M-Unit BMW R100RT geen vonk

Jarno05

Rookie
5 dec 2016
6
0
Groningen
Hallo medeweggebruikers,

een jaar geleden ben ik samen met mijn vader een project gestart; Een BMW R100RT ombouwen naar een cafe racer. Veel onderdelen aangeschaft waaronder de M-unit V2 van Motogadget. Geweldig apparaatje, maar ik loop helaas vast met het aansluiten van de ontsteking. Ik krijg geen vonk, ik verwacht dat ik iets verkeerd heb aangesloten..

Zie onderstaand schema zoals het nu aangesloten is. Wat gaat er fout? |(

Ik heb de AUX aangesloten op de ignitionbox en vanaf de ignitionbox naar de bobine. Nu zegt het bijgeleverd schema van de M-unit dat er ook een rechtstreekse AUX naar de bobine gaat, dit heb ik ook nog geprobeerd maar tevergeefs geen vonk..

Ik zal later nog een aantal foto's toevoegen ter verduidelijking

Wie kan mij helpen? :)
full
 
In je bedrading mis is de hall gever, het ding dat de vonk triggert. Het zwarte doosje is niets anders dan een vonkversterker, ontstekingsunit. De puls krijgt hij van de hallgever die voorop het blok zit. als je die nog nergens mee hebt genomen in je bedrading zal het nooit gaan werken. hoe weet de unit anders wanneer hij moet vonken ???

benno
 
Een bekend gezegde is: "Wie mooi wil zijn moet pijn lijden". Aan de hand van het originele bedradingsschema van de BMW en dat van die M-unit moet het toch niet al te moeilijk zijn.

Waar je goed op moet letten is dat de schakelaars van de zijstandaard, oliedruk en nulstand van de versnellingsbak naar massa sluiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan