Maak ik weer mee..

Dan heb ik ook nog een leuk Joe Bar verhaal.

Vorig jaar (vrijdag 13 juli om precies te zijn). Met 3 motoren op de terugweg van een circuitdag op Zolder. Op de N265 tussen Son en Breugel en Veghel ging het gas er nog even goed op.

De volgende dag kom ik iemand tegen die toevallig wist dat ik een circuitdag had gedaan. Zegt ie tegen me: "Wat ik gisteren meemaakte toen ik naar E'hoven reed." Ik natuurlijk benieuwd. "Nou," begint hij, "Ik kom daar toch een paar motoren tegen. Ze dachten volgens mij dat ze nog op een circuit waren, de nummers zaten er nog op en volgens mij gingen ze dik over de 200 kph (red: was ca 200). Waren jullie dat toevallig?"
Ik vroeg hem wat voor motoren het waren. Dat had hij zo snel niet kunnen zien, de kleur had hij eigenlijk ook niet kunnen zien. Heb toen maar verteld dat er nog een paar man meer bij ons uit buurt op die circuitdag waren. Gelukkig heeft hij niet zoveel verstand van motoren. In een dorp wordt namelijk nogal veel geluld en geroddeld.
LOL :)

Maarreh, wat had het uitgemaakt als je had toegegeven dat jullie het wel waren? :?
 
Kom jij nooit eens een ZX12R tegen? 8-)
Ik heb een videoband van Fast Bikes :} testen ze de CBR1100, ZX12R en de GSXR1300. :}
Na een paar minuten zie je de CBR1100 dus niet meer, helaas die redde het niet tegen die twee anderen.
Wil alleen maar zeggen er is altijd baas boven baas. :)
Crawl

Weetje wat ik me af vraag, zou die fiets van NitroMaX sneller zijn? :? Just wondering.
 
Zo heb ik zelf laatst nog gespeeld met een splinternieuwe Fazer 1000 :+ .

Wij voor het verkeerslicht om rechtsaf de mooie lange oprit voor de snelweg op te draaien (in Best richting Eindhoven). In de bocht reed ik hem dus helemaal zoek, maar toen we daarna uitaccelereerde de snelweg op gaf die gozer een peut gas en was ik dus helemaal nergens meer. Mooi geluidje trouwens een Fazer 1000 die je vol voorbij vliegt ...

Daarna samen weer voor de verkeerslichten en even

Bleef je ook niet een beetje in de buurt?
Ik dacht dat een beetje 600 dit toch wel bijhoudt (in iig tot de 200).

En van een 400 winnen is ook niet echt een kunst natuurlijk met zo'n 1100 (mijn broer wil ook 1, moet hem maar ff aansporen :) ).
 
Kom jij nooit eens een ZX12R tegen? 8-)
Ik heb een videoband van Fast Bikes :} testen ze de CBR1100, ZX12R en de GSXR1300. :}
Na een paar minuten zie je de CBR1100 dus niet meer, helaas die redde het niet tegen die twee anderen.
Wil alleen maar zeggen er is altijd baas boven baas. :)
Crawl
ZX12R........leuk bikie....is wel wat voor mij.....ben een beetje aan het piekeren hier over...pluk hem dan wat kaal......en lekker knallen/sturen tegen die lichtgewichtsfietje's........sorry....hoor....r1 collega's.......next year......
 
ff over die zx12r, is zo ongeveer mn droomotor, maar eh...hoe zit t met de snelheid van dit beessie?
Probeer hem ergens...er zijn er wel een aantal te koop hier en daar........maarre hij loopt heel hard ;) ,ik vind hem indrukwekkend...net als veel andere van dat soort beessie's trouwens maarre deze voelt machtig aan....had ik ook op mijn oude zx9(1994type)...enne die bladetje's toen kwamen er niet langs *D
 
Laatst bewerkt:
inderdaad ik ben met jullie eens dat een zx12r en een busa sneller zijn...aangezien ik die jammer genoeg nog niet ben tegen gekomen...heb ik het nog niet aan den lijve mogen ondervinden...

ik twijfel er niet aan dat de zx12r veel harder gaat..die heeft 18 pk meer...en dat merk je gewoon... :)

het enige wat mij een kick gaf is dat mensen het niet verwachten.... normaal zie je blackbird rijders wat rustiger rijden...

en dan in eens.....KNAAALLLL....

ennuh...een R6 op de weg...houd me niet bij...sorry dudez...op het circuit zal het heel anders zijn absoluut! :)
 
inderdaad, over het algemeen rijden we wat rustiger.......

Vrijdag reed ik samen met een zilvergrijze BB een kilometer of 3 door de file, en toen we eindelijk het ongeluk op de A1 voorbij waren ...............

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik toch erg weinig boven de 170 kom (ivm met erg hoge boetes en rijbewijsprobleempjes....)

Toch wel lekker hè om dat gas open te trekken, zelf als je al over de 100 rijdt, dan nog gaat ieeeeeeeee :j
 
Bleef je ook niet een beetje in de buurt?
Ik dacht dat een beetje 600 dit toch wel bijhoudt (in iig tot de 200).

En van een 400 winnen is ook niet echt een kunst natuurlijk met zo'n 1100 (mijn broer wil ook 1, moet hem maar ff aansporen :) ).

Denk dat dat tegenvalt. Bij PB hadden ze een vergelijkingstest tussen een R1 en een Fazer 1000. Op de openbare weg bleek de Fazer sneller te zijn:

* Betere handelbaarheid in kort bochtenwerk
* Meer overzicht (met name in verkeer) door rechte zitpositie
* Bruikbaarder middengebied

De R1 liep alleen in als het lang en hard rechtdoor ging en bij erg snelle bochten (>100 mph). Als je met een R1 een Fazer 1000 al niet bijhoudt, dan wordt het met een 600 erg moeilijk.
 
inderdaad ik ben met jullie eens dat een zx12r en een busa sneller zijn...aangezien ik die jammer genoeg nog niet ben tegen gekomen...heb ik het nog niet aan den lijve mogen ondervinden...

ik twijfel er niet aan dat de zx12r veel harder gaat..die heeft 18 pk meer...en dat merk je gewoon... :)

het enige wat mij een kick gaf is dat mensen het niet verwachten.... normaal zie je blackbird rijders wat rustiger rijden...

en dan in eens.....KNAAALLLL....

ennuh...een R6 op de weg...houd me niet bij...sorry dudez...op het circuit zal het heel anders zijn absoluut! :)

Ik vond ze wel mooi die Blackbirds en dacht dit wel de top van Honda was.

Maar ik zocht ff de cijfers. 224 kg en 152 pk. Viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. Of is dat een typfoutje in m'n Motor73?

De nieuwe R1 heeft ook 152 pk en is 174 kilo. GSX-R1000 160 pk met 170 kilo. En zo zijn er nog wel wat types die zeker qua gewichtsverhouding meer hebben.

Nou zijn er meer belangrijke dingen natuurlijk (koppel en zo)...
 
Denk dat dat tegenvalt. Bij PB hadden ze een vergelijkingstest tussen een R1 en een Fazer 1000. Op de openbare weg bleek de Fazer sneller te zijn:

* Betere handelbaarheid in kort bochtenwerk
* Meer overzicht (met name in verkeer) door rechte zitpositie
* Bruikbaarder middengebied

De R1 liep alleen in als het lang en hard rechtdoor ging en bij erg snelle bochten (>100 mph). Als je met een R1 een Fazer 1000 al niet bijhoudt, dan wordt het met een 600 erg moeilijk.

Fazer rules! })
 
Ik vond ze wel mooi die Blackbirds en dacht dit wel de top van Honda was.

Maar ik zocht ff de cijfers. 224 kg en 152 pk. Viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. Of is dat een typfoutje in m'n Motor73?

De nieuwe R1 heeft ook 152 pk en is 174 kilo. GSX-R1000 160 pk met 170 kilo. En zo zijn er nog wel wat types die zeker qua gewichtsverhouding meer hebben.

Nou zijn er meer belangrijke dingen natuurlijk (koppel en zo)...
Volgens mij heeft een Blackbird 164 PK en geen 152 plus een hoger koppel dan de R1.
 
Ik vond ze wel mooi die Blackbirds en dacht dit wel de top van Honda was.

Maar ik zocht ff de cijfers. 224 kg en 152 pk. Viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. Of is dat een typfoutje in m'n Motor73?

De nieuwe R1 heeft ook 152 pk en is 174 kilo. GSX-R1000 160 pk met 170 kilo. En zo zijn er nog wel wat types die zeker qua gewichtsverhouding meer hebben.

Nou zijn er meer belangrijke dingen natuurlijk (koppel en zo)...

http://www.motorbikes.be/models.asp?id=2432
Voor de honde cbr1100xx super blackbird
Power (Hp/rpm): 152 / 9500
Torque (Nm/rpm): 119 / 7250
Dry weight (kg): 223

Voor de R1 wordt dat:
Power (Hp/rpm): 152 / 10500
Torque (Nm/rpm): 104,9 / 8500
Dry weight (kg): 174

Voor de gsx-r1000:
Power (Hp/rpm): 160,5 / 10800
Torque (Nm/rpm): 110 / 8400
Dry weight (kg): 170

Nog effe de 2 andere klepers:

Kawa zx-12r:
Power (Hp/rpm): 178 / 10500
Torque (Nm/rpm): 134 / 7500
Dry weight (kg): 213

Soes gsx1300r hayabusa:
Power (Hp/rpm): 175 / 9800
Torque (Nm/rpm): 140 / 7000
Dry weight (kg): 215

Newtonmetertjes loopt de R1 toch zo'n 15% achter op die blackbird. De suzuki zit dan wel weer erg dicht in de buurt.
Maar op de nieuwste rechtdoormachines lopen ze weer netjes achter hoor :)
 
Laatst bewerkt:
De nieuwe ZX12-R (model 2002) heeft 190PK dus het koppel zal ook wel weer meer zijn..
+hij is weer wat lichter en heeft mooiere kuipen.
 
ZX12R........leuk bikie....is wel wat voor mij.....ben een beetje aan het piekeren hier over...pluk hem dan wat kaal......en lekker knallen/sturen tegen die lichtgewichtsfietje's........sorry....hoor....r1 collega's.......next year......
Yellow, doe dat nou niet. Dat sturen gaat je des te beter af met je R1 :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
http://www.motorbikes.be/models.asp?id=2432
Voor de honde cbr1100xx super blackbird
Power (Hp/rpm): 152 / 9500
Torque (Nm/rpm): 119 / 7250
Dry weight (kg): 223

Voor de R1 wordt dat:
Power (Hp/rpm): 152 / 10500
Torque (Nm/rpm): 104,9 / 8500
Dry weight (kg): 174

Voor de gsx-r1000:
Power (Hp/rpm): 160,5 / 10800
Torque (Nm/rpm): 110 / 8400
Dry weight (kg): 170

Nog effe de 2 andere klepers:

Kawa zx-12r:
Power (Hp/rpm): 178 / 10500
Torque (Nm/rpm): 134 / 7500
Dry weight (kg): 213

Soes gsx1300r hayabusa:
Power (Hp/rpm): 175 / 9800
Torque (Nm/rpm): 140 / 7000
Dry weight (kg): 215

Newtonmetertjes loopt de R1 toch zo'n 15% achter op die blackbird. De suzuki zit dan wel weer erg dicht in de buurt.
Maar op de nieuwste rechtdoormachines lopen ze weer netjes achter hoor :)
Dat koppel van de R1 valt me een beetje tegen, eerlijk gezegd (niet gaan schelden!). Daar zit ik niet ver onder en nog bij 6000 toeren ook. Nou ben ik natuurlijk wel 60 kg zwaarder en ik heb ook echt niet het idee jullie bij te kunnen houden })
 
Heb ooit op een ZX12 model 2001 320 op de teller gereden.

In Duitsland hoor, in Belgie zou ik dit niet durven ;)
 
Yellow, doe dat nou niet. Dat sturen gaat je des te beter af met je R1 :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
Reddgixxxxxxxx,ik weet 100% zeker dat ik op de openbare weg net zo hard een bocht instuurt/uitstuurt... met een ZX12 als met mijn R1.Ik durf het wel aan tegen die lichtvoettige buikschuivers......als u :z .Het gaat allemaal om het gevoel en die ZX12 geeft wat dat betreft een heleboel HEERLIJKE gevoelens bij een mens als mij.(mijn R1 ook hoor maar anders)
Alleen op een circuitdagje zal ik het moeten afleggen per ronde..t.o.v de concurrentie welteverstaan.
Trouwens Reddgixx......het zal nog wel even duren want ik wil dan het 2002 type....snappie,ooohhhhh al die pk's dat houd mij jong.Ik denk met een goede 4in1 in combinatie met een powercommander dat je makkelijk boven de 200 pk uitkomt....snabbel snabbel :]
 
Specs Blackbird.......
Dus gewoon 164 PK.

Engine
Liquid-cooled 4-stroke 16 valve DOHC inline 4

Bore x Stroke
79 x 58mm

Displacement
1,137cc

Compression ratio
11:1

Carbs
42mm slanted flat-slide CV x 4 / (fuel injection)'

Max. Power
164PS/10,000rpm

Max. Torque
12.7kg-m/7,250rpm

Ignition
Computer-controlled digital transistorised with electronic advance

Starter
Electric

Transmission
6-speed

Final Drive
'O'-ring sealed chain

Dimensions
2,160x720x1,170mm (LxWxH)

Wheelbase
1,490mm

Seat Height
810mm

Ground Clearance
130mm

Fuel Capacity
22 litres / ( 24 liter)

Wheels
Hollow-section triple-spoke cast

Tyres Front
Bridgestone BT 57 - 120/70 ZR17 Radial

Rear
Bridgestone BT 57 - 180/55 ZR17 Radial

Suspension Front
43mm Cartridge-type fork, 120mm travel

Rear
Pro-link with gas-charged damper, rebound adjustable 120mm travel

Brakes Front
310mm dual disks with "dual combined" three-piston calipers

Rear
256mm single disk with three-piston caliper

Dry weight
223kg



http://www.motorbikes.be/models.asp?id=2432
Voor de honde cbr1100xx super blackbird
Power (Hp/rpm): 152 / 9500
Torque (Nm/rpm): 119 / 7250
Dry weight (kg): 223

Voor de R1 wordt dat:
Power (Hp/rpm): 152 / 10500
Torque (Nm/rpm): 104,9 / 8500
Dry weight (kg): 174

Voor de gsx-r1000:
Power (Hp/rpm): 160,5 / 10800
Torque (Nm/rpm): 110 / 8400
Dry weight (kg): 170

Nog effe de 2 andere klepers:

Kawa zx-12r:
Power (Hp/rpm): 178 / 10500
Torque (Nm/rpm): 134 / 7500
Dry weight (kg): 213

Soes gsx1300r hayabusa:
Power (Hp/rpm): 175 / 9800
Torque (Nm/rpm): 140 / 7000
Dry weight (kg): 215

Newtonmetertjes loopt de R1 toch zo'n 15% achter op die blackbird. De suzuki zit dan wel weer erg dicht in de buurt.
Maar op de nieuwste rechtdoormachines lopen ze weer netjes achter hoor :)
 
in de praktijk...

ik trek harder op dan:
- mart1n :)
- unstable :)
- maximum (die heeft zoveel pk dat ie niet op de weg ken houen) :)

de enige die sneller is(pist me net voorbij) is dhr redbull man... *D
en waarschijnlijk dus ook porky...want die is sneller als redbull man.:S

dus ik vindt dat ik het niet slecht doe met mijn standaard BB... :)

de ervaring leert dat een R1 VEEL platter door de bocht kan (getest op knooppunt DIJL met unstable)
dus daar geef ik absoluut toe :)
 
alle blackbird nieuwer dan het 2000 model hebben maar 152 pk.

alle modellen onder het 2001 model hebben 164 pk.

http://www.motorbikes.be/models.asp?id=2432
Voor de honde cbr1100xx super blackbird
Power (Hp/rpm): 152 / 9500
Torque (Nm/rpm): 119 / 7250
Dry weight (kg): 223

Voor de R1 wordt dat:
Power (Hp/rpm): 152 / 10500
Torque (Nm/rpm): 104,9 / 8500
Dry weight (kg): 174

Voor de gsx-r1000:
Power (Hp/rpm): 160,5 / 10800
Torque (Nm/rpm): 110 / 8400
Dry weight (kg): 170

Nog effe de 2 andere klepers:

Kawa zx-12r:
Power (Hp/rpm): 178 / 10500
Torque (Nm/rpm): 134 / 7500
Dry weight (kg): 213

Soes gsx1300r hayabusa:
Power (Hp/rpm): 175 / 9800
Torque (Nm/rpm): 140 / 7000
Dry weight (kg): 215

Newtonmetertjes loopt de R1 toch zo'n 15% achter op die blackbird. De suzuki zit dan wel weer erg dicht in de buurt.
Maar op de nieuwste rechtdoormachines lopen ze weer netjes achter hoor :)
 
in de praktijk...

ik trek harder op dan:
- mar1tin :)
- unstable :)
- maximum (die heeft zoveel pk dat ie niet op de weg ken houen) :)

de enige die sneller is(pist me net voorbij) is dhr redbull man... *D
en waarschijnlijk dus ook porky...want die is sneller als redbull man.:S

dus ik vindt dat ik het niet slecht doe met mijn standaard BB... :)

de ervaring leert dat een R1 VEEL platter door de bocht kan (getest op knooppunt DIJL met unstable)
dus daar geef ik absoluut toe :)

Is ook niet zo gek hoor, 'k rij nu met "lange gearing" ! :}
Komt m'n voorwiel tenminste af en toe aan de grond! :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan