M´n 1e R1-ervaring

Twijfelaar2003

Die hard MF'er
27 apr 2003
333
0
Zoetermeer
Heb ff zin om een Topic te openen.

Gisteravond voor het eerst op een R1 (model 2000) gereden.

Txrxng wat loopt dat hard. Heb aardig wat verschillende brommers gereden maar zo´n R1 is als een wilde stier. Wat mij betreft duidelijk een motor waar je echt lang op moet rijden / oefenen wil je eruit kunnen halen wat erin zit.

:)
Vermogen
Stijfheid
Doseerbaarheid
Stabiliteit

;(
Remmen
Vertrouwen
Bochtgedrag (maar dat is wennen)
Geluid (std. demper)

Indien ik ´m vergelijk met m´n ZX6R-2003 dan is de Kawa veel meer "Foolproof" en heeft een veel hogere funfactor.

M´n mening over de R1 zal wel erg gekleurd zijn door de ZX6R. Wel overduidelijk veel meer een motor voor de lange afstand die R1 t.o.v. ZX6R.
 
;(
Remmen
Vertrouwen
Bochtgedrag (maar dat is wennen)


M´n mening over de R1 zal wel erg gekleurd zijn door de ZX6R. Wel overduidelijk veel meer een motor voor de lange afstand die R1 t.o.v. ZX6R.

Hoezo geen goede remmen op een R1? Nix over te klagen hoor.

En of een R1 geschikt is voor de lange afstanden? Hmm, ik weet niet, je vangt behoorlijk wat wind op zo'n fiets. Ik ga meer voor het op de locale stukjes "spelen". :+
 
Op donderdag 18 september 2003 12:54 schreef R1Phrankey het volgende:Hoezo geen goede remmen op een R1? Nix over te klagen hoor.

Vergeleken met een ZX-6R zijn ze wel minder denk ik...
 
Vergeleken met een ZX-6R zijn ze wel minder denk ik...

Ik heb geen ZX-6 ervaring, maar na een proefritje van Haga-San op mijn R1, was het eerste wat hij zei dat de remmen heel goed zijn vergeleken met zijn gixxer 750.
Ik heb alleen stalen remleidingen gemonteerd, dus niet geheel standaard.

Vraag Maximum maar eens of de R1 remmen niet goed zijn O-)
 
Ik heb geen ZX-6 ervaring, maar na een proefritje van Haga-San op mijn R1, was het eerste wat hij zei dat de remmen heel goed zijn vergeleken met zijn gixxer 750.
Ik heb alleen stalen remleidingen gemonteerd, dus niet geheel standaard.

Vraag Maximum maar eens of de R1 remmen niet goed zijn O-)

Ik heb eens iemand op mijn ZXR750 én mijn ZX-9R laten rijden, die ook zelf een Gixxer 750 had. Zijn commentaar: 'Ik wist niet dat er zulke remmen bestonden.'

Toen ik op zijn GSXR750 ging rijden lag ik bij de eerste bocht bijna meteen in de berm...dat ding remde niet.

Conclusie: Gixxer remmen zijn inderdaad niet best.

edit: Dit is niets persoonlijks, alle Gixxer-fans hoeven nu natuurlijk niet meteen te reageren dat ze wél heel hard kunnen remmen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook stalen remleidingen op mijn GSX-R600 en nog steeds remt het niet fantastisch... je moet behoorlijk hard knijpen voordat er echt wat gaat gebeuren, dat vind ik persoonlijk niet echt fijn.
 
Ik heb hiervoor een zx6r gehad maar die vond ik toch wel beter geschikt voor lange afstanden.
En wat de remmen betreft, de R1 remt beter.
 
Op donderdag 18 september 2003 13:13 schreef JohnZX-9R het volgende:'

Toen ik op zijn GSXR750 ging rijden lag ik bij de eerste bocht bijna meteen in de berm...dat ding remde niet.

Conclusie: Gixxer remmen zijn inderdaad niet best.
het kan zijn dat jouw remmen eerder en feller aangrijpen dan die van een suuz
ze kunnen zeker ook hard remmen alleen is het gevoel anders waar je aan moet wennen (net als elke motor die je niet kent)
 
Ik heb eens iemand op mijn ZXR750 én mijn ZX-9R laten rijden, die ook zelf een Gixxer 750 had. Zijn commentaar: 'Ik wist niet dat er zulke remmen bestonden.'

Toen ik op zijn GSXR750 ging rijden lag ik bij de eerste bocht bijna meteen in de berm...dat ding remde niet.

Conclusie: Gixxer remmen zijn inderdaad niet best.

edit: Dit is niets persoonlijks, alle Gixxer-fans hoeven nu natuurlijk niet meteen te reageren dat ze wél heel hard kunnen remmen.
Als je op een blade 2003 hebt gereden weet je pas wat goede remmen zijn :} dit is niet te vergelijken met een r1 uit 2000 en natuurlijk al helemaal niet met een gixxer, ik heb op alle 3 gereden, dit staat trouwens ook in diverse tests.
 
nou,
het enige waar ik het me eens kan zijn is dat het geluid van de standaard demper niks is,maar dat is zo verholpen.Ik heb proef gereden op de nieuwe zx-6 en het enige wat ik beter vond was inderdaad het geluid(inlaat geluid vooral,leek wel een straaljager)Maar ja het is maar net waar je aan gewend bent natuurlijk
 
Als je op een blade 2003 hebt gereden weet je pas wat goede remmen zijn :} dit is niet te vergelijken met een r1 uit 2000 en natuurlijk al helemaal niet met een gixxer, ik heb op alle 3 gereden, dit staat trouwens ook in diverse tests.



Heb je betere remmen, is de rest weer niets aan. :X
 
Dan zal dat mindere remmen wel aan de R1 liggen waar ik op reed.

Vond het ook al vreemd omdat een R1 volgens mij juist bekend staat om goeie remmen.

ZX6R-2003 remt toch beter dan alles waar ik op gereden heb. Alsof je een anker uitgooit.
 
Gixxer remmen sucken standaard inderdaad zwaar, maar ook die ZX6R 2003 waar ik laatst op heb gereden was niet geweldig vond ik, blijkbaar niet goed ingeremd, was een erg nieuwe. :? De CBR600RR remde wel als een beest. :}
 
Uhhmz....op de ring rem ik veel mensen eruit...zij hebben hogere bochtensnelheid, kennen de baan beter, maar ik rem harder....En ik kan dat ding met 150+ op zn voorwiel zetten...dus over mn remmen nix te klagen...
 
Dan zal dat mindere remmen wel aan de R1 liggen waar ik op reed.

Vond het ook al vreemd omdat een R1 volgens mij juist bekend staat om goeie remmen.

ZX6R-2003 remt toch beter dan alles waar ik op gereden heb. Alsof je een anker uitgooit.
R1 remt standaard al goed, maar als je er ook nog stalen remleidinkjes oplegt en je vervangt de blokken door een paar zachte exemplaren :P :P

En wat betreft lange afstanden...vorig jaar 1100 km in 11 uur...en nog zo fris als een hoentje thuiskomen *D
 
De ZX636 2003 remt met de orginelen blokken beter dan dan een standaard geprepareede R1.
4 1/2 jaar op een R1 gereden en sinds dit jaar met een ZX636 2003 model,heb er dus wel wat ervaring mee opgedaan. *D
Maar de R1 remt heel goed,maar de ZX636 beter ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan