M\'n belevenissen in motorenland

Op zaterdag 01 december 2001 19:09 schreef poohbeer het volgende:
(...)waarmee ik zelfstandig de baan op mocht van maandagochtend 06 uur tot vrijdagavond 22 uur.
(...)
(en ik heb nog steeds een voorlopig rijbewijs om\'t te bewijzen :)

Hmmm, is niet helemaal waar hoor. Het verbod geldt enkel voor de weekendnachten, dus tussen 6 en 22 mag je in het weekeinde gerust rijden.

Gelukkig heb ik woensdag ll. dat blauw papiertje kunnen ruilen tegen zo\'n roos (+25kW :) ) dus ik kan het niet meer bewijzen ;)

mijn eerste post ook trouwens :)
 
Ach, ik moet gewoon zo snel mogelijk een eigen motor hebben en dan kan ik oefenen, oefenen, oefenen (als er geen ijs ligt ten minste).

En dan kom ik voor Pooh z\'n deur wat wheelies doen :+ .
 
Hmmm, is niet helemaal waar hoor. Het verbod geldt enkel voor de weekendnachten, dus tussen 6 en 22 mag je in het weekeinde gerust rijden.

Euhhm... niet helemaal waar? Lees effe opnieuw kerel, je zegt 100% hetzelfde als ik :)

Ook Belg trouwens? Vanwaar ergens? Altijd leuk om een Belg tegen te komen tss al die dutchies hier :)

Post nr. 3163 :+


edit: kut, ik lees het zelf effe opnieuw en je hebt gelijk natuurlijk.
Is enkel sweekends en op feestdagen en de vooravond hiervan van 22 tot 06 dat je niet mag rijden met voorlopig rijbewijs.
 
Laatst bewerkt:
Op zondag 02 december 2001 02:21 schreef poohbeer het volgende:(...)
Ook Belg trouwens? Vanwaar ergens? Altijd leuk om een Belg tegen te komen tss al die dutchies hier :)

Post nr. 3163 :+


edit: kut, (waarin ie z\'n voorlopig rijbewijs zelf nog eens leest en me verder gewoon gelijk geeft }) )

Mwoa, op m\'n paspoort staat idd belg ja... Moest ik me daar nu echt naar gedragen was ik nu wel in een franstalig forum aan\'t posten ;)
Ik ben trouwens van de zuid-westelijke rand rond Brussel.

En ja Pooh, ik weet dat niemand je zal kunnen inhalen qua posts. Ben ook overgewaaid van GoT en zit hier toch al een maandje mee te lezen, dus ik weet wel ongeveer hoe het hier gaat ;)
 
JE weet me wonen! (ja toch?)
Denk wel aan de spelende kinderen! :)

Waar je precies woont, weet ik niet. Wel dat het ergens in de driehoek Miko - Markt - Carrefour moet zijn.

Ben je trouwens al eens bij Delta Motorsport (of zo) binnen geweest (tss. Miko en Markt) ? Ik heb daar m\'n winter- en zomerhandschoenen gekocht en nog een regenpak besteld (allemaal MQP, want is daar een dealer van) en waarschijnlijk binnenkort nog een tanktas. Dus die winkel bestáát Pooh en je kunt er ook motorfietsen bekijken. Dus hop ! :)
 
Delta motorsport.. is dat niet waar die scooters staan? })
Hehe, noujah, voorlopig toch niks te doen daar.. eerst auto, dan appje en dan motor :(
 
Ja, in de vitrine staan scooters (nieuw denk ik), maar binnen tweedehands motorfietsen.
 
Ja, in de vitrine staan scooters (nieuw denk ik), maar binnen tweedehands motorfietsen.
Da\'s dan toch die winkel van 4 meter breed ofzo?
Waar in hemelsnaam hebben ze die motoren dan verstopt als ze niet in de vitrine staan?
Veel keuze zal er ook niet zijn veronderstel\'k?

Noujah, ik was wel tevreden van O&O in Neerpelt.. en zo ver was het nu ook weer niet :)
 
Hmm, binnen is het nog ruimer dan je denkt hoor Pooh. Er staan daar toch zo\'n 20-tal tweedehands fietsen. Maar ik ga er vooral voor accessoires (handschoenen, regenpak, misschien tanktas en slot).

Komend weekend wordt heel belangrijk, want ik moet m\'n keuze gaan maken. Ik ga eens in Oostmalle kijken en in een winkel in Brussel. Hopelijk vind ik m\'n gading en dan maar een beslissing nemen de dagen daarop (komende week dus). Spannend.

Kawa ZZR 600 heeft het meeste kans, al vind ik een ZR7 ook niet mis.
 
Vandaag zoiets gezien uit \'99:
zzr1.jpg
(deze kleurencombinatie dus; past mooi bij m\'n rode helm).

Voor 235.000 frank of ongeveer 5900 euro. Zou piekfijn in orde zijn. En toen ik naar de garantie vroeg (normaal een 3-tal maanden voor tweedehandse fietsen) zei de verkoper spontaan dat hij er voor die fiets wel 6 van wou maken :) .

Probleem: de winkel ligt op een 80 - 90 km van m\'n woonplaats en om dan meteen zo\'n afstand te gaan afleggen met een motorfiets die ik totaal niet ken, schrikt me toch een beetje af. Als complete neofiet, brrr. Bovendien is de allereerste bocht die ik zal tegenkomen er van het soort waarbij ik vorige week gewoon ben omgevallen... Zou natuurlijk een mooie vertrouwenstest zijn om net die bocht nog eens te nemen en liefst foutloos.

Enfin, we zien wel. Morgen normaal gezien naar Oud-Turnhout voor een ZZR 600 uit 2000. :)
 
Laatst bewerkt:
Hehe, ben net terug van een bezoekje voor een donkergrijze/zwarte ZZR 600 uit 2000. Zag er goed uit, ondanks het stof dat er al op was gekomen wegens ettelijke maanden niet gebruikt.

Toch startte hij meteen op, terwijl het blok toch koud leek. Enfin, hij zag er goed uit en moet ten laatste vrijdag beslissen of ik hem neem.
 
Heb hem net betaald (hem/haar = zwarte Kawasaki ZZR 600 van 2000). Volgende week zou hij hier in de garage moeten staan :) .
 
Ben net m\'n voorlopig rijbewijs gaan halen. Da\'s een jaar geldig en binnen die tijdspanne moet ik m\'n praktisch examen slagen, anders kan ik helemaal opnieuw beginnen.

Nu nog de verzekering en m\'n nummerplaat in orde brengen (zal wel zeker anderhalve tot twee weken duren vermoed ik) en ik kan gaan :] (als het weer enigszins meezit).
 
Verzekering en nummerplaten KAN je op 1 dag regelen hoor. Heb ik ook zo gedaan, maar dan moet je wel zelf naar de DIV (dienst inverkeerstelling) gaan met de papieren van de verzekering. Dan krijg je je nummerplaat meteen mee.
 
Na 6 lessen kreeg ik een voorlopig rijbewijs (groenblauwig) waarmee ik zelfstandig de baan op mocht van maandagochtend 06 uur tot vrijdagavond 22 uur. Ben je ouder dan 24 dan geld dit weekend-verbod niet trouwens.
Daarna moet je als Belg binnen het jaar je roze papiertje behalen of je kan nog eens 6 uur les volgen.

(en ik heb nog steeds een voorlopig rijbewijs om\'t te bewijzen :)

dit hadden ze vroeger in Nederland ook, alleen dan mocht je in een straal van (ik geloof 40 Km) om je woonplaats rijden
zijn ze van afgestapt, lijkt me ook niet echt veilig
Aangezien je dan gaat rijden terwijl je het nog niet kunt...
lijkt me beter dat je lessen volgt
 
HOERA!

Sinds vanavond staat hij in onze garage ! :)

En m\'n eega heeft toegegeven dat het een mooie is. Ze is er zelfs eens op gaan zitten. Dat komt nog goed tussen die twee. Bovendien heeft ze hem liefdevol droog gewreven, want had even in de regen gestaan.

Rijden is nog niet voor meteen, want nog geen verzekering noch nummerplaat. Had nochtans vorige week contact genomen met 2 maatschappijen, maar hun offertes nog niet ontvangen. Misschien omdat het bij de Post drukker is deze tijd van het jaar.
 
HOERA!

Sinds vanavond staat hij in onze garage ! :)

En m\'n eega heeft toegegeven dat het een mooie is. Ze is er zelfs eens op gaan zitten. Dat komt nog goed tussen die twee.
Gelukkig :)
Dat was nog even een heikel puntje begreep ik toch :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan