Lycos melding

Cutter

MF veteraan
7 apr 2009
4.622
2
Rijswijk
Ik krijg sinds kort deze melding


www.motor-forum.nl bevat inhoud van members.lycos.nl, een site waarvan bekend is dat deze malware distribueert. Als u deze site bezoekt, kan uw computer worden geïnfecteerd.


Gr

Hans
 
Geef even aan in welk topic, dat komt waarschijnlijk door een plaatje/icoontje dat in dat topic staat.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg het bij verschillende motormeuk filmpjes,

- Kreidler aangehouden Wegmisbruikers
- stunten met een KTM freeride
 
Ik heb hier een aantal maanden geleden al een melding van gemaakt middels een PM naar Duderuud nadat ik ineens allerlei rare meldingen kreeg van wat spyware/virus-scan tools.

Toen na wat zoekwerk ook tot de conclusie gekomen dat het veroorzaakt wordt door avatars/usericons welke gehost worden op het "Lycos" domein. MF kan hier niks aan doen.... Tenzij ze het Lycos domein verbieden als zijnde host van afbeeldingen.

Die avatars/usericons welke vanaf het "Lycos" domein gelinkt worden redirecten onderwater vaak weer door naar andere sites met minder goede bedoelingen waardoor sommige browsers nu gewoon dat hele Lycos gebeuren in de "ban" gooien. klikje .... MF is niet de enige die er last van heeft ;)

[edit]In beide topics op "MotorMeuk" die hierboven aangehaald worden door FietsFanatic wordt het overigens getriggerd door het usericon van Testa-Rossa (die zich naar alle waarschijnlijkheid ook van geen kwaad bewust is).[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Zo, heb een paar links naar icoontjes bij Lycos weggehaald en de betreffende users een berichtje gestuurd.

als je er nog meer tegenkomt, post ze dan hier als je wilt.
 
Jongens, ik ben me hier niet van bewust. Het betreffende gif-icoontje staat daar al sinds jaar en dag.
Blijkbaar heeft google boze bedoelingen met lycos. Het betreft hier een directe deep-link en geen redirect.
Ik ga even opzoek naar een andere plek voor m'n avatartje.



## edit##
Even een algemeen vraagje, welk IE instelling hebben jullie staan en welke antivirus-achtig programma hebben jullie draaien die die waarschuwingen geven.
Zelf heb ik InPrivate-filtering UIT staan. Waarschijnlijk heb ik daarom nooit zo'n algemene waarschuwing over een bepaald domein ontvangen.
 
Laatst bewerkt:
Even een algemeen vraagje, welk IE instelling hebben jullie staan en welke antivirus-achtig programma hebben jullie draaien die die waarschuwingen geven.
Zelf heb ik InPrivate-filtering UIT staan. Waarschijnlijk heb ik daarom nooit zo'n algemene waarschuwing over een bepaald domein ontvangen.
Ik draai Debian Gnu/Linux en daarin de chromium-browser, de basis voor de Google Chrome browser. Op het gebied van privacy, virii en malware draai ik met de standaard instellingen.

Op mijn doos geen windhoos. :+
 
MF heeft de mooie optie: "Toon externe gebruikersafbeelding?" Vink die gewoon uit, en het probleem is weg *D

Persoonlijk ben ik voorstander van alle avatars gewoon op MF hosten (Alle iconen gewoon op motor-forum.nl) , maar dat schijnt op enorme weerstand te stuiten :?
 
Laatst bewerkt:
1 plek op inet voor m'n plaatje die ik vervolgens weer gebruik voor de meeste forums die ik bezoek. Is wel zo handig.
Welk plaatje? :P
Maar serieus, blijkbaar is het toch niet zo handig? :X En wat is nu helemaal de moeite van het uploaden van een plaatje, gezien in het licht van een heel registratieproces? :?
 
Laatst bewerkt:
MF heeft de mooie optie: "Toon externe gebruikersafbeelding?" Vink die gewoon uit, en het probleem is weg *D
Persoonlijk ben ik voorstander van alle avatars gewoon op MF hosten (Alle iconen gewoon op motor-forum.nl) , maar dat schijnt op enorme weerstand te stuiten :?

Tja, daar los je het probleem van anderen (en veroorzaakt door anderen...) mee op. Maar wie lost het probleem voor MF dan op (ruimte, malware, doorlinken enz. enz.)? Ik snap de weerstand dus wel.
 
Ruimte is geen issue, iedereen kan al ongelimiteerd bestandjes uploaden; MF maakt het zelfs onmogelijk om bestandjes te verwijderen. Malware en doorlinken... dat probleem zie ik even niet? Avatars gewoon MF, altijd safe!
 
Ruimte voor die usericons zou het probleem nooit mogen worden/zijn als de huidige regel qua groote gehanteerd zou blijven.

Momenteel heeft MF ~120.000 accounts. Met max. 100Kb pér account (huidige setting) is dat amper 12Gb aan usericons op het moment dat ALLE accounts actief zouden zijn en een icon zouden (gaan) plaatsen.

Voor de snelheid van MF zou het ook alleen maar goed zijn omdat je alle data centraal hebt staan en dus niet afhankelijk bent van de uplink van "derde" partijën.

Hiermee heb je helaas alleen de avatars/usericons te pakken .... hotlinken naar andere sites moet je niet willen verbieden (lijkt mij) omdat MF dan wél eens een ruimteprobleem kan gaan krijgen.
 
Dit soort meldingen kun je overigens krijgen als Usericons gaan re-directen middels de "host".

't Plaatje zélf is vaak niks mis mee alleen wordt 't verzoek om dat plaatje op te halen afgevangen voordat 't bij Lycos aankomt met als gevolg zo'n melding.
full
 
Precies, het is in het geval van Lycos een te algemene setting. Voor het zelfde geld zou je eigen provider op zo'n blacklist staan, dan ga je dus nat.

@ centraal zetten levert mi niet meteen winst op. Ook hebben we geen 28k8 modems meer ingebruik.
 
Precies, het is in het geval van Lycos een te algemene setting. Voor het zelfde geld zou je eigen provider op zo'n blacklist staan, dan ga je dus nat.

@ centraal zetten levert mi niet meteen winst op. Ook hebben we geen 28k8 modems meer ingebruik.

Snelheid is in dat geval een "All or Nothing" regel ... Maar 't is niet echt te adviseren omdat je gewoon aan het principe van "Internet" voorbij gaat.
 
Precies, het is in het geval van Lycos een te algemene setting. Voor het zelfde geld zou je eigen provider op zo'n blacklist staan, dan ga je dus nat.

@ centraal zetten levert mi niet meteen winst op. Ook hebben we geen 28k8 modems meer ingebruik.
Nee, maar sommige mensen resizen hun 5MB foto niet eens voor ze die als avatar aanwijzen. Dat is gewoon totaal onnodig dataverbruik, en op de telefoon is dat gewoon niet handig. En echt snel is mobiel internet ook niet. Maar goed, zoals ik al zei: "Toon externe gebruikersafbeelding?" uitzetten en je hebt er geen last meer van :)

(Daarnaast domeinen als Lycos en Photobucket e.d. aan je Adblocker toevoegen, en je hebt een stuk minder rotzooi en onnodige vertraging...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan