Luxemburgs asfalt van heel dicht bij bekeken

RFast

Die hard MF'er
9 sep 2003
872
1
Lieshout
Afgelopen weekend was het zo ver.

lekker een weekend weg naar Luxemburg met mijn vriendin, zij op haar CB-1 en ik op mijn RF.
Vrijdag en zaterdag ochtend heerlijk gereden in en La Rochette een lekker bakje koffie gedronken. wat een weer zeg. Heerlijk :)

ondanks het weer hijsen wij ons weer in onze lederen bescherming en zetten onze tocht voort.
Net La Rochette uit rijdt er een Citroën Traction voor ons. aangezien deze niet echt door rijdt (lees echt langzaam) besluit ik er langs te gaan. geen tegenligger, raw aan en er voorbij.
Het volgende moment slaat de citroen links af '(

Er om heen gaat niet meer, dus in meesturen naar links en remmen.
Het volgende moment lig ik op mijn rug, staar ik naar boven en staan er verschillende mensen om mij heen.
We hebben het dus net niet gehaald ;(
Ik ben op mijn rug blijven liggen en eerst gevoeld of ik alles kon bewegen, gelukkig voelde ik me goed. de omstanders hadden de RF in middels recht opgezet. ik kon zelf opstaan en heb mijn helm afgezet.
Binnen no time was de brandweer en ambulance er en ben ik op een plank in de ambulance geschoven en afgevoerd naar het ziekenhuis.

Daar aangekomen bleek ik alleen het bovenste kootje van mijn rechter pink gebroken te hebben, mijn rechter enkel wat zeer te doen (klem gezeten tussen de auto en de motor) en ik heb wat hoofdpijn (lang leve de beschermende kleding) :}
Hulde voor mijn vriendin die in mijn afwezigheid alles geregeld heeft.

Uiteindelijke schade, een chique citroën heel flink beschadigd, inclusief flinke deuk in het dak van mijn helm en een RF waar de rechterkant ook wel de nodige schade heeft opgelopen.
De RF en Citroën zijn opgehaald door een sleepdienst en komen naar Nederland. (bestuurder van de Citroën was toevallig ook een Nederlander)

Mijn vriendin en ik zijn op de CB-1 naar huis gekomen, erg leuk zo'n 400cc, en de hotel eigenaar stuurd onze bagage na.

Vandaag gebeld met het assurantie kantoor, die gaan met de rechtsbijstand alles regelen.

Al met al geluk gehad, als we er zo van af komen mogen we niet klagen.


RFast
Nog een paar "sfeer" fototjes
full

full

full
 
asfalt van heel dicht bij bekeken

Ik ben op mijn rug blijven liggen
Hoax :+

Maar serieus, schade aan jou valt dus mee, cliche natuurlijk, maar wel het belangrijkste!


aangezien deze niet echt door rijdt (lees echt langzaam) besluit ik er langs te gaan
Ik denk er ook niet altijd aan, maar een extra herinnering: langzame koekblikkers (zeker "buitenlanders") kunnen op zoek zijn naar een afslag.
 
Laatst bewerkt:
ik ben er niet bij geweest dus ik kan natuurlijk niet oordelen, maar het eerste wat ik me afvraag is waarom haal je in vredesnaam links in?

En heel zonde van je fiets, maar tjonge jonge de eigenaar van de citroen kan denk ik wel janken '( '(
 
Voor beide zonde natuurlijk, ieder geval mooi dat je geen ernstig letsel hebt..

Maar dit is volgens mij een old timer citroën? was een mooie auto, jammer dat er koekblikkers in zitten ;)
 
ik ben er niet bij geweest dus ik kan natuurlijk niet oordelen, maar het eerste wat ik me afvraag is waarom haal je in vredesnaam links in?

En heel zonde van je fiets, maar tjonge jonge de eigenaar van de citroen kan denk ik wel janken '( '(

De eigenaar was niet echt gelukkig nee, had er net 5 jaar restauratie op zitten.
Nogal zuur dus.
En ik haal altijd links in. rechts inhalen is namelijk verboden.

RFast
 
Hmm, ben er ook net geweest het meer van die citroentjes gezien hadden een toer.

Op het laatste moment een renault bestelwagen toch maar niet ingehaald vanwege een rare stuur beweging van de chaufeur twee seconden later ging deze plotseling linksaf zonder richting aanwijzer. :X

Nog eentje was aan het achteruit rijden na een blinde heuvel maar even de rest van de club afgeremd / cq gewaarschuwd.
 
Hmm, ben er ook net geweest het meer van die citroentjes gezien hadden een toer.

Op het laatste moment een renault bestelwagen toch maar niet ingehaald vanwege een rare stuur beweging van de chaufeur twee seconden later ging deze plotseling linksaf zonder richting aanwijzer. :X

Nog eentje was aan het achteruit rijden na een blinde heuvel maar even de rest van de club afgeremd / cq gewaarschuwd.

Hmmm wel errug rare plek om hem te raken ... was al een heel eind ingestuurd voordat je hem aan duwde ...

Succes met de schade afhandeling, heb al uitspraken gezien dat jij goed zou zitten en degene die afslaat fout.

Gelukkig zelf niets ernstigs overgehouden hierover.
 
Met citroëns ben ik altijd super voorzichtig, heb ze al vaker fratsen uit zien halen. Is het type rijder dat vroeger in een Volvo 440/460 reed, niet echt natuurtalenten op de weg. Ben zondag in BelgIé overigens bijna door een ambulance van de weg gereden, terwijl ik hem inhaalde kwam ie zonder te kijken naar links om zijn voorganger in te halen. Doof was ie overigens ook want ik heb open Akra's op de brommer.
Maar goed, succes met de afhandeling van de schade.
 
Mooie deukjes gemaakt :p bij mij was het een tractor die links afsloeg tijdens het inhalen ... Zou toch liever die citroen terug koppen.

Wel zonde van zn oldtimer
 
Ik heb dit weekend deze club met Citroëntjes ook gezien in Vianden. Toen was alles nog heel.
Gelukkig valt de schade aan het lichaam mee en dat is het meest belangrijk.
 
Aj, da's balen.... :/

Wij hebben ook uitgebreid in die omgeving rondgereden en ik heb die Citroenen ook zien rijden. Aardig wat M-F stickers voorbij zien komen ook trouwens.

Jammer, zo'n einde van een mooie trip. Veel succes met de afwikkeling en met je herstel!
 
Hmmm wel errug rare plek om hem te raken ... was al een heel eind ingestuurd voordat je hem aan duwde ...

Succes met de schade afhandeling, heb al uitspraken gezien dat jij goed zou zitten en degene die afslaat fout.

Gelukkig zelf niets ernstigs overgehouden hierover.

PS ben niet de TS
 
De eigenaar was niet echt gelukkig nee, had er net 5 jaar restauratie op zitten.
Nogal zuur dus.
En ik haal altijd links in. rechts inhalen is namelijk verboden.RFast
:N niet als de auto links staat voorgesorteerd en richting naar links aangeeft.
Dat was in deze situatie de bedoeling.

Wel is bij sommige oude beestjes de RAW moeilijk te zien, zijn tenslotte volgens de destijds geldende inzichten ontworpen.

Kan me voorstellen dat de eigenaar van de Traction Avant niet blij was...
 
Maar dan nog, inhalen bij een weg van links en dus een mogelijkheid op afslaan of een ander voertuig uit die weg..
 
Ik heb die oude autootjes ook zien rijden in luxemburg, wel grappig om te zien dat die dingen nog gebruikt worden. Zonde van je motor iig! Hoeveel kost de schade?
 
:N niet als de auto links staat voorgesorteerd en richting naar links aangeeft.
Dat was in deze situatie de bedoeling.

Wel is bij sommige oude beestjes de RAW moeilijk te zien, zijn tenslotte volgens de destijds geldende inzichten ontworpen.

Kan me voorstellen dat de eigenaar van de Traction Avant niet blij was...

Het was alleen een beetje jammer dat de auto niet voorgesorteerd stond, maar reed en dat de richtingaanwijzers niet aan stonden (naar mijn beste weten)

De eigenaar liep idd niet echt te juichen, maar alletwee blij dat we (met name ik) er zo van af gekomen zijn.

Ik heb die oude autootjes ook zien rijden in luxemburg, wel grappig om te zien dat die dingen nog gebruikt worden. Zonde van je motor iig! Hoeveel kost de schade?

Schade heb ik eerlijk gezegd nog geen idee van, de motor is nog in luxemburg of onderweg.
Maar gezien de schade aan het kuip werk ben ik bang dat hij economisch total loss is ;(

Ik heb van de verzekering begrepen dat hij naar een garage gebracht moet worden voor schade bepaling door een expert, van de week maar even kijken hier in de buurt (woon nog niet zo lang in Lieshout, dus nog niet zo veel ervaringen met motorzaken hier)

En dan maar even kijken hoe dat allemaal werkt, gelukkig nog nooit aan de hand gehad.

RFast
 
Laatst bewerkt:
Het was alleen een beetje jammer dat de auto niet voorgesorteerd stond, maar reed en dat de richtingaanwijzers niet aan stonden (naar mijn beste weten)

De eigenaar liep idd niet echt te juichen, maar alletwee blij dat we (met name ik) zo van af gekomen zijn.RFast
Uiteraard.

En iedereen komt regelmatig in vergelijkbare situaties terecht. Meestal gaat het goed, soms heb je een keertje pech.
In dit geval zijn er alleen maar verliezers natuurlijk.

Doorgaan met ademhalen en weer lekker :]
 
als je zelf maar niks hebt jonge..
motor is maar bijzaak, eerst zorgen dat je zelf niks hebt,

ohja, en de auto is het laatste waar je aan moet denken :D
 
Met citroëns ben ik altijd super voorzichtig, heb ze al vaker fratsen uit zien halen. Is het type rijder dat vroeger in een Volvo 440/460 reed, niet echt natuurtalenten op de weg. Ben zondag in BelgIé overigens bijna door een ambulance van de weg gereden, terwijl ik hem inhaalde kwam ie zonder te kijken naar links om zijn voorganger in te halen. Doof was ie overigens ook want ik heb open Akra's op de brommer.
Maar goed, succes met de afhandeling van de schade.

Je gaat nog een keer goed bedrogen uitkomen als je zo in stereotypes denkt, stel nou dat een 440-rijder een auto leent waarvan jij denkt dat dat soort bestuurders wel goed kunnen rijden ;)
 
Ik denk er ook niet altijd aan, maar een extra herinnering: langzame koekblikkers (zeker "buitenlanders") kunnen op zoek zijn naar een afslag.
Ja, maar oldtimers rijden altijd langzaam. Blauw kenteken helpt ook niet met het herkennen van een buitenlander.

Zat je er al lang achter?
 
Terug
Bovenaan Onderaan