M6 Binnenzeskantboutjes gezocht! (met karteling op kop)

RenaatXS

Die hard MF'er
Hello,

ik ben voor m'n pa op zoek naar inbusboutjes met deze schuine karteling op de kop:
5ph5ap.jpg


Je zou hem, zijn Ducati en mij een groot plezier doen als je kan zeggen waar deze boutjes te vinden zijn. M6 hebben we het meest nodig, maar M8 en M10 zijn ook welkom want het ziet er wel lekker fancy uit, deze inbusjes. Liefst gegalvaniseerd, RVS inox mag natuurlijk ook.

Alvast bedankt!


(Dit heb ik ook gepost in het gezocht topic, maar ik denk dat ik hier misschien bij een juister publiek zit voor deze vraag)
 
Zo op het plaatje lijkt het wel torx ipv imbus, in elk geval is die karteling aan de bovenkant niet op elke hoek vd straat te krijgen -O-

Is het niet origineel ducati? en dus bij de dealer te bestellen (voor teveel geld)
 
Zo op het plaatje lijkt het wel torx ipv imbus, in elk geval is die karteling aan de bovenkant niet op elke hoek vd straat te krijgen -O-

Is het niet origineel ducati? en dus bij de dealer te bestellen (voor teveel geld)
Het is geen torx, daar ben ik zeker van. Het gaat dan ook om boutjes uit 1979...
Je ziet wel vaker inbusjes met rechte karteling, dat wel. Vooral op Japanse moto's zit dit veel. Ik hoopte ergens aan een DIN nummer te raken voor dit soort inbusjes. Net zoals DIN912 voor standaard inbusjes en DIN6912 voor inbusjes met lage kop...
 
Het is geen torx, daar ben ik zeker van. Het gaat dan ook om boutjes uit 1979...
Je ziet wel vaker inbusjes met rechte karteling, dat wel. Vooral op Japanse moto's zit dit veel. Ik hoopte ergens aan een DIN nummer te raken voor dit soort inbusjes. Net zoals DIN912 voor standaard inbusjes en DIN6912 voor inbusjes met lage kop...
Het zal wel IIN zijn.. (Italian Industry Norm) :)
 
Volgens mij zijn dit fabrieksboutje van het een of ander. De kartels hebben nl. een functie: Bij machinale assemblage past er een plastic dop omheen die op perslucht alles "handvast" draait op zeer hoog tempo. Omdat de kartels een richting hebben draait de plastic dop zichzelf naar boven toe los zodra de bout klem loopt. Daarna wordt met het binnenprofiel en passende sleutel alles definitief aangedraaid.

Ook ik heb twijfels of het wel inbus is overigens.
 
Twijfelen of het al dan niet een inbus/torx is niet nodig...
M'n kop eraf als Renaat het verschil tussen die 2 niet zou kennen.

On topic voor de inbusjes: vanavond eens vragen aan vader :Y Misschien weet hij meer...
 
Terug
Bovenaan Onderaan