M2 beveiliging

Ik zit ook bij de KNMV. En net mijn nieuwe 1290 Adventure opgehaald. Inderdaad een M2 klasse alarm. Alleen wordt het certificaat niet uitgegeven zodat deze dingen niet verkrijgbaar zijn... Al naar andere verzekeringen gekeken, maar helaas zijn die allen een heel stuk duurder. Gev alletje noclaim bescherming maar door een claim weinig schadevrije jaren ...
De verzekeringsman kijkt of er een mogelijkheid is om een ander alarm (KTM?) ook voldoende is.
 
Switchen dus, bv Unive :t (Maar er zijn vast anderen ook)

Geen alarm eis (maar dan ook geen korting van 10% op de premie met een alarm)
Mijn Energica zit boven de 30k zelfs, maar zonder alarm.

Is ook een echt probleem omdat de Energica geen 12V heeft wanner deze uitstaat.
Die ontbrekende 12v kan je toch prima ondervangen door het alarm uit te rusten met een eigen batterij?
Opladen via de laadstekker en tijdens het rijden.
 
Die ontbrekende 12v kan je toch prima ondervangen door het alarm uit te rusten met een eigen batterij?
Opladen via de laadstekker en tijdens het rijden.
Dat kan inderdaad, zeker met de huidige generatie powerbanks die er zijn.
Maar ik zelf ben sowieso geen fan van een alarm. Het is iig een oplossing voor iemand die het echt wil op een Energica.
 
Ik zit ook bij de KNMV. En net mijn nieuwe 1290 Adventure opgehaald. Inderdaad een M2 klasse alarm. Alleen wordt het certificaat niet uitgegeven zodat deze dingen niet verkrijgbaar zijn... Al naar andere verzekeringen gekeken, maar helaas zijn die allen een heel stuk duurder. Gev alletje noclaim bescherming maar door een claim weinig schadevrije jaren ...
De verzekeringsman kijkt of er een mogelijkheid is om een ander alarm (KTM?) ook voldoende is.
Ik heb ook een 1290 adv. En ook een KTM alarm.
Via de dealer een document van de importeur gekregen dat dit alarm aan de eisen van M2 voldoet.
Dit is geaccepteerd door de knmv.
 
Terug
Bovenaan Onderaan