M5 stuurgewichten / stuurdoppen

Clank

MF veter aan
25 okt 2016
8.564
6.729
Helmond
Allen,

Voor mijn Zephyr ben ik nog op zoek naar stuurgewichten, maar het lijkt onmogelijk te zijn om gewoon te zoeken op de bovenstaande zoektermen. Er moet M5 schroefdraad in zitten, dat gaat in het stuur van de Zephyr.
Heeft iemand nog iets liggen? Of heeft iemand zin om iets te draaien van aluminium?
 
Wijs dan even aan welke M5 draad hebben ;)

Maar hoe moet ik me dat M5 schroefdraad voorstellen trouwens? Meestal druk je de bout er gewoon door
Zoiets
 

Bijlagen

  • 20220125_191052.jpg
    20220125_191052.jpg
    160 KB · Weergaven: 20
Mijn triumph street triple R uit 2011 had ook m5 schroefdraad in het stuur, misschien kan je daar mooie voor vinden
 
Je kunt natuurlijk ook andersom redeneren en er een m6 draadtap in jagen.
Dat is wel iets meer werk en een grote kans dat het mis gaat als je weinig ervaring hebt met tappen.
Boutje vervangen kan iedereen. :)
 
Snap ik, maar aan de hand van clank zijn foto denk ik dat het kleine uitsteeksel net niet in het stuur valt.
Dat was mij niet echt duidelijk.
De ene streep gaat niet over de verdunning.
Maar dat is een kwestie van interpretatie.
Dan moet je inderdaad ook nog even zagen.
;) :t
 
Je kunt natuurlijk ook andersom redeneren en er een m6 draadtap in jagen.
Stuur is van staal. En nou kan ik best aardig tappen, maar het risico dat het vast komt te zitten neem ik liever even niet. Ook deels omdat mijn tappen niet van ideale kwaliteit zijn.

Dat bedoel ik, krijg je weer een inbusje die niet lekker in het midden zit enzo..


Ik ga voor nu wel even de verschillende motorslopen hier in de buurt af. Zal vast iemand wel wat hebben liggen. Toch bedankt allen voor hetmeedenken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan