veel herrie maken overal?
Daar heeft iedereen last van en maakt de motorfiets niet populairder.
Volgend jaar staat er dan een bord met verboden voor motorfietsen. EN NOG BEDANKT.....!!

De enige plek waar ik me nog wel kan voorstellen dat je er lol van kan hebben is als je in de bergen in een tunnel door de geluidsbarriere gaat. Zo gauw je weer buiten komt, lijkt me, dan is normaal doen weer het devies!
 
Ik heb een vraagje over de ervaringen over DB killers in luxemburg/duitsland. Ik weet dat ze verplicht zijn, maar inprincipe is dat in nederland ook.

Rijdt iedereen hier met zijn DB killers in als ze naar luxemburg/duitsland gaan?

Ik hoor verschillende verhalen dat ik rustig zonder kan rijden, en andere hebben weer horror verhalen erover.

Ik zal hem waarschijnlijk erin zetten, vroeg me alleen af wat de ervaringen waren.
Reed vorig jaar in de in Duitsland een controle fuik in, specifiek controle op geluid..... kosten 300,--
Gewoon, op een normale dag, zonder speciale evenementen of zo in de buurt. Wel in een populair gebied voor motoren, agent vertelde dat er in de omgeving veel geklaagt werd over geluidoverlast, vandaar de controle.

Reed met open demper (Aprilia RSV1000) en had de dB killers bij me. In eerste instantie boete 150,-- en de motor moeten laten staan. Toen ik vertelde dat ik de killer bij me had werd de boete verdubbeld omdat ik geweten had dat het niet mocht en toch zonder killers gereden had.
Dit jaar weer die kant op, maar nu netjes met de killers in de uitlaat, beetje zonde van je geld O-)

Moet ook zeggen dat ik de afgelopen 15-20 jaar, bijna elke jaar wel in het buitenland kom met de motor verder nog nooit controle op geluid heb gehad. Maar wellicht wordt er tegenwoordig vaker gecontroleerd.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon eruit laten of je hele uitlaat eraf halen , zodat straks alle mooie wegen afgesloten worden voor motorrijders.
Van mij mogen ze al die herriemakers meteen in beslag nemen .

Zat er azijn in de koffie?


Toch heb ik een aantal verhalen gelezen van Duitsland, waar men speciaal op DB Killers controleert, ik kan me een verhaal herinneren van een MFer die heb vast geschroefd er in had zitten, maar hem ter plekke kon vastpoppen of anders afstappen.

Jeetje hem erin poppen vind ik wel een beetje ver gaan. Dat gaat ook helemaal niet bij mijn DB killer, zit gewoon een schroefdraad op... :?

Even voor de duidelijkheid ik heb geen uitlaat die de buurt wakker maakt ofzo, is gewoon de standaard Akrapovic. Het is geen Harley met openpijp. Wat sommige zeggen vind ik een beetje overdreven. O-)
 
Alleen de uitlaat of de hele motor?

Ben het op zich wel met je eens.
Een paar procent van die herriebakken verpesten 't voor alle anderen.

Oom agent heeft wel tijd om met een snelheidsmetertje langs de weg te gaan zitten. :(
Deze week stonden ze ook weer op de dijk in een (onherkenbaar) bestelbusje.
Stelletje min-kukels! Moest wel effe remmen. Ha-ha, ik zag ze wel hoor! :P
Ze zouden ook een dB-meter langs de weg kunnen zetten. De ergste gevallen langs de kant zetten voor een nauwkeurige geluidsmeting. Bij al te veel dB, mss de optie van Boevie in stelling brengen. Weet zeker als deze werkwijze een paar keer wordt ingezet dat binnen enkele weken geen enkel motor nog teveel herrie maakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan