m1800r/m1500r topic

Het is maar net hoe je het vraagt....

Ik vind het gewoon niet tof als je in een topic bedoeld voor een bepaalde type motorfiets deze gaat afkraken.
Tuurlijk mag je je mening geven, lig daar ook niet wakker van, maar het is net hoe je deze geeft.
Gelukkig verschillen de smaken...Maar daarom is ook dit topic opgestart zoals je in de beginpost kan lezen.

Hopelijk is deze discussie uit de wereld en kan de topic weer gebruikt worden waarvoor die bedoeld is.

En terug te komen op de vraag :+
Ja er zit wat plastic op. Sommige halen deze eraf met soms leuke resultaten.

Met vriendelijke groet
Dave


Zie mijn post van 14 oktober 19:49 :z
 
Laatst bewerkt:
@ murph No hard feelings.. :]

Ik heb een paar m1800r zonder plastic gezien op een amerikaanse forum, www.m109riders.com

Ik zal ze binnenkort wel opzoeken en hier plaatsen.
Ziet er gaaf uit vind ik zelf.
 
Ik had de site al eerder gecheckt, maar had geen zin om alles te doorspitten. Dus, ik kijk uit naar die foto's. Een m1500/m1800 is ook totaal niet aan mij besteed, maar ben altijd fan van verbouwingen.
 
Een paar voorbeelden die ik zo snel kon vinden... :9~



full
 
Laatst bewerkt:
De Temptation staat te koop.
Ik ken de eigenaar, dus bij interesse????
Staat in Duitsland.

Voor meer foto's, kijk maar eens op www.m1800r.de en dan klikken op galerij.
 
Er is al een hoop discussie geweest rond dit model...
Persoonlijk vind ik de M800 veel mooier (heb er zelf een) maar de verkoopcijfers van de M serie oude uitvoering vielen blijkbaar tegen.
Dan snap ik Meneer Suzuki, als de nieuwe M serie beter is ontvangen, dat je die lijn doortrekt.
Ik snap het niet...maar het zal wel zo zijn.
Het gaat er niet om dat ik die koplamp-unit afgrijselijk vind; verkoopcijfers zullen moeten laten zien of dit een eigentijdse aanpassing is of niet.
En die foto's laten zien dat als je hem een beetje aanpast er best een mooie fiets van te maken is.
De bedoeling van dit topic is niet om over smaak te twisten; dat begrijp ik.
De nieuwe M serie heeft in ieder geval een eigen smoelwerk en dat weet ik te waarderen.
 
@Danman Weet je ook wat zijn nieuwe project wordt???
De temptation bike is toch wel een fiets die je veel op fora's ziet.

Ben benieuwd.
 
Die M 1500 en 1800's zijn best mooie fietsen en komen zeker in aanmerking ter vervanging van mijn C1500.
De M's hebben een zeer goede rechtuit stabiliteit , remmen goed en hebben meer dan voldoende vermogen, dat is met de C versie nog al eens anders.

Wat ik vooral zielig vind zijn de reacties van diegenen die de M lelijk vinden maar tegelijkertijd de V-Rod het einde vinden, want de V rod zijn allesbehalve mooie fietsen of zeker niet de mooier dan de M's.
 
...dat bedoel ik...voor iedere motor bestaat er een publiek.
Is een opel astra mooi omdat er zo veel van rijden?......
Het siert juist een kleine groep die de karakter-eigenschappen van een bepaald model weten te waarderen.
En wat is mooi en wat is lelijk?
De groep die zich aangesproken voelt door de nieuwe M lijn zal zich misschien helemaal niet aangetrokken voelen tot bijvoorbeeld mijn M800. (oud model)
Er wordt voor een ander concept gekozen...met weer een andere doelgroep.
En misschien verkoopt dat concept wel veel beter.
Iedere suzuki M serie eigenaar wens ik heel veel plezier met dit nieuwe model.
Als ik nu moest kiezen zou ik eerder gaan voor de nieuwe Honda Shadow black spirit of, als ik de loterij win, de HD Fatboy 2010. Die passen in het concept waar ik op val....
Maar vooralsnog ben ik geheel tevreden met mijn M800!
Nogmaals...de nieuwe M lijn onderscheidt zich van de rest...en dat waardeer ik sowieso.
 
Wat ik vooral zielig vind zijn de reacties van diegenen die de M lelijk vinden maar tegelijkertijd de V-Rod het einde vinden, want de V rod zijn allesbehalve mooie fietsen of zeker niet de mooier dan de M's.


Hoe zielig ben jij zelf met het maken van deze opmerking?

Je doet precies hetzelfde als wat je die 'zieligerds' verwijt, alleen andersom.
 
@Danman Weet je ook wat zijn nieuwe project wordt???
De temptation bike is toch wel een fiets die je veel op fora's ziet.

Ben benieuwd.

Zijn vrouw wil weer achterop kunnen zitten, maar dan ook nog met veel comfort.
Hij denkt erover om een originele M1800 te kopen, maar misschien wel wat anders.
Eerst deze verkopen en dat valt echt niet mee.
Er is voor zoveel geld aan verbouwd... dan moet je echt een liefhebber vinden met geld.
 
Nou heel veel plezier ermee!!!
Hoop dat je er net zoveel van geniet als ik doe, dan zit het wel goed!
In welke regio zit je ongeveer, misschien kom ik je nog eens tegen.

Oh ja, in mei komt er zeer waarschijnlijk een M1800 meeting, waar zo'n 40-60 1800's op af komen, veelal Duitsers, maar ik zal het wel laten weten.
Regio Veluwe zal dat zich afspelen, maar we moeten eerst de organisatie op order hebben, voordat er meer details worden gemeld.
 
Voor de 1800 bezitters onder ons.
Ik heb veel contact met de 2 Duitse 1800 forums, die organiseren veel tourtochten etc.
3 t/m 6 juni is er een jaarlijkse meeting in Harburg Duitsland, intentie is om hier over de 100 stuks 1800's aanwezig te krijgen.
Een fantastische omgeving om een lang weekend met de motor te verblijven.
Voor meer informatie zie:
3 - 6 Juni 2010
auf der Burg Harburg
Burgstraße 1, 86655 Harburg

Helaas in duits, hierbij een link naar een powerpoint presentatie, speciaal gemaakt voor deze meeting:
http://www.spontanmarkt.de/Emotion2010.htm

Tevens wat extra info over de omgeving:
Gemeinnützige Fürst zu Oettingen-Wallerstein Kulturstiftung – Eine weitere WordPress Website
http://www.myheimat.de/donauwoerth/beitr...05/die-harburg/
Burgenseite: Burg Harburg


Daarnaast heb ik het voornemen om in het weekend van 14-15 mei voor onze Duitse vrienden + iedereen die hier ook een 1800 rijden, een meeting te organiseren. Uiteraard met een grote mooie tourtocht, in de veluwe zoals het er naar uit ziet.
Ik zal in dit topic meer info plaatsen als het wat concreter wordt.

Groeten, Danman
 
Heb een M1800R Limited Edition,ben er errug tevreden mee,rijdt super,had hiervoor een VL1500LC,deze 1800 is zwaarder,ondanks hoge gewicht en dikke achterband stuurt ie zeer goed,ook in de Eifel,lekker veel vermogen en koppel,ik vind het een top machine.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan